Strona 7 z 7 PierwszyPierwszy 1234567
Pokaż wyniki od 61 do 65 z 65

Temat: Błąd obwódu czujnika przełącznika pozycji pedału i przepustnicy V6

  1. #61
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    AR 166, 2004r. 2.4 JTDm 175KM
    Postów
    376

    Domyślnie

    To co odstaje przy kole z tyłu to linka hamulcowa. Możesz podwiesić, ale za jakiś czas i tak spadnie . U mnie raptem rok po wymianie linki się znowu zapiekły, no i w najbliższym czasie będę musiał zamówić nowe. Tłumiki oryginalne do V6 widziałem na allegro u użytkownika tanifiat. Nie wiem czy ich cena jest "normalna", ale tanie to one chyba nie były :p. Bridgestony to chyba najlepszy wybór jeśli chodzi o opony. Mam teraz chwilowo kombinację - przednia oś Kumho Ecsta hm, tylna oś Bridgestone Potenza S001. Z moich obserwacji wynika że Bridgestony są zdecydowanie bardziej ciche. Co do warunków ekstremalnych - nie miałem okazji testować. Jeśli chodzi o tarcze i klocki to polecam iść w oryginał - tarcze TRW i klocki TRW. Jeśli chcesz mocniejsze hamulce to zamiast klocków TRW możesz kupić Ferodo DS Performance, ale tutaj cena troszkę może odstraszać (590zł bodajże). Tańsze są Ferodo Premier, ale nie wiem jak one wypadają w stosunku do TRW.

    A, i mam dla Ciebie jedną radę - sprawdź stan tulei tylnej belki, i całej zawiechy z tyłu. U mnie się skopała trochę i ścięło mi dwie opony z tyłu (bieżnik po wewnętrznej stronie opony był praktycznie zjechany do zera, a po zewnętrznej prawie nówka. Ot taka przypadłość wielowahaczowego zawieszenia z tyłu w 166 - więc warto sprawdzić przed założeniem nowych opon. Najłatwiejszym testem jest postawienie samochodu na jakimś równym podłożu. Jak jest zjechane to koła będą wyglądały tak: /---\

    Co do głośników - koledzy którzy mają DSP to je bardzo polecają, ja nie miałem nigdy okazji porównać, w dodatku mam zwykłe nagłośnienie nie-dsp. Co do wspomnianej dziury w tylnej półce - głośnik jej nie zakryje, najłatwiej znaleźć na allegro jakąś używaną i wymienić.

    Pozdrawiam

  2. #62
    kapselek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piotrekx Zobacz post
    To co odstaje przy kole z tyłu to linka hamulcowa. Możesz podwiesić, ale za jakiś czas i tak spadnie . U mnie raptem rok po wymianie linki się znowu zapiekły, no i w najbliższym czasie będę musiał zamówić nowe. Tłumiki oryginalne do V6 widziałem na allegro u użytkownika tanifiat. Nie wiem czy ich cena jest "normalna", ale tanie to one chyba nie były :p. Bridgestony to chyba najlepszy wybór jeśli chodzi o opony. Mam teraz chwilowo kombinację - przednia oś Kumho Ecsta hm, tylna oś Bridgestone Potenza S001. Z moich obserwacji wynika że Bridgestony są zdecydowanie bardziej ciche. Co do warunków ekstremalnych - nie miałem okazji testować. Jeśli chodzi o tarcze i klocki to polecam iść w oryginał - tarcze TRW i klocki TRW. Jeśli chcesz mocniejsze hamulce to zamiast klocków TRW możesz kupić Ferodo DS Performance, ale tutaj cena troszkę może odstraszać (590zł bodajże). Tańsze są Ferodo Premier, ale nie wiem jak one wypadają w stosunku do TRW.

    A, i mam dla Ciebie jedną radę - sprawdź stan tulei tylnej belki, i całej zawiechy z tyłu. U mnie się skopała trochę i ścięło mi dwie opony z tyłu (bieżnik po wewnętrznej stronie opony był praktycznie zjechany do zera, a po zewnętrznej prawie nówka. Ot taka przypadłość wielowahaczowego zawieszenia z tyłu w 166 - więc warto sprawdzić przed założeniem nowych opon. Najłatwiejszym testem jest postawienie samochodu na jakimś równym podłożu. Jak jest zjechane to koła będą wyglądały tak: /---\

    Co do głośników - koledzy którzy mają DSP to je bardzo polecają, ja nie miałem nigdy okazji porównać, w dodatku mam zwykłe nagłośnienie nie-dsp. Co do wspomnianej dziury w tylnej półce - głośnik jej nie zakryje, najłatwiej znaleźć na allegro jakąś używaną i wymienić.

    Pozdrawiam
    Dzięki Piotrekx

    Klocki mam (podobno oryginalne) więc na spokojnie będę szukał tarcz.
    Na moje oko to koła z tyłu są w pionie a całe zawieszenie było robione pół roku temu przez poprzedniego właściciela i zrobione na nim chyba 2 -3 tys. km.

    Tłumik muszę obejrzeć na podnośniku ale jeszcze nie wydaje dziwnych dźwięków ale jest jest jakoś dziwnie podwieszony (na moje oko)

    Mam taki oto kluczyk
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	zdjecie.jpg
Wyświetleń:	54
Rozmiar:	90.2 KB
ID:	56242
    i jest trochę badziewiasty. Poza tym mam tylko jeden więc muszę dorobić klucz oraz pilot - jeszcze nie czytałem nic na ten temat ale dam radę.
    No i muszę światła oddać do regeneracji bo słabo świecą.

  3. #63
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    AR 166, 2004r. 2.4 JTDm 175KM
    Postów
    376

    Domyślnie

    Pilot to tzw. "zestaw centralnego zamka z allegro". Z tego co wiem nic takiego nie występowało nigdy fabrycznie w 166-tkach. Podobno bardzo często sterowniki od tych modułów z allegro wsadzane są pod trzecie światło stopu na tylnej półce (podobno jest tam podprowadzona jakaś specjalna instalacja elektryczna w tym celu?). Jeśli nie podoba Ci się sam kluczyk, to możesz spróbować kupić scyzoryk ze 166-tki i pokombinować z przełożeniem całej elektroniki i grota do "nowego" kluczyka. Ostatnio widziałem taki praktycznie nowy (musiał przeleżeć w szufladzie jako drugi kluczyk) za 90zł na allegro.

    Regenerację świateł osobiście polecam - moje ksenony na początku świeciły jak świeczki we mgle, a teraz to są prawdziwe lampy.

    Co do tarcz nie polecane są Taroxy. Do Mikody pisałem kilka dni temu maila, odpisali że tarcz do 166 nie robią.

    Tak jeszcze dla potomnych w sprawie tego tylnego zawieszenia. Remontując swoje nie doczytałem i mechanik zamontował mi zamienniki tulei tylnej belki z firmy "Tedgum". Ostatnio wyczytałem na jakimś forum, że tuleje produkowane przez tą firmę nie są wulkanizowane, przez co ich trwałość znacznie spada. Ponoć najlepszym rozwiązaniem jest kupno takiej tulei od jakiegoś golfa i doszlifowanie ich do wymaganego u nas rozmiaru. Co ważne - trzeba to robić pod strumieniem wody, żeby ich nie rozwulkanizować.

    Wszystko w sprawie tego zawieszenia to jeden wieki cytat, więc jeśli jest tu gdzieś błąd, to będę bardzo wdzięczy za uświadomienie.

    P.S. ASO nie sprzedaje tulei - można kupić jedynie całą belkę razem z tulejami :p Koszt kosmiczny.
    Ostatnio edytowane przez Piotrekx ; 19-05-2012 o 21:22

  4. #64
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    co do kluczyka to w dziale ZRÓB TO SAM kolega marek umiescil manuala nt. kluczyka typu scyzoryk w 166.
    [C

  5. #65
    kapselek
    Gość

    Domyślnie

    Otrzymałem wczoraj nowe oponki do Alfy i dzisiaj będę je wymieniał ale muszę wcześniej sprawdzić zawieszenie z przodu.
    Tak jak wczoraj wszystko wydawało się ok z zawieszeniem o tyle dziś nagle zaczęło mi skrzypiec w przednim zawieszeniu (mam wrażenie ze chodzi o lewą stronę). Poza tym skrzypi też układ kierowniczy. Nie wiem czy to sprawa wymiany jednego elementu ale skrzypi na wybojach jadąc prosto i skrzypi gdy stoję i kręcę kierownicą.

    2 sprawa to płynność hamowania (pisałem o tym wcześniej).
    Podczas hamowania samochód nie robi tego płynnie tylko podczas redukcji biegów (automat). Tak jakby wciśnięcie hamulca nie wysprzęglało skrzyni.
    Podejrzewam że może być problem ze skrzynią bo puszczając hamulec za bardzo "ciągnie" do przodu - no chyba że Alfy tak mają ale moje wcześniejsze automaty (Accord i Voyager) ruszały delikatniej.
    Czy to może być kwestia ustawienia automatu?
    Kolejna sprawa to silnik pracując na wolnych obrotach co pewien czas się dlatego na ułamek sekundy, szczególnie wyczuwalne stojąc na światłach ma przykład. Dzieje się tak i na gazie i na benzynie. Czy to może być kwestia zapłonu?

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-08-2015, 21:48
  2. [159] Wymiana czujnika położenia pedału sprzęgła
    Utworzone przez zloty35 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 24-01-2015, 09:10
  3. pytanie dot. czujnika dolad. i przepustnicy
    Utworzone przez Jacenty w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 27-02-2012, 12:58
  4. Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 17-10-2011, 16:56
  5. Błąd czujnika pedału gazu.
    Utworzone przez syfon w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 28-04-2010, 10:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory