Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 15 z 15

Temat: [156] Problem z turbiną???1,9JTD

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar alfaholik-Bioły
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    147 1.9JTD, Lybra 1.9JTD, Delta 1.6JTDm
    Postów
    423

    Domyślnie

    Właśnie jak to jest z tym gwizdaniem?? Jedni twierdzą, że powinna gwizdać inni, że nie powinna gwizdać. W 147 nie słychać gwizdania, w 166 minimalne,ale trzeba się wsłuchać, w boxer'ze 2.0hdi słychać jak delikatnie pogwizduje a rok 2002 i kupiłem przy malutkim przebiegu 50,000km...Żadne auto nie kopci na czarno,nie ubywa mocy. Przy turbinie nie ma wycieków. Dlatego też się zastanawiam jak to jest z tym gwizdaniem :?:

  2. #12
    Użytkownik Świeżak Avatar czarek145
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Środa Wlkp.
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm
    Postów
    209

    Domyślnie

    no właśnie jak to jest z tym gwizdaniem?
    U mnie lekko pogwizduje w zakresie 1800-2000 obr. a później wcale nie słychać.
    Powinno być słychać lekki gwizd czy nie??

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    W JTD jak turbina gwiżdże to jest to sygnał aby oddać ją do regeneracji.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #14
    pitt24
    Gość

    Domyślnie

    na 1 i 2 turbiny nie czuje za bardzo, za to 3,4,5 i 6 nawet po przekroczeniu 2 tys obr.auto odjezdza az milo zadnego gwizdu nie slychac ...

  5. #15
    leszkos_pl
    Gość

    Domyślnie

    Witam.

    Moja turbina też była słyszalna, ale przez ponad rok (40 000 km) jeździłem i nic złego się nie działo. W pewnym momencie zaczęła się robić głośniejsza. trwało to ok. tygodnia, i w pewnym momencie zaryczała jak zarzynany bawół i padła. Doczłapałem się na parking i stamtąd bez obrotów pojechałem do mechanika. Wyjęli turbo i okazało się, że łożyska ślizgowe poleciały, zrobił się luz i wirnik zaczął ocierać o obudowę.

    Dostałem od znajomego info o zakładzie regenerującym turbo. Gość powiedział, że gdy wirnik nie jest uszkodzony, to regeneracja jest stosunkowo tania (500,- w tym wymiana łożysk ślizgowych i uszczelnień, czyszczenie i konserwacja elementów) natomiast z wymianą wirnika to cenę powiedział 1300. Różnica jest spora. Ode mnie wziął 1000, turbo po regeneracji chodzi jak marzenie, ale dalej świszcze tak, jak świstało wtedy, gdy autko kupiłem. Turbina jest bardzo prostym urządzeniem, niestety - bardzo precyzyjnym i wymaga idealnego wyważenia wirnika.

Podobne wątki

  1. [159] problem z turbiną
    Utworzone przez sebol75 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 16-04-2016, 09:24
  2. [156 1.9 JTD] Czy to problem z turbiną ?
    Utworzone przez radiofm w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 22:53
  3. [159] problem z turbiną w 159...
    Utworzone przez Daniel159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 30-12-2014, 21:08
  4. [159] Problem z turbiną ?
    Utworzone przez gaco2ouf w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 08-03-2014, 10:18
  5. Problem z turbiną
    Utworzone przez scorpion_71 w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-06-2013, 15:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory