Strona 3 z 14 PierwszyPierwszy 12345678910111213 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 131

Temat: Alternatywne światła do jazdy dziennej

  1. #21
    janio
    Gość

    Domyślnie

    Moduł po podłączeniu współpracuje ze światłami drogowymi, a nie z mijania, a więc nawet jeśli na mijania mamy xenony, a w drogowych zwykłe żarówki (do 60W) to nie przeszkadza, bo w mijania w ogóle nie ingerujemy, podłączamy jedynie pozycyjne, którego impuls rozłącza moduł.
    Rozwiązanie oczywiście nie jest homologowane, tak jak 99,9% dokładek ledowych, a więc jeśli trafimy na tępego stróża prawa, to niestety będzie miał prawo zabrać nam dowód, chyba, że przy nim odłączymy moduł (doprowadzimy pojazd do warunków zgodnych z przepisami), co jest banalnie proste, bo wystarczy wyciągnąć bezpiecznik, którym moduł jest zabezpieczony. Takie rozwiązanie nie spełnia jednego z warunków prawa, czyli lampa nie jest homologowana i nie ma oznaczenia "LR". W tym momencie, jeśli się uprze, wynik zależeć będzie od naszych zdolności perswazyjnych, bo możemy np. odłączyć podpięcie do przewodu pod pozycyjne i włączyć mu jednocześnie te ściemnione drogowe i mijania i zadać pytanie, czym się wg. niego różnią, a nie różnią się niczym poza tym, że przy module reszta oświetlenia nie świeci, co jest zgodne z przepisami. Raczej nie polecałbym przekonywania, że jest to rozwiązanie fabryczne, bo jak zatrzyma po raz drugi może się odegrać, a sprawdzić to, to przecież nie problem. Powiem szczerze, że jeśli by mnie chycili w mojej miejscowości, żeby nie jeździć na drugi koniec Polski do sądu, to nie przyjąłbym mandatu i poprosił o skierowanie sprawy do sądu, myślę, że tam miałbym wielką szansę przekonać sąd, że rozwiązanie może nie jest zgodne z przepisami, ale też nie jest z nimi niezgodne, w przypadku wygranej, może po kilku takich wyrokach dałoby się zaproponować zmiany w przepisach
    Wszystkim zainteresowanym przesyłam zdjęcia, a chętnym instrukcję podłączenia i służę ewentualna praktyczną pomocą przy podłączeniu modułu.
    Jeśli chodzi o cięcie przewodów - ja ciąłem i lutowałem, ponieważ nie uznaje podłączania na te "wcinki", bo miałem z nimi mocno przykre doświadczenie, ale oczywiście można to zrobić za pomocą tych złączek, chociaż osobiście nie polecam. Mnie montaż trochę czasu zajął, bo najtrudniejsze jest poznajdowanie odpowiednich przewodów, w które trzeba się wciąć, przyznaję że najtrudniej było ze znalezieniem pozycyjnego, bo we wtyczce, po włączeniu świateł pozycyjnych są dwa +, z tym, że jeden jest na stałe, a ja na zasadzie 50/50 trafiłem właśnie na ten stały i musiałem od nowa szukać tego po pozycyjnych Wczoraj, w tym upale przez około 30 minut jeździłem po mieście i moduł nagrzał się do temperatury jaką uzyskała między innymi nakładka na plusową klemę, czy skrzynka bezpieczników.

    ---------- Post added at 06:51 ---------- Previous post was at 06:38 ----------

    Jeśli chodzi o wstawienie fotek na forum... ja, janio, będąc w pełni władz umysłowych oraz nie będąc ograniczonym w kwestii podejmowania czynności prawnych, zrzekam się praw autorskich do zdjęć świateł dziennych oraz sposobu montażu modułu
    Ostatnio edytowane przez janio ; 23-05-2012 o 08:23

  2. #22
    janio
    Gość

    Domyślnie

    Chyba się naumiałem
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0526.jpg
Wyświetleń:	300
Rozmiar:	86.6 KB
ID:	56710   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0524.jpg
Wyświetleń:	283
Rozmiar:	92.8 KB
ID:	56708   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0525.jpg
Wyświetleń:	550
Rozmiar:	85.3 KB
ID:	56709   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0523.jpg
Wyświetleń:	411
Rozmiar:	112.3 KB
ID:	56707   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0528.jpg
Wyświetleń:	351
Rozmiar:	90.8 KB
ID:	56712  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0529.jpg
Wyświetleń:	293
Rozmiar:	56.3 KB
ID:	56713   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0527.jpg
Wyświetleń:	219
Rozmiar:	54.9 KB
ID:	56711  

  3. #23
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    719

    Domyślnie

    A jak ja mam bixenony to bedzie dzialac czy nie?

  4. #24
    janio
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał oops2k Zobacz post
    A jak ja mam bixenony to bedzie dzialac czy nie?
    Ten, który ja mam, nie - na tej aukcji wspominają coś o xenonach, ale zapytaj bezpośrednio sprzedawcy - http://allegro.pl/swiatla-dzienne-vo...355492952.html

  5. #25
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    a159 2,4 SW QT
    Postów
    1,686

    Domyślnie

    Cytat Napisał oops2k Zobacz post
    A jak ja mam bixenony to bedzie dzialac czy nie?
    Zastanawiam się jak podłączona jest instalacja przy bixeonach - wiadomo przy światłach długich włącza się żarówka H7 i dodatkowo podnosi przesłona w xenonie która jest sterowana elektrycznie (elektromagnes) - czy to jest jeden obwód ?? - jeśli tak to przy tak podłączonych (wstawiony moduł) światłach dziennych dodatkowo pojawia się napięcie które podnosi przesłonę na xenonie, czy to nie będzie sprawiało problemu ??


    oczywiście jeżeli cewka elektromagnesu posiada niezależne zasilanie (od żarówek H7 świateł drogowych) to przy podłączeniu takiego modułu nie powinno być problemu (cewka elektromagnesu nie powinna być zasilana).

  6. #26
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar radzik2908
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Siemiatycze, Podlaskie
    Auto
    159
    Postów
    648

    Domyślnie

    Do czego to potrzebne? Mniejsze spalanie, Alfa lepiej wygląda, czy co innego?

  7. #27
    janio
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał radzik2908 Zobacz post
    Do czego to potrzebne? Mniejsze spalanie, Alfa lepiej wygląda, czy co innego?
    W moim przypadku, między innymi możliwość korzystania z opcji auto, ale nie tylko, również oszczędność na paliwie, żarówkach, środowisku no i odrobina zdrowego rozsądku, którego zabrakło pomysłodawcom ustawy o obowiązku całodobowego jeżdżenia na światłach.

  8. #28
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    Cytat Napisał radzik2908 Zobacz post
    Do czego to potrzebne? Mniejsze spalanie, Alfa lepiej wygląda, czy co innego?
    Mniejsze obciążenie akumulatora i alternatora
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  9. #29
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar radzik2908
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Siemiatycze, Podlaskie
    Auto
    159
    Postów
    648

    Domyślnie

    Cytat Napisał karmal Zobacz post
    Mniejsze obciążenie akumulatora i alternatora
    Ja myślę, że to tylko gadżet, który może narazić na zabranie dowodu rejestracyjnego. Jeździłem Alfą całą zimę i ani razu nie doładowywałem aku.
    Co innego światła Led, te rzeczywiście pobierają dużo mniej prądu.

  10. #30
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    719

    Domyślnie

    A w przypadku xenonow - dluzsze ich zycie bo nie swieca w dzien.

Podobne wątki

  1. Światła do jazdy dziennej.
    Utworzone przez demon7791 w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 05-05-2016, 09:26
  2. Światła do jazdy dziennej
    Utworzone przez andy1980 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 17-07-2015, 15:47
  3. Światła do jazdy dziennej
    Utworzone przez KamilP w dziale 156
    Odpowiedzi: 186
    Ostatni post / autor: 15-12-2014, 16:51
  4. [145] Światła do jazdy dziennej
    Utworzone przez maniek015 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-12-2012, 12:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory