Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 14 z 14

Temat: Bład P0190 i brak mocy

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Matko jak to czytam to mi ręce opadają. Gdybyście poszukali na forum to już @sdero pisał o sprawdzaniu układu paliwowego i odpowiednich do niego logach. Co więcej w jednostkach wysokoprężnych z systemem common rail nie sprawdza się wtryskiwaczy poza jednostką napędową - to nie ma sensu. One są sterowane elektronicznie - podanie dawki paliwa jest inicjowane impulsem od ECU a nie jak w starych systemach z pompą rotacyjną po osiągnięciu odpowiedniego ciśnienia. W wtryskiwachach piezoelektrycznych/elektromagnetycznych po za jednostką napędową można tylko sprawdzić stan rozpylacza i nic więcej. Nie chce mówić złego słowa o twoim mechaniku ale wygląda mi to na naciąganie i brak kompetentnej wiedzy. W twoim silniku masz zamontowany system common rail pierwszej generacji z pompą wysokiego ciśnienia Bosch CP1. Już wiele razy na forum było mówione że ma ona niewielką wydajność i jeżeli coś zaczyna się dziać chociaż z jednym wtryskiwaczem (duża ilość paliwa przelewowego) to tego ubytku ciśnienia ta pompa już nie jest w stanie nadrobić i ciśnienia na listwie CR spada poniżej docelowego. Jest też inny scenariusz - mniej prawdopodobny skoro już pompa była naprawiana - wymieniana. Z pompą jest coś nie tak (regulator bądź przecieki na sekcjach opartych na pompach nurnikowych) wtedy wiadomo samo przez siebie że pompa nie wydoli i nie poda odpowiedniego ciśnienia na listwę CR. Przeczytajcie post @sdero: http://www.forum.alfaholicy.org/147/...ost707781.html
    Szkoda twoich pieniędzy i czasu, bo z pewnością usterka była do wyeliminowania maksymalnie do 500zł i w około tydzień. Zrób odpowiednie logi korekt wtryskiwaczy, dawki wtrysku średniego, kąta wyprzedzenia wtrysku i ciśnienia na listwie CR. Jedne logi z pracy jednostki napędowej na wolnych obrotach a drugie z butowania na 4 biegu od 1500rpm do 3500 rpm. Jak wrzucisz będziesz miał czarno na białym co boli twojego JTDka. Pozdrawiam i powodzenia

  2. #12
    tryton
    Gość

    Domyślnie

    no auto przeprowadzam prawdopodobnie dzisiaj do pewnego majstra który się podobno zna na rzeczy :p cóż... zobaczymy
    tzn nie wymieniać tego wtrysku ? bo niestety ekspertem w tej dziedzinie nie jestem, podobno wtryski na maszynie działały ok, no to po wymianie tamtych rzeczy były sprawdzone wtryski "metodą przelewową "? nie pamiętam jak się to zwało... jakąś maszyną i leje 1 wtrysk o ok 30% podobno ale dopiero jak się nagrzeje... więc kij go tam wie, dzisiaj mam wolniejszy dzień to się zorientuje. A te logi to, jak i co ważniejsze czym się je robi... ;] jakim urządzeniem diagnostycznym ?
    I możliwe że ten wtrysk może tak mulić ? 1 wtrysk ? jak tak to regeneracja tej końcówki ? Jaki jest orientacyjny koszt tak +- ... czy lepiej kupić używany ?
    Dzisiaj jadę zobaczę co tam było czyszczone ;]
    Dzieki za odpowiedzi

  3. #13
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar gekeer
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Biała Podlaska / Warszawa
    Auto
    156 jtd 8v 2002r. fl wnętrza
    Postów
    127

    Domyślnie

    Logi kabelkiem (Vag kkl albo elm) i Fiat Ecu Scanem.
    Łączysz się ze sterownikiem, zaznaczasz odpowiednie parametry w zakładce parametry, przełączasz na wykresy, klikasz start, jedziesz z obrotami do 4tyś, stop, eksport pliku, wrzucasz utworzony plik csv na forum.

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał tryton Zobacz post
    no auto przeprowadzam prawdopodobnie dzisiaj do pewnego majstra który się podobno zna na rzeczy :p cóż... zobaczymy
    tzn nie wymieniać tego wtrysku ? bo niestety ekspertem w tej dziedzinie nie jestem, podobno wtryski na maszynie działały ok, no to po wymianie tamtych rzeczy były sprawdzone wtryski "metodą przelewową "? nie pamiętam jak się to zwało... jakąś maszyną i leje 1 wtrysk o ok 30% podobno ale dopiero jak się nagrzeje... więc kij go tam wie, dzisiaj mam wolniejszy dzień to się zorientuje. A te logi to, jak i co ważniejsze czym się je robi... ;] jakim urządzeniem diagnostycznym ?
    I możliwe że ten wtrysk może tak mulić ? 1 wtrysk ? jak tak to regeneracja tej końcówki ? Jaki jest orientacyjny koszt tak +- ... czy lepiej kupić używany ?
    Dzisiaj jadę zobaczę co tam było czyszczone ;]
    Dzieki za odpowiedzi
    Możliwe - moze ten jeden wtrysk może jeszcze inny ale tego bez logów to się nie dowiesz i nigdy pewien nie będziesz. Szkoda też wymieniać w ciemno bo tą metodą i tak już duże koszta poniosłeś. Metodą przelewową zdjagnozujesz tylko mocno lejące wtryski (dające duże ilości paliwa przelewowego) a i nie sprawdzisz nic pod obciążeniem podczas przyśpieszania. Nie potrzebne jest do tego żadne specjalistyczne urządzenie a tylko trochę wężyków i strzykawki. Na forum jest jak wykonuje się taką próbę :http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...iwaczy_cr.html . Lepiej zrób odpowiednie logi a one powiedzą ci to co próba przelewowa i dużo więcej. Aha co do twojego pytania o kupno/regenerację wtryskiwaczy wiesz jak jest. Jak kupisz używany to kupujesz trochę kota w worku (może być dobry ale nie musi). Wiele osób tak robi i o dziwo się nie nadziali - ale to nie zapewni cię że ty nie będziesz miał kiszki. Co do regeneracji to dla twojego wtryskiwacza to koszt ok 150 zł plus jeżeli rozpylacz będzie do wymiany to jeszcze koło 80 dla jednego wtryskiwacza. Tak więc koszt nie jest duży ale mimo wszystko zanim zaczniesz coś naprawiać/wymieniać zrób odpowiednią diagnostykę.

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy/ utrata mocy/ poszarpywanie
    Utworzone przez chemiczny w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-05-2018, 15:36
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-01-2015, 23:48
  3. brak mocy blad p0190
    Utworzone przez gallonek w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-06-2014, 20:18
  4. brak mocy blad p0190---logi 156 sw jtdm 16v
    Utworzone przez gallonek w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 02-06-2014, 07:56
  5. Bład P0235 i brak mocy
    Utworzone przez jar232 w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-08-2012, 13:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory