U mnie zakopci tylko jak mocno i gwałtownie przyśpieszę, kopcenie trwa sekundę i potem jest ok. 10 minut temu robiłem próbę na przelew wtryskiwaczy i z tego co wyszło to jest wszystko w porządku. ropa na początku pojawiła się w wężyku szybko ale tylko po odpaleniu,potem już się bardzo wolno zbierała.
Chłopaki prześledźcie forum, bo tam jest naprawdę dużo informacji o kopceniu JTDków i pierwsze co, zanim cokolwiek bym wymienił to komp i odpowiednie logi. Już mnie ręce bolą z wielokrotnego wałkowania jednego i tego samego tematu. Opcja szukaj naprawdę działa. A kopcić może z wielu powodów (nieszczelność na dolocie, niesprawny EGR, uszkodzenie turbodoładowania bądź jego osprzętu, problemu z pompą wysokiego ciśnienia, wtryskiwaczami czy innym osprzętem układu paliwowego itd.) i dlatego odpowiednio do nich powinieneś zrobić stosowne logi.
odnośnie zaślepienia EGRu kol. Maciek156 już 2009 roku wszystko wyjaśnił w tym temacie
http://www.forum.alfaholicy.org/147_...rculation.html
na 8 stronie kol kazzzek pisze :
Dlaczego w JTDm nie można całkowicie "zatkać" EGRa ale chyba odpowiem sobie sam.EGR
Jest tam czujnik ciśnienia, który po zatkaniu powodowałby błędy. Jeśli zatka się zato pokaże za duże ciśnienie, a jeśli przy wydechu to za niskie.
Czytaj więcej: http://www.forum.alfaholicy.org/147_...#ixzz1vvE8ThRC
Ostatnio edytowane przez andrzejm36 ; 25-05-2012 o 23:13
Po przeczytaniu tego muszę przyznać rację bo to logiczne skoro jest ten czujnik, tylko ciekawe czemu w tamtych nie wyrzucało, jeżeli czujnik był by nie sprawny to by go nie wyrzucało?Napisał
na 8 stronie kol kazzzek pisze :
[COLOR=#000000
wywala blad P1238 po zaslepieniu EGR-u pelna blaszka ,bez dzurek w moim silniku...i masa powietrza mierzona wynosi okolo 480 ,a nie jak docelowa okolo 280...ogolnie po zaslepieniu roznicy w kopceniu nie widzalem ,moze minimalna, ale to autosugestia raczej.
A gdybym zaslepil ta blaszka , stanie sie cos oprocz bledu w ECU http://allegro.pl/3-zaslepka-egr-jtd...357400308.html lub podobna ,tam gdzie na rysunku z linku. Wiem ze u mnie jest inaczej ,ale chodzi o to miejsce...oczywiscie wywali blad ,ale moze kopcic nie bedzie i znajde przyczyne.??!??!
Z tym ze u mnie kopci dziwnie ,bo nie caly czasy tak samo. Jak nie jezdze dynamicznie przez dlugi czas ,to kopci mocno na czarno, ale jak juz tak ja pokatuje i wroce ,to dymu nie widac...ale daLej sa takie geste spaliny
Ostatnio edytowane przez peenbe ; 29-05-2012 o 12:03
Z tym ze u mnie kopci dziwnie ,bo nie caly czasy tak samo, a gdyby byla nieszczelnosc to kopcilby non stop, wiec moze to kolektor ;/ . Jak nie jezdze dynamicznie przez dlugi czas ,to kopci mocno na czarno kiedy mocno depne na 2ce, ale jak juz tak ja pokatuje i wroce ,to dymu nie widac...ale daLej sa takie geste spaliny. A moze katalizator ?
Hmm mi też kopci i nie wiem dlaczego :p podejrzewam wtryski ale ...
Uszkodzony był wąż IC.
Jak był ciepły to dziura sie pokazywała