Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy 1234
Pokaż wyniki od 31 do 39 z 39

Temat: 2.0V6 TB nierówno pracuje - skończyły mi się pomysły...

  1. #31
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Czasy dzisiaj pomierze popoludniu.
    Adaptacji nie robilem i aku nie odpinałem (nie licząc tego że się rozładował). Skoro dobrze pokazuje przepływ to doszedłem do wniosku że nie trzeba, bo po co. Robić?
    Rano miałem 12 stopni ale myśle że taki błąd jest dopuszczalny. Może po wieczornym nagrzaniu coś tam zostało a u Ciebie piotriix ile fes pokazuje?

  2. #32
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Niby 7 st to nie dużo ale jednak przekłamuje.Co daje np minus 27 rzeczywiste a ecu widzi minus 20 a dawka jest regulowana też temperaturą .
    Fes pokazuje temperaturę z przepływki czy z tego czujnika?
    Zrób adaptację to nie zaszkodzi.Po adaptacji silnik może szatkować a nawet zgasnąć.
    W nocy napewno było mniej jak 12 st a czy aż tak szybko się nagrzewa od otoczenia wątpię.
    Fes na zimnym pokazuje mi ok 17 a na rozgrzanym 15 kg

    ---------- Post added at 11:51 ---------- Previous post was at 11:48 ----------

    Marek a próbowałeś na podpietych wtryskach PB z pominięciem LPG?

    ---------- Post added at 11:53 ---------- Previous post was at 11:51 ----------

    Zmierz oporność tego czyjnika w temperaturze ok 20 st.
    Jak jest to 10k to powinno być ok 2420 ohms a przy 25 2000
    Ostatnio edytowane przez Piotriix ; 15-05-2012 o 10:59
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  3. #33
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Fes pokazuje temperaturę z przepływki czy z tego czujnika?
    Nie wiem gdzie jest ten czujnik temperatury i czy z niego odczytuje. A jak się nagrzeje to też masz powietrze o temperaturze ~45stopni?


    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Fes na zimnym pokazuje mi ok 17 a na rozgrzanym 15 kg
    U mnie na zimnym koło 25kg a na ciepłym 16.


    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Marek a próbowałeś na podpietych wtryskach PB z pominięciem LPG?
    Mam wyłączoną centralkę LPG. Jak jeszcze można to pominąć? Przecież nie mogę zdjąć przewodów bo rozszczelnię dolot.


    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Zmierz oporność tego czyjnika w temperaturze ok 20 st.
    Jak jest to 10k to powinno być ok 2420 ohms a przy 25 2000
    Poszukam dzisiaj tego czujnika jeszcze za nim odpalę auto.

  4. #34
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Ta temperatura co podajesz to jest?
    Silnika?
    Czy powietrza?
    Jak powietrza to wskazania są z przepływki
    A ten czujnik o którym mówisz to jest chyba do pomiaru różnicy temperatur miedzy przepływką a przepustnicą.

    ---------- Post added at 12:13 ---------- Previous post was at 12:11 ----------

    Kable masz lutowane?
    Czy na wtykach?
    Jak na wtykach to wypinasz kable od beny z tych z lpg i wpinasz we właściwy wtrysk /są numerowane/

    ---------- Post added at 12:14 ---------- Previous post was at 12:13 ----------

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    U mnie na zimnym koło 25kg a na ciepłym 16.
    Nie masz kogoś do podmianki przepływki?
    Choć samej wkładki.
    Wszystkie 2.0TS plus wszystkie V wkłady są takie same

    ---------- Post added at 12:25 ---------- Previous post was at 12:14 ----------

    Ewntualnie drugi sposób to wypinasz wtykę od hmm.. no własnie jakie ty masz LPG?
    Bo w stagu podawałem w dziale lpg gdzie należy włożyć zworki
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  5. #35
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Pisze cały czas o temperaturze powietrza. Nie silnika. Taką podaje mi fes. Temperatura silnika była na zimnym chyba identyczna jak powietrza. Ale teraz głowy uciąć nie dam. Upewnię się jeszcze.

    Kable mam na wtyczkach ale wczoraj wróciły kolektorki z chromowania i zmontowałem całość z listwami wtryskowymi tak żeby nie było widać kabli. Są pod listwami więc nic nie wyciągnę ale to może mieć wpływ jak po nagrzaniu się sytuacja uspokaja? Co by to mogło mieć do rzeczy?
    Jeżeli po rozgrzaniu na Pb chodzi a na lpg szarpie to raczej rokuje na tą cholerną nieszczelność w dolocie. Ponieważ gaz jest na to bardziej czuły. I o ile na Pb będzie chodzić z "przeciągami" to lpg to zaraz "wyczuje". Ale to tylko moje spekulacje.

    Nie mam nikogo z przepływką.
    Sterownik Stag 300


    aha...
    jak to leciało z tą adaptacją?

    Przyjadę po pracy, zrobię pomiary na zimnym ponownie. Jak nie szczeknie to go resetuje i zrobię adaptację.
    Ostatnio edytowane przez marek230482 ; 15-05-2012 o 11:31

  6. #36
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    przepływkę chyba w silnikach TB tak samo jak w wolnossących V6 można pominąć przez odpięcie
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  7. #37
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Sprawdziłem temperatury. I powietrza i cieczy się pokrywają i wynosiły dzisiaj popołudniu 12 stopni.
    Czasy wtrysku rozruchowego 0,8-0,9ms
    Czas wtrysku podczas rozruchu przy nierównej pracy i zimny 5-5,5ms
    Czas wtrysku jak się uspokoił i równo chodził (przy około 50 stopniach) to 4ms

    Za pierwszym strzałem odpalił i trzepał trochę, jakoś chodził. Ale nie zgasł... Po około minucie dwóch chodził już równo. Jakieś postępy? Nie wiem kurw...a... chyba sam się naprawia bo jest coraz lepiej. Na gazie nie chodzi dalej.

    A jak tą adaptację przepływki zrobić?

    ---------- Post added at 20:35 ---------- Previous post was at 19:33 ----------

    dobra, znalazłem takie coś.
    10 min bez aku
    60s na zapłonie, 60s bez zapłonu a potem odpalić i wolne obroty aż do zagrzania.
    To się grzeje. Niby chodzi ale już nie był zimny więc to nie jest miarodajne. Jadę zalać Pb i polatać trochę. Ale wszystko się okaże jutro rano.

  8. #38
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    1. nie jestem znawcą, ale kojarzy mi się, że kiedyś czytałem:
    - po resecie parametrów ECU jeździmy tylko na Pb 200km aż do pełnej adaptacji i dopiero przełączamy na LPG
    to mogłaby być odpowiedź na to, że u ciebie coraz lepiej jest nie wiadomo czemu
    2. jak miałem fałszywe powietrze na uszczelce pod kolektorem ssącym to na wolnych obrotach chodził mi jak rajdówka, prawie gasł
    3. przepływka - to jest chyba najbardziej popie..ny element tych silników, potrafi paść od byle czego, nie pamiętam dokładnie ile już wymieniłem, ale chyba mam czwartą - tym razem nowy oryginał bosch (cały, nie wkład)... aha i ostatnim razem po przepływce padła sonda, żeby było drożej

    być może masz jakąś małą kumulację i stąd taki sajgon - sprawdź jeszcze raz fałszywe powietrze, przepływkę i zrób adaptację 200km na Pb

    jeśli gdzieś napisałem bzdury to mnie sprostujcie...

    powodzenia!

    PS. A jeśli chodzi o reset ECU: odpinasz AKU i nie musisz czekać 10min, godzinę czy ileś tam - chodzi o rozładowanie kondensatorów. Zwierasz po prostu odpięte końcówki kabli ze sobą na chwilę.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  9. #39
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Zatankowany i przegoniony z 30km. Na razie chodzi ładnie. Ale wcześniej też chodził ładnie na ciepłym. Fakt, jakby mu się samo po woli poprawiało. Zobaczymy jutro rano.

    Przepływkę mam na pewno dobrą bo ma dobre wskazania. Sonda chyba też. Chyba bo nie pamiętam jakie powinny być napięcia, ale ma
    Aż 200km trzeba jeździć na benzynie???? Nie za dużo? Myślałem że 50 styknie

    Jak ktoś idzie na msze to niech rzuci na tacę za moją alficzkę

    16.05 rano
    Odpalił dobrze. Po minucie wskoczył na nierówne obroty. Nie było to takie masakryczne jak przedtem ale coś mu się przestawiło. Trwało to z 30s i wróciło do normy. Po paru minutach go wyłączyłem. Po pracy sprawdze jeszcze raz i polatam trochę. Nadal na samej benzynie.
    To ile ta adaptacja na Pb musi trwać?

    17.05.
    Przejechane na Pb już prawie 200km. Auto chodzi cacy. Nie wiem dokładnie co wyeliminowało problem. Na pewno sprawę załatwiła adaptacja ECU ale co było powodem nie mam pewności.

    Niestety nadal nie chodzi na lpg ale z tym do innego działu.
    Ostatnio edytowane przez marek230482 ; 17-05-2012 o 21:08

Podobne wątki

  1. [GTV] 2.0V6 TB nierówno pracuje - skończyły mi się pomysły...
    Utworzone przez marek230482 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-05-2012, 19:29
  2. Kopci na czarno, nierówno pracuje 2.0V6 TB
    Utworzone przez 8rafal4 w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 26-09-2010, 10:45
  3. Alfa 156 1.6 nierówno pracuje
    Utworzone przez rafalvergil w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-09-2010, 16:30
  4. [GTV] V6 Turbo - kiedy silnik się rozgrzeje pracuje nierówno
    Utworzone przez kerim26 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-08-2010, 10:23
  5. [33] Silnik ciężko odpala i nierówno pracuje na wolnych obro
    Utworzone przez scorpion1236 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-08-2009, 18:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory