Strona 1 z 7 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 67

Temat: v6 podsterowność

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomi
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 1.9 Ti , 147 Racer, Spider 916 TS
    Postów
    503

    Domyślnie v6 podsterowność

    Jakie zmiany należałoby wprowadzić aby poprawić zachowanie samochodu, obniżyć poziom podsterowności podczas pokonywania zakrętu?
    Zawieszenie bez luzów, amorki wymienione, wszystko seria.

  2. #2
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Ustroń
    Auto
    145 JTD
    Postów
    171

    Domyślnie

    Wyrzucić przedni stabilizator, wtedy będzie nadsterowny to tak żartem, a na serio to ciężko z tym walczyć - akumulator do bagażnika minimalnie poprawi sytuacje?

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomi
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 1.9 Ti , 147 Racer, Spider 916 TS
    Postów
    503

    Domyślnie

    Może poprawi, ale nie odczuwalnie.
    Grubszy stabilizator na przód i tył? na sam przód? na sam tył?

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Wsadzić Q2


  5. #5
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Na serii nie da się nic poprawić, sztywniejsze zawieszenie dało by radę

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    ja kompletuje teraz zawiechę z wersji formula bo tam przedni stab ma 23 mm, tylni 19 a sprężyny są grubsze chyba o 1 mm. Formula odczuwalnie lepiej jeździ tylko tam jest lekki silnik i nie wiem czy takie zmiany coś dadzą przy v6.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Przenieść silnik za kierowcę i dać napęd na tył
    A tak na poważnie to stabilizatory i rozpórka powinny poprawić sytuację.

  8. #8
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Ustroń
    Auto
    145 JTD
    Postów
    171

    Domyślnie

    No racja. Ja w jtd wrzuciłem na tył Koni sport ustawione na ~60% i muszę powiedzieć że alfa jeździ zupełnie inaczej niż na serii, stała troszkę bardziej nerwowa, próg podsterowności przesunął się na korzyść, ale nie jest to idealne rozwiązanie bo tył na większych nierównościach zaczyna sobie podskakiwać, szczególnie bez tylnej kanapy i 1/4 zbiornika... 215/40ZR16 też pomaga.

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomi
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 1.9 Ti , 147 Racer, Spider 916 TS
    Postów
    503

    Domyślnie

    Z tymi stabilizatorami z formuły fajny pomysł. Rozpórka czeka na montaż.

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar krzysiek3452
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    159 2.0 170 SW i GTV6 83'
    Postów
    82

    Domyślnie

    Wstaw Q4

    A tak na serio to jak będzie rozpórka to gwint? 155 ma dość wysoko środek ciężkości, można by pomyślec nad jego obniżeniem, dużo też robia opony, co masz teraz na kołach?

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory