Strona 3 z 18 PierwszyPierwszy 12345678910111213 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 172

Temat: Wymiana kolektora, rozrząd, regeneracja wtrysków

  1. #21
    Użytkownik Rowerzysta Avatar lobov
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    okolice Rzeszowa
    Auto
    była: 156, 159 Jest: Giulietta 1,4 170 Sport i jakieś Audi ;)
    Postów
    399

    Domyślnie

    Sprawdź koło napędów osprzętu - czy guma nie popękała.

  2. #22
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał lobov Zobacz post
    Regeneracja 500 zł, zaspawanie jakieś 200-300 a spokój na zawsze a nie 50 czy 100 kkm. Różnica w jeździe żadna, ale przydałoby się chyba strojenie silnika po takiej zabawie. No i przy okazji można programem wyciąć EGR
    Generalnie z doświadczeń moich z kolektorami - zepsutymi, sprawnymi, z klapami, bez klap, itp - jeżeli mamy samochód z kolektorem ze sprawnymi w 100% klapami i z tego samochodu wytniemy te klapy - to nie ma ch... we wsi, żeby ktoś wyczuł jakąkolwiek różnicę w:
    - przyspieszeniu,
    - elastyczności,
    - spalaniu.

    Mam już przygotowane jedno auto do zrobienia sobie eksperymentów z kolektorem na hamowni (bo i tak domyślnie z 1.9 JTD 16V po 2007 roku wywalam wszystkie klapy - plastikowe kolektory - nie chcąc ryzykować tego, że komuś a nuż klapeczkę zassie do silnika), żeby ostatecznie trochę sam sobie udowodnić, że dla użytkownika to wszystko jedno, czy ma kolektor z klapami, czy bez.
    Różnica wyczuwalna jest wtedy, gdy demontuje się z auta kolektor z klapami nie działającymi (ustawionymi najczęściej w różnych pozycjach) i wymieni się go na kolektor WYCZYSZCZONY wewnątrz (wyraźnie zwiększa się przekrój kanałów dolotowych), a fakt, czy posiada on działające klapy, czy też nie - jest tak naprawdę nieistotny.

    Co więcej - mam odczucie, że w samochodach z usuniętymi klapami wirowymi odrobinę wcześniej samochód zaczyna "łapać dół" - czyli przy niższych obrotach zaczyna mieć duży moment. Ale to potwierdzi (albo i nie) badanie na hamowni.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  3. #23
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gary
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    159 TI
    Postów
    680

    Domyślnie

    Tomek, mam Alfe z 2008 roku z jeszcze nieruszanym kolektorem, wiec jestem bardzo ciekaw wynikow Twojego eksperymentu.
    Jezeli brak wplywu usunietych klap na osiagi sie potwiedzi bedziemy mieli proste, tanie i trwale rozwiazanie.

  4. #24
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Gary Zobacz post
    Tomek, mam Alfe z 2008 roku z jeszcze nieruszanym kolektorem, wiec jestem bardzo ciekaw wynikow Twojego eksperymentu.
    Jezeli brak wplywu usunietych klap na osiagi sie potwiedzi bedziemy mieli proste, tanie i trwale rozwiazanie.
    To czym prędzej je usuń. W momencie, jak dochodzi do nadmiernego wytarcia osi obrotu klapy i zaczyna się ona opierać o ściankę kolektora - istnieje bardzo poważne i realne niebezpieczeństwo urwania się klapki i w efekcie zniszczenia tłoku oraz głowicy.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  5. #25
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gary
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    159 TI
    Postów
    680

    Domyślnie

    kurcze, nie strasz Tomek! Szukalem 159 po 2007 roku, zeby uniknac problemow z kolekatorem, a tu prosze, okazuje sie, ze moze byc wiekszy rozpizdziel, niz w starszych wersjach!
    Mam teraz 88 tys km (pewne, bo Alfa jest od kumpla, ktory kupila ja nowa w Polsce). Czy przy tym przebiegu mam ruszac kolektor, czy moge poczekac do 100 - 120 tys i zrobic to razem z rozrzadem?

  6. #26
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ryki67
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Spod Wawy
    Auto
    159 2.4 JTDM 210KM
    Postów
    389

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post

    Mam już przygotowane jedno auto do zrobienia sobie eksperymentów z kolektorem na hamowni (bo i tak domyślnie z 1.9 JTD 16V po 2007 roku wywalam wszystkie klapy - plastikowe kolektory - nie chcąc ryzykować tego, że komuś a nuż klapeczkę zassie do silnika), żeby ostatecznie trochę sam sobie udowodnić, że dla użytkownika to wszystko jedno, czy ma kolektor z klapami, czy bez.
    Tomasz kiedy będziesz miał jakieś info jak się auto zachowuje na hamowni bez klapek
    pozdrawiam serdecznie

  7. #27
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Gary Zobacz post
    kurcze, nie strasz Tomek! Szukalem 159 po 2007 roku, zeby uniknac problemow z kolekatorem, a tu prosze, okazuje sie, ze moze byc wiekszy rozpizdziel, niz w starszych wersjach!
    Ja Cię nie straszę. To są normalne zjawiska przy tym typie kolektora. Kiedy klapa wyleci? Nie wiadomo, ale jak na razie auta które do mnie trafiały po takim przypadku, miały przebiegi z zakresu 130-180 tysięcy kilometrów.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  8. #28
    Użytkownik Rowerzysta Avatar 5turbo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    159,GT, Bravo 2.0, Formuły Promot III, Dallara F393
    Postów
    259

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    To czym prędzej je usuń. W momencie, jak dochodzi do nadmiernego wytarcia osi obrotu klapy i zaczyna się ona opierać o ściankę kolektora - istnieje bardzo poważne i realne niebezpieczeństwo urwania się klapki i w efekcie zniszczenia tłoku oraz głowicy.
    Jeszcze do niedawna byłeś największym orędownikiem regeneracji kolektorów. Czemuż to tak nagle zdanie zmieniłeś ?
    www.5turbo.com
    Nowe natchnienie Promot 76/84
    Nowsze Dallara F393
    159 1.9 280 F40 inside
    159 ti 2.4 210
    Fiat Barchetta 131
    Fiat Coupe 2.0 20VT 220

  9. #29
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Węgorz
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Skoczów
    Auto
    Ibiza TDI i AR 159 SW 1.9 16V 2007
    Postów
    426

    Domyślnie

    Cytat Napisał 5turbo Zobacz post
    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    To czym prędzej je usuń. W momencie, jak dochodzi do nadmiernego wytarcia osi obrotu klapy i zaczyna się ona opierać o ściankę kolektora - istnieje bardzo poważne i realne niebezpieczeństwo urwania się klapki i w efekcie zniszczenia tłoku oraz głowicy.
    Jeszcze do niedawna byłeś największym orędownikiem regeneracji kolektorów. Czemuż to tak nagle zdanie zmieniłeś ?
    Jeśli Tomek_KRK mówił (pisał) o regeneracji to mowa była o tych przedzmianowych - Pierburga a nie o plastikowym wynalazku,gdzie poprawiono jedno a sp.....ono drugie.

  10. #30
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gary
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    159 TI
    Postów
    680

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Ja Cię nie straszę. To są normalne zjawiska przy tym typie kolektora. Kiedy klapa wyleci? Nie wiadomo, ale jak na razie auta które do mnie trafiały po takim przypadku, miały przebiegi z zakresu 130-180 tysięcy kilometrów.
    ok, czekam w takim razie z niecierpliwoscia na info, jak wypadly testy na hamowni i jezeli ok to razem z nowym rozrzadem zaloze ten bezklapowy kolektor

Podobne wątki

  1. Regeneracja czyszczenie wtrysków do 3.0 V 6
    Utworzone przez jacco w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 25-07-2015, 10:27
  2. Regeneracja wtrysków
    Utworzone przez Swiderek w dziale Małopolskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-12-2014, 22:08
  3. Regeneracja pomp CR, wtrysków itp.
    Utworzone przez stawu w dziale Świętokrzyskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-09-2014, 14:03
  4. regeneracja wtrysków
    Utworzone przez łukaszw256 w dziale 156
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 21-10-2011, 11:10
  5. Podkładki wtrysków. Regeneracja wtrysków V6
    Utworzone przez mahony2008 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-01-2011, 00:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory