Strona 15 z 16 PierwszyPierwszy ... 5678910111213141516 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 141 do 150 z 152

Temat: Diagnoza lambdy post-cat w T.S. ME7.3.1

  1. #141
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1747 140KM 2001r
    Postów
    63

    Domyślnie

    ja chyba znalazłem moje braki mocy w samochodzie, robiłem pomiar ciśnieia i mao od 10.5 do 11 po zrobieniu próby olejowej pokazało 14!
    jakie pierścienie założyć? silnik mam już rozebrany i muszę w tym tygodniu złożyć go

  2. #142
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    a powiedz jakie powinny być parametry prawidłowe i ile taka próba kosztuje ?? No i oczywiście jaki masz przebieg ???
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  3. #143
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    U mnie test kompresjii wykaAl ok 14-14.5 bar.

  4. #144
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - norma 13 - 14 bar.
    - bardziej ważniejsze jest aby odchyłki były <= +/- 0.5 bara.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #145
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1747 140KM 2001r
    Postów
    63

    Domyślnie

    norma to 13do14 mierzyłem u kolegi przed ściąganiem głowicy, żeby wiedzieć czy wszystko ok, w tej chwili już ją wyciągłem i znalazłem przyczynę olej tzn za rzadko wymieniany walki są czarne jak w dieslu przebieg to 107 tys, cylindry ładne, wieczorem ścigane miskę ale sądzę że będzie kiepsko
    panewki zobaczę ale pewnie profilaktycznie wymienię na GLYCO
    dostępne pierścienie mam:
    Power Seal
    Geoetze - mam złe doświadczenia
    NPR
    tylko co wybrać to największy problem
    Ostatnio edytowane przez p@sik ; 24-04-2012 o 15:47

  6. #146
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1747 140KM 2001r
    Postów
    63

    Domyślnie

    po rozebraniu wdechu okazało się, że nie mam katalizatora, jest pustka w środku, będzie jakiś wpływ na pracę silnika bez katalizatora :?:
    Ostatnio edytowane przez p@sik ; 26-04-2012 o 18:49

  7. #147
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Hej,
    Dawno się nic nie działo w temacie - ja niestety z powodów różnych musiałem zaniechać wątek.
    Natomiast, ostatnie dwa dni spędziłem w garażu/pod samochodem, zeby w końcu ściągnąć tą zmienną geometrię dolotu...
    Efekt miałem dokładnie tak jak wcześniej opisany - blokował się w górnej pozycji, na początku nawet ręką było ciężko go odsunąć.
    Zabrałem całość do domu, i przy użyciu różnych środków (cif mleczko bodajże ) wymyłem go dokładnie.
    W środku było naprawdę duuużo oleju, i różnego rodzaju syfu.
    Teraz, po dokładnym myciu już się nie blokuje w górnej pozycji.

    Jutro/pojutrze złożę to do kupy wszystko i dam znać jaki wynik operacji

    A i jeszcze dodam, dla tych co chcą spróbować - jest to trudniejsze niż się wydaje. Trzeba ściągnąć wtryski, dolot, przepustnicę, wydech (przednie katalizatory). Dość sporo jest wrednych śrub, do niektórych dojście jest wręcz masakryczne. Szczerze powiedziawszy, nie wiem czy nie wolałbym tego zlecić mojemu mechanikowi
    Pzdr

  8. #148
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1747 140KM 2001r
    Postów
    63

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krusz Zobacz post

    A i jeszcze dodam, dla tych co chcą spróbować - jest to trudniejsze niż się wydaje. Trzeba ściągnąć wtryski, dolot, przepustnicę, wydech (przednie katalizatory). Dość sporo jest wrednych śrub, do niektórych dojście jest wręcz masakryczne. Szczerze powiedziawszy, nie wiem czy nie wolałbym tego zlecić mojemu mechanikowi
    Pzdr
    Wystarczy sciągnąć dolot nie trzeba kolektora wydechowego sciągać, jak podstawisz od tyłu troszeczkę silnik to przechyli się góra do przodu, że kolektor do góry wyciągasz ja jak sciągałęm teraz głowicę to tak wyciągałęm.

    Ja się teraz też nie wypowiadam bo miałem robione teraz pierścienie, panewki korbowodowe komplet, zrobiłem 2 tyś KM to ciężko cokolwiek powiedzieć.
    Jeżdżę teraz nie przekraczając 3tyś RPM.

    U mnie też oleju było dużo w kolektorze, Krusz rozbierałeś swój czy tak myłeś? bo ja swój myłem chemią do mycia silników z oleju bez rozbierania i niby się nie przycina.

  9. #149
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Kolektor wyciągnąć do góry to nie problem - sam tak robiłem.
    Od dołu masz dwie śruby które ciężko by było odkręcić bez ściągania wydechu, aczkolwiek pewnie się da.
    BTW. Dzwięk TS-a bez wydechu miażdzy

    Jutro dokończę składanie - muszę się zaopatrzyć w uszczelki od wydechu.

    Myłem tak jak napisałem, przy użyciu CIF Mleczko Wstępnie miałem plan na rozbiórkę, ale powiedzmy, że to strasznie dużo pierdzielenia się, a nie miałem pewności, że te plastiki przetrwają. Jednak po myciu tymże CIFem okazało się, że wszystko całkiem płynnie chodzi, a i woda wylatująca z kolektora po pewnym czasie nie miała już koloru brązowego, była czysta - więc uznałem, że starczy mu

  10. #150
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1747 140KM 2001r
    Postów
    63

    Domyślnie

    da redę odkręcić beż odkręcania wydechu, jest trochę kombinacji ale jak masz zardzewiałe śruby to dłużej wydech będziesz rozbierał


    Komputer naszych TS-ów jest dość tępy bo jak złożyłem silnik i odpalałem bez kolektora wydechowego to jedyny błąd jaki się pojawił to uszkodzone grzałki sond lambda

Podobne wątki

  1. Zawieszenie tylne - drążek post i ant
    Utworzone przez vtvs w dziale GT
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 26-06-2018, 21:16
  2. Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 02-02-2011, 14:20
  3. Pomóżcie znaleźć mi jeden post
    Utworzone przez 156X w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-04-2010, 23:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory