Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 44

Temat: Test TBI

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gary
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    159 TI
    Postów
    680

    Domyślnie

    oops2k, wedlug mnie podstawowe pytanie w Twoim przypadku to ile ta Alfa przejedzesz. Jezeli bedzie to ponizej 15o tys to DPFem nie masz sie co przejmowac, a dwumas tak jak napisal Tomek w TBI tez bedziesz mial. Z reszta, nawet gdybys DPFa musial usunac to koszty beda znikome w porownaniu z wyzszymi kosztami paliwa przy TBI.
    Zastanow sie, policz wszystko i bedziesz mial odpowiedz. Chyba, ze glowne krytrerium to przyjemnosc z jazdy. Wtedy bez wahania bierz TBi! :-)

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ryki67
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Spod Wawy
    Auto
    159 2.4 JTDM 210KM
    Postów
    389

    Domyślnie

    To ile Ty zamierzasz zrobić km tym samochodem???
    Dpf normalnie powinen do 150tys może i wiecej starczyć.

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    719

    Domyślnie

    W peugeocie jeżdżąc po mieście DPF musiałem wywalic po 65 tys. bo sie zatkal A poniewaz jest to auto wyjazdowe i czasami do Niemiec jeżdżę więc nie wiem czy moge ryzykować i wycinać filtr.
    Co do przyjemności to zdecydowanie jest to jeden z głównych czynników więc dlatego poważnie mysle o TBI ale zdaje sobie sprawę z wyższych kosztów paliwa.
    No nic. Mam jeszcze czas do namysłu ale podstawowa sprawa to to czy uda sie znalezc jeszcze benzynę we Włoszech. Bo w Polsce juz nie ma więc jesli bede chcial to muszą taka Alfe z Wloch przetransportowac.
    Alces - dzieki za propozycje ale nie wiem czy skorzystam i raczej nie bede ich zatrzymywać.
    Ostatnio edytowane przez oops2k ; 10-05-2012 o 05:19

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar pafka
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Jaworzyna Śląska
    Auto
    Alfa GT
    Postów
    1,550

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    W dodatku pojawiają się informacje z ASO, że w tych samochodach pękają wałki rozrządu...
    Pierwsze słyszę. To chodzi o policyjne auta? Był więcej niż jeden taki przypadek? Przy jakim przebiegu?

    Jak do tej pory nie słyszałem o żadnych problemach z TBi. Natomiast jeden z kolegów na naszym forum jeździł wcześniej TBi i bardzo sobie chwalił (auto nie sprawiało żadnych problemów), a zamienił na 2.0 JTDm i teraz żałuje, bo samochód jest ponadprzeciętnie awaryjny. Ale być może to tylko jakiś felerny egzemplarz...

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    719

    Domyślnie

    No dobra. A nie biorac kompletnie pod uwage awaryjnosci, problemow z filtrami, 2-masami, zurzyciem paliwa i innymi mankamentami jaki bedzie lepszy pod wzgledem:
    - kultury pracy (cisza to to co uwielbiam)
    - przyspieszenia i elastycznosci?
    - zbierania sie przy niskich obrotach i jazdy w dolnym zakresie obrotomierza

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar pafka
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Jaworzyna Śląska
    Auto
    Alfa GT
    Postów
    1,550

    Domyślnie

    Cytat Napisał oops2k Zobacz post
    No dobra. A nie biorac kompletnie pod uwage awaryjnosci, problemow z filtrami, 2-masami, zurzyciem paliwa i innymi mankamentami jaki bedzie lepszy pod wzgledem:

    - kultury pracy (cisza to to co uwielbiam)
    TBi jest bardzo ciche, nawet zdecydowanie za ciche. JTDm jednak też dobrze wypada pod tym względem.

    Cytat Napisał oops2k Zobacz post
    - przyspieszenia i elastycznosci?
    Według strony zeperfs.com, TBi w obu tych kategoriach wypada zdecydowanie lepiej: http://www.zeperfs.com/en/duel3074-3031.htm
    Cytat Napisał oops2k Zobacz post
    - zbierania sie przy niskich obrotach i jazdy w dolnym zakresie obrotomierza
    Nie jeździłem 2.0 JTDm, więc porównania nie mam. Co do TBi, to producent wg różnych źródeł podaje max moment obrotowy od 1400 lub 2 tys obr/min. Wg wykresu z hamowni max moment jest ok 2,2 tys obr, a odczuwalnie przy 2,5 tys, co dla mnie jest idealnym rozwiązaniem - nie dostaje tak bardzo w tyłek sprzęgło przy ruszaniu. Jednak już przy 1700 obr jest dostępne 250 nm, więc tak naprawdę już od samego dołu ładnie ciągnie.

    2.0 JTDm nie jeździłem, ale mam porównanie z dieslem Peugeot 2.0 HDI 163 KM. I w porównaniu do TBi, to ten silnik do 2,5 tys obr. po prostu nie jedzie - TBi bije go na głowę!
    Ostatnio edytowane przez pafka ; 10-05-2012 o 09:38

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar Intruz
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147 2.0 TS, 159 2.0 Jtdm SW
    Postów
    1,190

    Domyślnie

    jakoś nie jestem w stanie sobie wyobrazić pękający wałek rozrządu...przeciez tam nie występują jakies megaobciązenia mechaniczne. Może to tylko jakas pojedyńcza wada materiałowa lub na skutek przegrzania...

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    719

    Domyślnie

    Ok. No to zapytam czy cos z benzyny maja jeszcze ciekawego i jak tak mówicie to chyba sie na nia skusze

  9. #19
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    6
    Postów
    141

    Domyślnie

    Potwierdzam, że w TBi jest koło dwumasowe. Właśnie mi wymieniono na gwarancji, razem ze sprzęgłem.

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    719

    Domyślnie

    Na gwarancji? Zalamac sie idzie ..
    A ile masz przejechane?

Podobne wątki

  1. [JTS] Test OBD
    Utworzone przez Majka w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-05-2012, 14:19
  2. [156] Test 156 1.9 JTD
    Utworzone przez MICHAL-TBG w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-01-2009, 12:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory