Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 55

Temat: Karoseria - piaskowanie :)

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar pawlo12
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Kmiecin
    Auto
    Była Alfa Romeo 155,j Alfa Romeo GT,obecnie jest giulietta 1.4 t-jet
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_155 Zobacz post
    Co do 'polskich' i 'niemieckich' to tak raczej są to raczej same parchy blacharskie i lepiej przyciągnąć coś z włoch bo wyjdzie taniej.
    Mechanik też tak mówił...

    - - - Updated - - -

    we włoszech inny klimat niż u nas...w tym mają lepiej...
    Alfa Romeo 155 2.0 16v 150 km...

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar maicher
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    156; Giulietta; Spider i jeszcze cośtam
    Postów
    543

    Domyślnie

    Panowie STOP STOP STOP!
    Nie podpalajcie się do tego piachu, bo to jest bardzo trudny temat.
    Zapraszam na nasze forum - Alfa Pomorze, znajdźcie kolegę Redżiego i jego Sud Sprinta w wątku "Niekontrolowany zakup II".

    Powiem wam w skrócie.

    Piaskowanie jest jak chirurgia inwazyjna w szpitalu we Władywostoku - może pomóc, ale w 50% przypadków zaszkodzi. Piach przegrzewa blachę, która potem się obkurcza niezgodnie z pierwotnym kształtem. Efekt jest taki, że połowa blach będzie pogięta i do wyrzucenia. Koszty nowej maski, drzwi i błotników mogą odebrać radość z wyczyszczonego auta...chyba że kochacie grubo kłaść szpachlę

    Nawet tzw. spece od piaskowania samochodów potrafią narobić więcej szkód niż pożytku. Goście od piaskowania przemysłowego spokojnie zdemolują wam samochód.

    Mz. ta metoda może się sprawdzić w przypadku cennych pojazdów, które mają grube blachy (jakieś amerykańskie bryczki). W przypadku Alfy 155 to bardzo zły pomysł.

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Jeśli już to sodowanie, droższe ale praktycznie bezinwazyjne w sensie struktury blachy, tak jak napisał maicher piach przegrzewa blachę i potem rdza bierze ją jeszcze chętniej niż normalnie. A jeżeli nie zależy Ci na oryginalności auta tzn. VIN itp. to sprowadź z Włoch mechanicznego parcha z dobrą blachą i przełóż wszystko od siebie, w ciul roboty ale na pewno taniej.

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar MarkusC20Xe
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Warszawa/Piaseczno
    Auto
    156 04' 2.4jtd SW .164 3.0v6 24v super 97r
    Postów
    53

    Domyślnie

    W ramach piaskowania najwieksza i zarazem najdroższą opcja jest dobry fachowiec. Piaskując elementy nadwozia samochodu w niektórych miejscach można blachę potraktowac zbyt ostro i wtedy zmieni nam się grubość zabezpieczanego elementu. Koledze pewnie chodziło o piaskowanie podłogi ( bo nie wiem po jaki grzyb robic to z maską lub dzwiami, gdzie sa to elementy wymienne). Tutaj jak najbardziej można nawet w niektórych przypadkach trzeba.Na to podkład antykorozyjny, podkład pod lakier i gume np. Kenta. Podłoge jak najbardziej można zrobić samemu, jeśli jest pod ręka mig, jakiekolwiek pojęcie o spawaniu, dużo czasu, garaż z kołyska lub pare opon żeby postawić auto bokiem i można działać. gorzej z lakierowaniem auta zewnątrz lub wewwnątrz, tutaj możemy potrzebować zbyt dużej ilości gadzetów i we własnym zakresie takie prace stają się nie opłacalne, biorąc pod uwagę żądany efekt końcowy.

  5. #15
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar mac1us
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków Radziszów
    Auto
    Lancia Delta 2,0 16vt 4x4
    Postów
    219

    Domyślnie

    Piaskowanie jest ścierniwem jest głupotą, po pierwsze przegrzanie blach, skutek korozja i pogięcie, po drugie korozja w miejscach gdzie ścierniwo zostanie. Nie ma opcji by w nadwoziu samonośnym nie rozbierając do ostatniej śrubki auta i nie korzystając z jakiejś wytrzęsarki wytrzepać całe syf. Dobrą opcją jest rozebranie auta to kwasu i katoforezy, jest u mnie taki gość co ma wannę mieszczącą auto, koszt 4-6 tys zł. Najtańszą opcją będzie przywiezienie z włoch, południa francji, czy hiszpanii innej, zdrowej 155, którą i tak pewnie trzeba będzie lakierować, bo jest spalona od słońca.

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar Dziaru
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    155 2,0TD / 155 2,0TS / 155 1,8TS 8V / 155 2,0 16V / 164 2,0 TS 8V
    Postów
    1,487

    Domyślnie

    Juz wam przeszło ? czy jeszcze was trzyma ?


  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Może lepiej karoserię dać do cynkowania niż piaskować. W Chrzanowie mają dużą wannę.
    AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
    AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
    AR 164 3.0 V6 - sprzedam części

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar pawlo12
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Kmiecin
    Auto
    Była Alfa Romeo 155,j Alfa Romeo GT,obecnie jest giulietta 1.4 t-jet
    Postów
    487

    Domyślnie

    co mi po ocynkowaniu jak jest zgnita...

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Dziaru Zobacz post
    Juz wam przeszło ? czy jeszcze was trzyma ?
    Przejdzie jak zrobię samochód
    Alfa Romeo 155 2.0 16v 150 km...

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar maicher
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    156; Giulietta; Spider i jeszcze cośtam
    Postów
    543

    Domyślnie

    Ocynkowana to ona już w fabryce została.
    Jeśli zgniła, to musiała być poddana ciężkim warunkom (sól, woda, ciągle na dworze)...

    Trudno ocynkować używane auto. Trzeba by je rozebrać, wyczyścić do gołego metalu i natychmiast wrzucić do wanny. Technicznie to jest bardzo trudne, o ile w ogóle wykonalne.

    Naprawdę lepiej poszukaj dobrej budy w ciepłych krajach i z 2 złóż jedną.

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta Avatar pawlo12
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Kmiecin
    Auto
    Była Alfa Romeo 155,j Alfa Romeo GT,obecnie jest giulietta 1.4 t-jet
    Postów
    487

    Domyślnie

    nie ja chyba będę robił swoją budę...tzn. mam zamiar rozebrać ją do gołego tylko kółka zostawię żeby można było ją pchać/holować

    Myślę że 8-9 tys. wystarczy na kapitalny remont blacharkibynajmniej mam taką nadzieje...!!!przez zimę myślę że kasę nazbieram i w przyszłym roku trzeba działać...o ile alfa nie będzie zaglądać do mojego portfela...
    Alfa Romeo 155 2.0 16v 150 km...

Podobne wątki

  1. Piaskowanie - konserwacja
    Utworzone przez Teddy84 w dziale Dolnośląskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-11-2013, 07:01
  2. [166] Karoseria alfy 166 do liftu
    Utworzone przez jacco w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 14:18
  3. Piaskowanie??
    Utworzone przez stabipl w dziale Zachodniopomorskie
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-02-2011, 23:04
  4. karoseria w ocynku
    Utworzone przez przemekj23 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 28-10-2008, 19:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory