ja chyba znalazłem moje braki mocy w samochodzie, robiłem pomiar ciśnieia i mao od 10.5 do 11 po zrobieniu próby olejowej pokazało 14!
jakie pierścienie założyć? silnik mam już rozebrany i muszę w tym tygodniu złożyć go
ja chyba znalazłem moje braki mocy w samochodzie, robiłem pomiar ciśnieia i mao od 10.5 do 11 po zrobieniu próby olejowej pokazało 14!
jakie pierścienie założyć? silnik mam już rozebrany i muszę w tym tygodniu złożyć go
a powiedz jakie powinny być parametry prawidłowe i ile taka próba kosztuje ?? No i oczywiście jaki masz przebieg ???
U mnie test kompresjii wykaAl ok 14-14.5 bar.
- norma 13 - 14 bar.
- bardziej ważniejsze jest aby odchyłki były <= +/- 0.5 bara.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
norma to 13do14 mierzyłem u kolegi przed ściąganiem głowicy, żeby wiedzieć czy wszystko ok, w tej chwili już ją wyciągłem i znalazłem przyczynę olej tzn za rzadko wymieniany walki są czarne jak w dieslu przebieg to 107 tys, cylindry ładne, wieczorem ścigane miskę ale sądzę że będzie kiepsko
panewki zobaczę ale pewnie profilaktycznie wymienię na GLYCO
dostępne pierścienie mam:
Power Seal
Geoetze - mam złe doświadczenia
NPR
tylko co wybrać to największy problem
Ostatnio edytowane przez p@sik ; 24-04-2012 o 15:47
po rozebraniu wdechu okazało się, że nie mam katalizatora, jest pustka w środku, będzie jakiś wpływ na pracę silnika bez katalizatora :?:
Ostatnio edytowane przez p@sik ; 26-04-2012 o 18:49
Hej,
Dawno się nic nie działo w temacie - ja niestety z powodów różnych musiałem zaniechać wątek.
Natomiast, ostatnie dwa dni spędziłem w garażu/pod samochodem, zeby w końcu ściągnąć tą zmienną geometrię dolotu...
Efekt miałem dokładnie tak jak wcześniej opisany - blokował się w górnej pozycji, na początku nawet ręką było ciężko go odsunąć.
Zabrałem całość do domu, i przy użyciu różnych środków (cif mleczko bodajże) wymyłem go dokładnie.
W środku było naprawdę duuużo oleju, i różnego rodzaju syfu.
Teraz, po dokładnym myciu już się nie blokuje w górnej pozycji.
Jutro/pojutrze złożę to do kupy wszystko i dam znać jaki wynik operacji![]()
A i jeszcze dodam, dla tych co chcą spróbować - jest to trudniejsze niż się wydaje. Trzeba ściągnąć wtryski, dolot, przepustnicę, wydech (przednie katalizatory). Dość sporo jest wrednych śrub, do niektórych dojście jest wręcz masakryczne. Szczerze powiedziawszy, nie wiem czy nie wolałbym tego zlecić mojemu mechanikowi![]()
Pzdr
Wystarczy sciągnąć dolot nie trzeba kolektora wydechowego sciągać, jak podstawisz od tyłu troszeczkę silnik to przechyli się góra do przodu, że kolektor do góry wyciągasz ja jak sciągałęm teraz głowicę to tak wyciągałęm.
Ja się teraz też nie wypowiadam bo miałem robione teraz pierścienie, panewki korbowodowe komplet, zrobiłem 2 tyś KM to ciężko cokolwiek powiedzieć.
Jeżdżę teraz nie przekraczając 3tyś RPM.
U mnie też oleju było dużo w kolektorze, Krusz rozbierałeś swój czy tak myłeś? bo ja swój myłem chemią do mycia silników z oleju bez rozbierania i niby się nie przycina.
Kolektor wyciągnąć do góry to nie problem - sam tak robiłem.
Od dołu masz dwie śruby które ciężko by było odkręcić bez ściągania wydechu, aczkolwiek pewnie się da.
BTW. Dzwięk TS-a bez wydechu miażdzy![]()
Jutro dokończę składanie - muszę się zaopatrzyć w uszczelki od wydechu.
Myłem tak jak napisałem, przy użyciu CIF MleczkoWstępnie miałem plan na rozbiórkę, ale powiedzmy, że to strasznie dużo pierdzielenia się, a nie miałem pewności, że te plastiki przetrwają. Jednak po myciu tymże CIFem okazało się, że wszystko całkiem płynnie chodzi, a i woda wylatująca z kolektora po pewnym czasie nie miała już koloru brązowego, była czysta - więc uznałem, że starczy mu
![]()
da redę odkręcić beż odkręcania wydechu, jest trochę kombinacji ale jak masz zardzewiałe śruby to dłużej wydech będziesz rozbierał
Komputer naszych TS-ów jest dość tępy bo jak złożyłem silnik i odpalałem bez kolektora wydechowego to jedyny błąd jaki się pojawił to uszkodzone grzałki sond lambda