Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: Wahacz górny lewy

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Domyślnie Wahacz górny lewy

    Sprawdzałem stuki w kole dziś i okazuje się ze wahacz górny stuka. Na sworzniu, czy jak się to zwie.( nie znam się, wybaczcie)
    Pytanie.

    1.Czy można zmienić tylko gumy w tym wahaczu? Czyli je wprasować tam za pomocą praski? Czy jest to wahacz nie rozbieralny i muszę kupić nowy?
    2. Jeżeli nowy, to jaki? Vema ze smarowniczkami, http://allegro.pl/wahacz-gorny-alfa-...355707942.html czy lepiej TRW? http://www.autosklep24.pl/pl/p/Wahac...lewy-TRW/11227 Trochę drogawo ale cóż.
    3. Czy jeżeli drugi czyli prawy jest ok to i tak muszę go wymienić, czy wystarczy wymienić ten zużyty od strony kierowcy, lewy.
    4. Czy po wymianie muszę robić zbieżność układu kierowniczego?
    5. Proszę wybaczyć ale nie przeszukiwałem za bardzo forum na temat wahaczy, bo nie miałem z tym problemów aż do teraz. Z góry dziękuję za pomocne informacje.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar 156X
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    była 156SW JTD jest 159SW 1,9 JTD 8V 2008r.
    Postów
    1,063

    Domyślnie

    pierwsze pytanie to czy padł sworzeń (element który wchodzi w zwrotnicę) czy tuleje - jak tuleje to można je wymienić - ale czy warto. Wymienisz tuleje a za X dni padnie sworzeń którego się wymienić nie da... Warto wymieniać parami. Zbieżność trzeba sprawdzić i skorygować. Co do firmy - miałem Veme, wytrzymały około 35000km - Wrocław

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Domyślnie

    Tak padły te tuleje, sworzeń to ten pionowy element chyba pomyliłem nazwy przepraszam. Tam są takie 2 gumy (walec) wprasowane w ten wahacz, głęboko w nadkolu i to właśnie jedna z tych gum jest już wykończona i puka o metalową część tego wahacza. Koło lekko dygoce. Więc nie jest to takie, byle coś i muszę wymienić. Tak więc jak radzisz kolego cały wahacz. Na razie wymienię ten padnięty, bo mam inne wydatki związane z Alfą. Najwyżej jak się wysypie 2 to go później dokupię.

    Przepłacać i kupować TRW czy Vema wystarczy? TRW wytrzymalsze prawda, szły na pierwszy montaż/

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    A po co robić zbieżność? i nie warto wymieniać parami jeżeli jeden jest dobry

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar KornelPL
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Stalowa Wola/Nisko
    Auto
    AR 156 1.8 TS 140KM 2001/2002 - była. 159 2.2 JTS - jest.
    Postów
    610

    Domyślnie

    Kup TRW. Gora czesto siada, a TRW ma najlepsza jedna jakosc, tak zeby za jakis czas znow nie placic za robocizne. Dziwne, ze padl lewy nie prawy - przygladnij sie dokladne prawemu. U mnie ewidentnie zdechl prawy ale ja wymienilem oba. Cena jak za oryginalny wahacz (nawet trw) niewielka - dobre czesto tyle kosztuja. Regeneracja jest nieoplacalna. Tak jak koledzy napisali - za miesiac zdechnie sworzen i wymiana calosci bedzie konieczna. Pozdro


    P.S
    Nie wiem jak te ze smarownicami, ale zwykle Vemy (dolne, gorne, tylne poprzeczne) sa niewiele lepsze od fasta a wyraznie gorsze
    Ostatnio edytowane przez KornelPL ; 21-05-2012 o 22:01
    Alfa Romeo 159 sedan, 2.2 JTS 185KM, 2005, Argento

    Czarny dym - prawdopodobnie padła turbosprężarka/ leją wtryski
    Niebieski dym - umarły uszczelniacze lub pierścienie
    Biały dym - Konklawe wybrało nowego Papieża

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Domyślnie

    Ok to zamówię te TRW, odżałować trzeba i żyć dalej, byle Alfa dobrze jechała w zakrętach te ze smarowniczkami sobie daruję, jak znam siebie i zakłady mechaniczne, to nikt mi tam nie nasmaruje, więc to zbyteczne.
    Mam nadzieję że mi się drugi nie posypie po wymianie lewego. Lewym kołem ewidentnie kiedyś wjechałem w dość sporą wyrwę w asfalcie, co odbiło się później skrzypieniem tegoż wahacza. Smarowanie go pomogło na krótko bo już niebawem pojawiło się właśnie to stukanie przy cofaniu lub ruszaniu do przodu. Prawy jak sprawdzałem dzisiaj wygląda i miewa się ok. Żadnych luzów nie wykazuje. Może to własnie przez to uderzenie w dziurę ten lewy powoli się wykończył. Dziękuję za rady koledzy, napiszę jak się sprawuje po montażu nowy wahacz.

    Ps. Nowy może na początku trochę skrzypieć? Smarować czymś go najpierw, przed montażem?

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Stare radzieckie przysłowie mówi Jjak nie posmarujesz to nie pojedziesz

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Woland83 no to ja Ci troche zamące i powiem tak. Nie zrażony opiniami że nie warto wymieniać samych tuleji metalowo-gumowych wymieniłem je jak kupiłem auto na jednym wahaczu i zrobiłem jakieś 60 tyś. Do dzisiaj ten wahacz jeździ i zaczyna sie robić teraz luz na sworzniu. Wahacz oryginalny. Z drugiej strony auta zjechałem ściągaczem gwint na sworzniu wahacza górnego i musiałem go dlatego wymienić, kupiłem Fast'a na szybko bo rano jechałem w góry,Fast ten zrobił ok 40 tyś. Rób jak chcesz ale jak potrafisz te wahacze wymienić sam to możesz kupić Fasty i je ćwiczyć bo wiele było przypadków gdzie TRW siadały po 8 tyś km. Taka moja opinia. Nie chce wywoływać wojny wahaczowej bo wiele było na ten temat już pisane

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Domyślnie

    Dziś już zamówiłem ten wahacz, TRW, trochę taniej niż na all..o jakieś 220zł wyjdzie. Zamontuje i się zobaczy. Może da radę na nim trochę więcej przejechać niż 8 tyś. km. Czyli zbieżność nie koniecznie ,po wymianie tego wahacza górnego?

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Damian156JTD
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16V
    Postów
    1,633

    Domyślnie

    Co do górnych to moim zdaniem Fast'a są takie sobie, dolne jak najbardziej jakość/cene dobre nawet bdb

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory