Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 46

Temat: Pomiar cisnienia sprezania

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - dla tego modelu silnika normy max to:

    HC max 100 ppm.
    CO2 > 14 %

    - poniżej to co znalazłem na sieci.

    --

    --

    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #12
    remcyk
    Gość

    Domyślnie

    Wiec na benzynce tez normy przekroczone.Lambda tez nie pracuje w odpowiednim zakresie.Moze jednak to wina sondy.

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar CINEKX81
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    LIBIĄŻ
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 2019, ALFA ROMEO 159 1.9 JTDM 16V EX HIGH SPORT 2009
    Postów
    466

    Domyślnie

    witam, mierzyłem ciśnienie sprężania u siebie na wszystkich wyszło 12 bar
    robiłem to tak
    -silnik rozgrzany do 90
    -wtryski odłączone
    -odkręcam pierwszą świece wpinam miernik i kręcę 5 sekund
    -odczyt pomiaru
    -wkręcam pierwszą świece i wykręcam drugą
    -wpinam miernik i ponownie kręcę rozrusznikiem około 5 sekund
    - wszystko powtarzam 4 razy
    czy to poprawna procedura?

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar xakner
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 156 SportWagon
    Postów
    475

    Domyślnie

    wg. mnie robi się to na zimnym silniku.

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Mnie uczono, że pomiaru dokonuje się zawsze na gorącym silniku

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta Avatar seq
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Ostrowiec Świętokrzyski
    Auto
    2.0TS 16V 143KM 181,8Nm1998r. LPG
    Postów
    83

    Domyślnie

    Witam, odgrzeję trochę temat.
    W moim przypadku na pewno jest coś do robienia, tylko co?Pomiar ciśnienia co prawda na zimnym silniku wykazuje duże rozbieżności i wynosi odpowiednio:
    1-11
    2-8,5
    3-9,5
    4-12

    Próba olejowa przy okazji zrobiona a wynik podniósł się nieznacznie bo średnio 1bar na cylinder. Czy to oznacza remont głowicy, zawory itp.? Dodam, że oleju nie ubywa a silnik pracuje równo i nie brakuje mu mocy.
    Z góry dzięki za odp

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar xakner
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 156 SportWagon
    Postów
    475

    Domyślnie

    ja robisz próbę olejową to uszczelniasz pierscienie na tłokach.


  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Wlej nafty do cylindrow na noc moze pierscienie sie pozapiekaly jak u kolegi z forum jakis czas temu, chcociaz na moje oko to juz nie tylko pierscienie...
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta Avatar seq
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Ostrowiec Świętokrzyski
    Auto
    2.0TS 16V 143KM 181,8Nm1998r. LPG
    Postów
    83

    Domyślnie

    A jak faktycznie jest z tym wynikiem próby olejowej? Podobno jak po zaaplikowaniu oleju wynik się podniesie nie znacznie to pierścienie są ok, a do robienia gniazda zaworów,wżery itp.? Sugeruję się jedynie opinią lokalnego mechanika, który twierdzi że w moim przypadku należało by jedynie ściągnąć głowicę, doczyścić gniazda, sprawdzić szczelność i założyć nową uszczelkę, a pierścionków nie ruszać - co na ten temat myślicie? Czy da się na tym jeździć jeszcze i czy taka rozbieżność w pomiarze na cylindrach może wyrządzić większe szkody, jeśli tak to jakie? Jestem laikiem więc proszę o wyrozumiałość:-D

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał -BamBosZek- Zobacz post
    Wlej nafty do cylindrow na noc moze pierscienie sie pozapiekaly jak u kolegi z forum jakis czas temu, chcociaz na moje oko to juz nie tylko pierscienie...
    Poprzez otwory świec? Bo głowicę ma nie wyjętą. A jak dużo i jaki może to przynieść efekt?
    Pozdr

Podobne wątki

  1. [33] Pomiar potencjometru przepustnicy 33 1.4 i.e.
    Utworzone przez rupert-punk w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-10-2013, 18:40
  2. Pomiar ciśnienia paliwa Ts 1.6
    Utworzone przez koniu031 w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 12-04-2013, 23:34
  3. [33] boxer - brak kompresji/sprezania w jednym z cylindrow - chodzi na 3
    Utworzone przez j0hnny w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 28-06-2012, 22:20
  4. [155] Cisnienie sprezania
    Utworzone przez wasyl w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 03-03-2011, 09:51
  5. pomiar osiagow
    Utworzone przez AND1 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 22-04-2008, 10:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory