Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: turbina a deszcz

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar Krajcok
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Oberschlesien
    Postów
    785

    Domyślnie

    Trzebaby miec ogromnego pecha, zeby to sie stalo. Poza tym przez wieksze kaluze przejezdza sie b powoli ze wzgledu na inne niebezpieczenstwa. Turbo mozna zabezpieczyc tym: http://allegro.pl/tasma-termoizolacy...331230041.html lub tym: http://allegro.pl/thermo-tec-oslona-...313589631.html , wtedy nic mu sie nie stanie + dojdzie pare plusow tego rozwiazania.
    Krajcok
    GT JTD Q2 Rosso Scuderia 205 PS (historia)
    XKR 4.0 V8 kompressor

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar Dziaru
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    155 2,0TD / 155 2,0TS / 155 1,8TS 8V / 155 2,0 16V / 164 2,0 TS 8V
    Postów
    1,487

    Domyślnie

    Ludzie, nie porównywać zachowania tarczy ,do obudowy turbo.
    Są to dwa zupełnie inne materiały .
    Kolejna sprawa , jak wiecie Turbo się rozgrzewa i sie schładza, jak nie pracuje silnik Więc struktura materiału jest przystosowana do jego pracy

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mmax88
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jaguar XF 3.0 V6
    Postów
    694

    Domyślnie

    Materiał jest przystosowany do zmian temperatury, ale nie tak nagłych - pogadaj z ludźmi pracującymi na hutach przy hartowaniu dużych elementów, jakie mają pełne gacie przy niektórych materiałach Uwierz mi, jestem inżynierem materiałowcem, naprężenia wywołane nagłymi zmianami temperatury są bardzo niebezpieczne.

    Niemniej jednak trzeba pamiętać, że ta kałuża musiałaby być naprawdę duża, bo ilość wody padającej na turbinę musiałaby byś spora

  4. #14
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dziaru Zobacz post
    Ludzie, nie porównywać zachowania tarczy ,do obudowy turbo.
    Są to dwa zupełnie inne materiały .
    Kolejna sprawa , jak wiecie Turbo się rozgrzewa i sie schładza, jak nie pracuje silnik Więc struktura materiału jest przystosowana do jego pracy
    Zupełnie inne materiały? A czasem zarówno większość tarcz jak i obudów turbosprężarek nie jest wykonana z zeliwa? Wiadomo same stopy mogą sie róznić składem ale nie jest to "zupełnie inny materiał"

    Po za tym tarcze to też się przypadkiem nie nagrzewają i schładzają? Wszystko jest ok do czasu aż nagrzewanie i schładzanie następuje powoli, a co innego gdy rozgrzana turbina nagle zostanie schłodzona tak jak mmax88 napisał.

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mmax88
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jaguar XF 3.0 V6
    Postów
    694

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    Zupełnie inne materiały? A czasem zarówno większość tarcz jak i obudów turbosprężarek nie jest wykonana z zeliwa? Wiadomo same stopy mogą sie róznić składem ale nie jest to "zupełnie inny materiał"
    Wszelkiego rodzaju stopy żelaza (żeliwa, stale, staliwa itp.) mogą się bardzo znacznie różnić między sobą dzięki nie tylko składowi chemicznemu, ale też obróbce cieplnej - dlatego na AGH są oddzielne wydziały - jeden zajmuje się głównie stalami (mój), a drugi stopami metali nieżelaznych. Więc to, że oba elementy są wykonane z żeliwa nie oznacza, że nie mogą mieć bardzo różnych własności.

    Ja bym bardziej rozpatrywał kształt elementu oraz skład chemiczny - nieraz dodatek pewnych pierwiastków (głównie kobaltu) powoduje znaczne zwiększenie przewodności cieplnej stali, żeliwa, przez co szybkie chłodzenie nie powoduje żadnych problemów. Nie wiem dokładnie z jakich wykonuje się te elementy, więc ciężko mi powiedzieć. Natomiast oba elementy mają zupełnie różny kształt, grubość itp, to też ma spore znaczenie

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Szczepan
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Łódź, Polska
    Auto
    była: Alfa Romeo 147 jest: BMW 740i
    Postów
    975

    Domyślnie

    Ja raz wjechałem w kałużę IVECO i pękła rura od dolotu, rozerwało ją. Nie wiem czemu

    Pozdrawiam


    Moje maleństwo - kliknij na zdjęcie!

    Pomogłem? - kliknij PODZIĘKUJ ZA POST!

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mmax88
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jaguar XF 3.0 V6
    Postów
    694

    Domyślnie

    Właśnie dlatego, że była zapewne bardzo mocno rozgrzana i po wjechaniu w kałużę polała się na nią woda, która bardzo szybko odbiera ciepło. Spowodowało to powstanie dużej różnicy temperatury w różnych miejscach rury. Jak wiadomo metale i ich stopy podlegają rozszerzalności cieplnej, więc w niektórych miejscach materiał nagle się skurczył, co spowodowało powstanie dużych naprężeń w materiale, które lokalnie przekraczały wytrzymałość materiału - przez co powstało pęknięcie. Mam nadzieję, że teraz rozumiesz

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Szczepan
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Łódź, Polska
    Auto
    była: Alfa Romeo 147 jest: BMW 740i
    Postów
    975

    Domyślnie

    Mam nadzieję, że rozumiesz, że rura była gumowa

    Pozdrawiam


    Moje maleństwo - kliknij na zdjęcie!

    Pomogłem? - kliknij PODZIĘKUJ ZA POST!

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mmax88
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jaguar XF 3.0 V6
    Postów
    694

    Domyślnie

    To trochę zmienia sytuację

  10. #20
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2009
    Auto
    Alfa 159
    Postów
    223

    Domyślnie

    jakieś 5 lat temu to przechodziłem, przejechałem czy też wjechałem w kałuże, na słabo oświetlonych odcinkach w nocy kałuży nie zauważysz a jak już to za późno.

    Silnik, turbo, o zawieszeniu nie wspomnę, złom, samochód do kasacji ze względu na uszkodzenia.

Podobne wątki

  1. Czujnik deszcz, zmierzchu Alfa 166 po fl
    Utworzone przez orzech299 w dziale 166
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 07-02-2020, 17:00
  2. [159] Gasnie podczas jazdy - deszcz
    Utworzone przez Lukasz w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-06-2015, 19:35
  3. [155] Przygasanie w deszcz
    Utworzone przez mazzi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 14-03-2015, 08:53
  4. Auto pływa jak pada deszcz
    Utworzone przez grzes1226 w dziale 166
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 03-09-2010, 09:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory