Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 69

Temat: Automat a płynne hamowanie - też tak macie?

  1. #51
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    odnośnie agresywnego hamowania biegami i tego że skrzynia się tego "uczy" dostosowując się do wymagań kierowcy ,ale w aisnie z dieslem to wygląda tak ,że skrzynia przestwia się z agresywnego na spokojny tryb ( i odwrotnie ) w ułamku sekundy. I przyśpiesza i hamuje agresywnie tylko kiedy tego chcemy,ten stan nie trwa ani chwili dłużej niż chce kierowca. Zresztą w agresywny tryb wprowadza ją nie tylko mocne hamowanie czy przyśpieszenie ale także zdecydowane skręty kierownicą. Więc myśle że trwające cały czas bardzo mocne hamowanie silnikiem nie jest całkiem normalne ,mimo że to inne skrzynie.

  2. #52
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, Giulia Super 2.0T. Obecnie inna marka.
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    W fabrycznie nowej 166, takiej świeżo wyprowadzonej z salonu było podobne zjawisko - może forumowicze różnią się w opisach, każdy przecież inaczej to widzi i do tego inaczej potrafi opisać. Co do programów sterownika, to podobno jest ich pięć, chociaż to jest informacja z zewnętrznego źródła więc głowy za jej prawdziwość nie położę. A co do przełączania się do "spokojnego trybu" to też kwestia subiektywna: po odcinku jazdy dynamicznej zwalniam, delikatniej używam pedału gazu ale skrzynia np. na 2 biegu "czeka", czy nadal jadę dynamicznie czy nie. A w tym czasie silnik pracuje na wyższych obrotach. Trwa to faktycznie kilka sekund ale swobodnie mógłby w tym czasie zmienić bieg na wyższy.

  3. #53
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    prezes u mnie po ostrej jeździe,kiedy już puszczę gaz,to po około sekundzie ,maksymalnie dwóch mam już bieg lub dwa dalej.

  4. #54
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, Giulia Super 2.0T. Obecnie inna marka.
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    W zasadzie zgadza się, ile w tym czasie przejeżdżasz? Sekunda, dwie, a może trzy. Prawdopodobnie chodzi nam o to samo, tyle, że Ty uważasz, że to krótki czas, a ja, że długi. I tylko tu pewnie jest różnica. Może też coś innego nazywamy dynamiczną jazdą. I ponownie wracamy do subiektywnych wrażeń. Generalnie jednak jest to prawidłowe zachowanie tej skrzyni.

  5. #55
    kapselek
    Gość

    Domyślnie

    Sekunda czy raczej dwie/trzy to trochę sporo przy wyprzedzaniu a u mnie właśnie tyle zajmuje zredukowanie biegu.
    Powiem szczerze że dużo za długo (w porównaniu chociażby do poprzednich moich samochodów Hondy i Chryslera)
    W trybie sport jest ok - wystarczy ruch dźwigienką i jest ok.
    W trybie automat trwa to koszmarnie długo. Jak jadę na 4 i wcisnę gaz do dechy to po 3 sek. redukuje do 2 tak że aż zawyje na odrotach.

  6. #56
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, Giulia Super 2.0T. Obecnie inna marka.
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    My chyba wymienialiśmy się poglądami dotyczącymi zmiany biegów w górę, przynajmniej ja o tym pisałem. Jeżeli chodzi o redukcję, to przy kick-downie redukuje bez zastanowienia, natomiast przy przyspieszaniu bardziej delikatnym (nadal zdecydowanym ale bez wciskania pedału do dna) faktycznie czasem zredukuje szybciej, czasem wolniej, zdarza się, że wg mojej oceny niepotrzebnie o dwa biegi ale to chyba taki urok tej skrzyni. Może proces obliczeniowy obciążenia trwa za długo. Dlatego w takich przypadkach, w których przewiduję konieczność użycia niższego biegu, wykorzystuję tryb manualny. W końcu po coś on tam jest.

  7. #57
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał kapselek Zobacz post
    Jak jadę na 4 i wcisnę gaz do dechy to po 3 sek. redukuje do 2 tak że aż zawyje na odrotach.
    No to zdecydowanie nie jest normalne zachowanie sportronica. Przypominając sobie akcję z pamięci dałbym max 1 sekundę z 4 na 2.
    Mając gaz z podłodze skrzynia wymusza tryb "sport", więc działa identycznie jak na sporcie - jedyna różnica może być taka, że będąc na sporcie miałbyś może bieg 3, a nie 4...
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  8. #58
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar popi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Wiedeń / Sosnowiec
    Auto
    AR 166 2,5v6 Sportronic, Lexsus IS 250
    Postów
    106

    Domyślnie

    Panowie a tak z innej beczki-da rade ruszyc z piskiem opon na automacie tak jak w autach sportowych czyli noga na hamulcu i na gazie( pytanie czysto teoretyczne)?

  9. #59
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    NIE

    wstyd się przyznać, ale.. próbowałem krótko po zakupie i zajechałem sprzęgiełka...
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  10. #60
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    A moja znowu wczoraj pojechała do serwisu. Znowu to samo już chyba 4 czy 5 raz ... rozłącza napęd i tyle
    teraz już się skończy sądem rzeczoznawca biegły sądowy opinie zdjęcia dokumentacja etc ... ręce opadają partaczy nie brakuje

Podobne wątki

  1. Grupowe hamowanie
    Utworzone przez zeb w dziale Łódzkie
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 10-07-2015, 14:25
  2. hamowanie
    Utworzone przez tomaszt79 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-08-2010, 08:21
  3. [156] hamowanie w V6
    Utworzone przez bija22 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 17-08-2008, 22:48
  4. [146] płynne spadanie obrotów
    Utworzone przez xaraf w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-05-2008, 08:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory