Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 42

Temat: Problem z klimą na postoju

  1. #31
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    159
    Postów
    731

    Domyślnie

    Programem mozesz tylko sprawdzic dzialanie wentylatorow! I tyle, nie sprawdzisz czujnika FESem,presostat jest sterowny cisnieniem w ukladzie prosty ala przekaznik na cisnienie i on odzielnie zalancza wentylator, a ze jest jeden wentylator to wykorzystany jest przez kilka ukladow sterowania chlodzenie silnika i klima

  2. #32
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kobylnica, Gniezno, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM Distinctive Premium Q-Tronic + wyścigowa terenówka czyli firmówka
    Postów
    727

    Domyślnie

    presostat można wymienić bez nabijania tylko trzeba uważać że by się nie poparzyć czynnikiem i wcale nie jest on gorący, trzeba to zrobić sprawnie i szybko i się nie przejmuj że troszkę ci ucieknie ale tylko troszkę i nie będzie to miało wpływu na działanie klimy, presostat ma 6 pinów i między 4 a 3 jest jeden bieg a między 4 a 6 jest drugi bieg
    Jeśli chcesz być kimś - kup VW, jeśli jesteś kimś - jeździsz Alfą Romeo.

  3. #33
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar semri
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Bydgoszczy
    Auto
    166 3.2 V6 Ti
    Postów
    948

    Domyślnie

    Tak się podłączę, czy fes powinien wskazywać jakiekolwiek ciśnienie z presostatu w czasie załączonej klimy? U mnie brak odczytu (samo mBar) i niedziałająca klima, wiatraki w teście się załączają. Spróbuje przeczyścić styki, ale wątpię że pomoże.

    Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk
    Alfa Romeo 166 V6 3.2 Ti
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20V
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTDm 20V 228KM 460Nm - wspomnienie

  4. #34
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    159
    Postów
    731

    Domyślnie

    czarek82 czynnik nie jest gorący, tak nie napiasałem ale jak wiadomo ciśnienie z jakim potrafi wypierdo.... poparzy ci ręce !! jeśli zawór się zatnie i nie przytrzyma czynnika

  5. #35
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kobylnica, Gniezno, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM Distinctive Premium Q-Tronic + wyścigowa terenówka czyli firmówka
    Postów
    727

    Domyślnie

    czynnik chłodniczy nie parzy rąk bo jest gorący tylko że wrze w bardzo niskiej temp bo w osuszaczu jest ciekły i jak ci się dostanie na rękę ciekły to zaczyna wrzeć, kto już się poparzył to wie o co chodzi.
    semri chyba w alfach nie odczytuje się ciśnienia bo są tylko presostaty a nie przetworniki ciśnienia, tak przynajmniej jest przed liftem a po licie to nie wiem i może trzeba się podłączyć pod klimę.
    Jeśli chcesz być kimś - kup VW, jeśli jesteś kimś - jeździsz Alfą Romeo.

  6. #36
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Mi tam jakieś ciśnienie przy włączeniu klimy fes pokazywał, ale olałem temat gdyż mnie to nie interesowało. W każdym razie wyrażane było w jednostce bar. Jak kogoś interesuje to może popróbowac na różnych (lepiej nowszych wersjach).

    Kolega zainteresowany tematem to niech lepiej podjedzie to lepszych speców od klimy, bo narazie nic z tego nie wiemy co tam osiągnął

  7. #37
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar SilverV6
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Warszawa-Praga
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 jest :-D
    Postów
    284

    Domyślnie

    Jutro jadę będziemy wiedzieć o co chodzi

  8. #38
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar muckers
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Pułtusk
    Auto
    Teraz: Chrysler Pacifica 3.5L LPG 2004 AWD. Poprzedni:Alfa 156 1.9 JTD 16V 2003 SW
    Postów
    39

    Domyślnie

    kolego czarek82, czynnik chłodniczy jest gorący od sprężarki do skraplacza i osiąga temperaturę czasami nawet ponad 100 stopni(jest wtedy pod postacią gazu). w skraplaczu się schładza i skrapla jak sama nazwa mówi, a pod postacią cieczy działa jak ciekły azot pod wysokim ciśnieniem, więc poparzenie ciekłym czynnik to nic innego jak zwykłe odmrożenie. gorzej jak się za dobrze nie wychłodzi w skraplaczu i wtedy jest ciekły, gorący i nie chciałbym tym dostać po łapach... tak więc czy gorący czy nie, to i tak czynnik jest niebezpieczny.

  9. #39
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Niebezpieczny tylko na odcinku około 2cm od wylotu z dyszy/dziury. W kontakcie z powietrzem rozprężenie i odparowanie następuje tak szybko, że nie zdąży nikomu zrobić krzwdy. Na wyłączonej sprężarce mówimy o ciśnieniu rzędu 2.5-3 bar, przy pojemności układu około 500gr czynnika niebezpieczny jest przez jakieś 3 sekundy

  10. #40
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kobylnica, Gniezno, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM Distinctive Premium Q-Tronic + wyścigowa terenówka czyli firmówka
    Postów
    727

    Domyślnie

    kolego muckers tak dla wyjaśnienia to jestem po szkole chłodniczej i ciągle praktykujący swój zawód, więc mi nie musisz tłumaczyć jak działa klimatyzacja czy chłodnictwo. czynnik tylko w skrajnych przypadkach uzyskuje temp za sprężarką powyżej 100, przy dobrze działającej ma około 60-70 stopni, jeśli nie zdąży się skroplić to wzrasta ciśnienie w układzie i sprężarkę powinien wyłączyć presostat. czy to chcesz nazywać odmrożeniem czy poparzeniem dla mnie to bez różnicy bo już nie raz tego doświadczyłem i powiem że nie jest to przyjemne. czynnik w skraplaczu ma 10-13 barów w zależności od temp otoczenia i z jaką prędkością przepływa przez niego powietrze, to ciśnienie odpowiada temp skraplania około 40 stopni i tyle ma mniej więcej przy pracującym układzie za skraplaczem w stanie ciekłym a przy wyłączonym to ma około 3 barów i to też w zależności o temp ale jest ciekły tylko tam gdzie ma chłodniej. przy wypuszczaniu to nie ciśnienie a ilość wylatującego ma znaczenie bo jeśli wypuszczamy go przez duży otwór to bardziej nas uszkodzi niż przez mały otworek z tą różnicą że przez 5 sekund ucieknie w pierwszym przypadku cały a w drugim tylko 50 gram. przy sprawnej wymianie presostatu może uciec tylko 10 gram.
    Jeśli chcesz być kimś - kup VW, jeśli jesteś kimś - jeździsz Alfą Romeo.

Podobne wątki

  1. problem z klimą
    Utworzone przez lukas1983 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 27-05-2015, 12:41
  2. [159] Problem z klimą!
    Utworzone przez pabloXXL w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 28-05-2012, 12:43
  3. Problem z klimą.
    Utworzone przez tomekd w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 20-04-2011, 23:18
  4. [146] 146 problem z klimą
    Utworzone przez tomekkus w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 21-06-2010, 12:34
  5. [145] Problem z klimą.
    Utworzone przez Gienio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-03-2008, 11:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory