Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: Wahacz górny lewy

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar kobe83
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 170KM/ 156 1.9 JTD115KM była
    Postów
    1,469

    Domyślnie

    Cytat Napisał bonzaj Zobacz post
    A po co robić zbieżność? i nie warto wymieniać parami jeżeli jeden jest dobry
    Właśnie jak to jest z tą zbieżnością po wymianie górnego wahacza. ASO AR w Bytomiu twierdziło, że nie ma potrzeby robienia zbieżności, a ASO w Katowicach, że trzeba robić.
    Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Domyślnie TRW on board

    Jestem po wymianie na nowego TRW,zawieszenie się usztywniło i jedzie się ok. Tyle że słychać jednak jakiś stuk jak cofam. Tak jak wtedy przed wymianą. Chyba coś innego jeszcze tam puka. Wahacz górny był już nieźle zużyty i należała mu się wymiana. Kierując autem nie ma żadnego ściągania na żadną stronę, jednakże chciał bym się spytać, czy robienie zbieżności ma sens w takim wypadku, jak nie zauważyłem żadnych niepożądanych objawów? Jeszcze jutro pojeżdżę i zaobserwuję jak to się dociera

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC06940.jpg
Wyświetleń:	92
Rozmiar:	103.6 KB
ID:	56800Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC06943.jpg
Wyświetleń:	1385
Rozmiar:	97.5 KB
ID:	56801

  3. #13
    Użytkownik Świeżak Avatar MISSIEKS
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    ZEBRZYDOWICE, WADOWICE
    Auto
    ALFA 159 SW 2.4 JTDM Q4 - jest, ALFA 156 SW FL 1.9 JTD 115 - była
    Postów
    109

    Domyślnie

    Cytat Napisał Woland83 Zobacz post
    jednakże chciał bym się spytać, czy robienie zbieżności ma sens w takim wypadku, jak nie zauważyłem żadnych niepożądanych objawów?
    W piątek również wymieniałem górne wahacze, w poniedziałek pojechałem na zbieżność i przód był rozjechany. Tak więc radziłbym jechać sprawdzić. Szkoda opon.

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Ale na pewno był już rozjechany przed wymianą a nie z powodu wymiany

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Raczej mało prawdopodobne, żeby zmiana górnego wahacza mogła rozjechać zbieżność.
    Wahacz jest mały i nawet gdyby był minimalnie dłuższy lub krótszy to nie mialoby znaczenia dla zbieżności, co najwyżej na kąt pochylenia koła.
    Zbieżność może się najbardziej rozjechać przy grzebaniu na drążkach i końcówkach drążków kierowniczych.

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Ludvigus
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Trzebownisko, Rzeszów, PL
    Auto
    Giulia 2.0TB, 147 1.6 TS
    Postów
    764

    Domyślnie

    Cytat Napisał Woland83 Zobacz post
    Jestem po wymianie na nowego TRW,zawieszenie się usztywniło i jedzie się ok. Tyle że słychać jednak jakiś stuk jak cofam. Tak jak wtedy przed wymianą. Chyba coś innego jeszcze tam puka. Wahacz górny był już nieźle zużyty i należała mu się wymiana.
    Prawdopodobnie w dolnym wahaczu tuleje też już się kończą, a wypadało by przyglądnąć się też gumom na drążku stabilizatora przedniego. Po tym uderzeniu lewym kołem, o którym pisałeś najbardziej ucierpiał wahacz górny, który musi sporo znieść, ale dolny też odcierpiał swoje, dlatego niedługo może być do roboty.

    Cytat Napisał Woland83 Zobacz post
    Kierując autem nie ma żadnego ściągania na żadną stronę, jednakże chciał bym się spytać, czy robienie zbieżności ma sens w takim wypadku, jak nie zauważyłem żadnych niepożądanych objawów? Jeszcze jutro pojeżdżę i zaobserwuję jak to się dociera
    Ze zbieżnością jest różnie, dlatego niektórzy jej nie robią po wymianie wahacza górnego i nie widzą negatywnych skutków, a inni robią, bo ścina im opony od wewnątrz. Zbieżność nie jest tania, więc dlatego warto zawieszenie robić od razu kompleksowo, żeby po każdym wymienionym elemencie jej nie ustawiać.

    Jeśli geometria lewego koła się choć lekko przestawiła, zauważysz to na oponie po kilku tys. km, a wówczas do roboty zbieżność i nowa para balonów na przód (ja tak miałem swego czasu niestety, tyle, że po wymianie zawiechy początkowo źle mi ustawiono zbieżność).

    Pozdrawiam,

  7. #17
    Użytkownik Świeżak Avatar MISSIEKS
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    ZEBRZYDOWICE, WADOWICE
    Auto
    ALFA 159 SW 2.4 JTDM Q4 - jest, ALFA 156 SW FL 1.9 JTD 115 - była
    Postów
    109

    Domyślnie

    Cytat Napisał bonzaj Zobacz post
    Ale na pewno był już rozjechany przed wymianą a nie z powodu wymiany
    Nie sądzę aby przed wymianą przód był rozjechany, tym bardziej, że był sprawdzany nie tak dawno. A przy wymianie górnego wahacza rusza się praktycznie całym zawieszeniem.

  8. #18
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Nic się nie rusza- wymienia się wahacz, pozostałe zawieszenie zostaje tak jak było.
    Za to fachowcy od zbieżności lubią robić różne numery.
    Najlepiej byłoby to sprawdzić ustawiając zbieżność w jednym warsztacie i zaraz potem jechać do innego. Założę się, że w ponad 50% przypadków okazałoby się, że zbieżność jest źle ustawiona i trzeba ją na nowo ustawiać.
    Bo wtedy kasuje się delikwenta odpowiednio więcej.
    Jak nie zdziera opon to najlepiej nic nie grzebać - szkoda kasy.

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    SGO240 DOBRZE PRAWI
    Cytat Napisał MISSIEKS Zobacz post
    A przy wymianie górnego wahacza rusza się praktycznie całym zawieszeniem

    Szczególnie na dziurach

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory