Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 27

Temat: Przepływka zawyża.

  1. #11
    bravo341
    Gość

    Domyślnie

    Nieszczelności w sensie braku pęknięć / dziur w rurach :-) Co do zaworu EGR nie posiadam wiedzy, która pozwoliłaby mi na określenie jego prawidłowego działania - dlatego dziękuję za cenne uwagi
    Rozumiem, że ma on działać w pełnym zakresie 0-100% ?? I co zrobić,żeby dokładnie go zdiagnozować, tzn. jak zmusić ten zawór do pracy w pełnym zakresie, bym mógł to zarejestrować w FESie?
    Już wcześniej zastanawiałem się nad zaślepieniem EGR, najpierw jednak chyba go wyczyszczę, dla sprawdzenia jaki to będzie miało wpływ

    (u mnie w excelu wykresy wyglądają dobrze, załadowane do FESa tez, może to rzeczywiście niuanse Open Office'a )

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    A jesli u mnie z noga w podlodze przy logowaniu, oczekiwana masa jaka podaje ECU od pewnych obrotow do konca juz pokazuje 1200 caly czas ,to wina lezy tylko po stronie ECU ? ,czy mozne ma na to wplyw uszkodzony jakis element silnika ,inny niz ECU ?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał andrzejm36 Zobacz post
    Walczę już kilka miesięcy z czarnymi bąkami.Wszystko wydaje się sprawdzone..szczelność , turbo po regeneracji , silnik po remoncie, doładowanie ok.
    u mnie to samo ,sprawdzilem i wymienilem wszystko do okola (nowy egr ,przeplywka overboost wezyki dolot czyszczone turbo) ,nie dotykalem wtryskow (nie liczac srodka do czyszczenia wtryskow ,na ktorym przejezdzielm cala zime ,co miesiac bak w bak to lalem...spadlo mi tylko spalanie srednie na pokladowym i ogolnie chyba tez) dziwne to i chyba beda tu winne wtryski ,bo jak pojezdze dluzej ,dajmy na to dwa dni, po miescie bez mocnego wciskania gazu i wyjade za miasto ja przegonic to wali czarnym dymem ,po tym zabiegu nie ma juz czarnej chmury ,wraca znowu przy jezdzie w miescie...przy logowaniu jednak i tak widac delikatne kleby czarnego dymku za zderzakiem ,ledwo widoczne ale sa...jesli to nie wtyski to mozliwe ze moje ECU , bo oczekiwana masa pow. nie moze wynosic 1200 ;/ i stad moze ten czarny dym ,tylko dlaczego nie ma go caly czas w takim razie skoro ta masa caly czas wynosi 1200 ? Ehhh tutaj logi http://uplodzik.pl/download.php?uid=0PIGXSR3
    Ostatnio edytowane przez peenbe ; 03-07-2012 o 00:00

  3. #13
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał bravo341 Zobacz post
    Rozumiem, że ma on działać w pełnym zakresie 0-100% ?? I co zrobić,żeby dokładnie go zdiagnozować, tzn. jak zmusić ten zawór do pracy w pełnym zakresie. Już wcześniej zastanawiałem się nad zaślepieniem EGR, najpierw jednak chyba go wyczyszczę, dla sprawdzenia jaki to będzie miało wpływ
    Tak ma działać w pełnym zakresie. Ale moja dobra rada, to po prostu go zaślep i nie będziesz miał kłopotów. W twoim samochodzie nie trzeba wycinać go z ECU, więc robota prawie żadna. Wydaje mi się, że odczujesz poprawę. Potem dopiero zobacz na wykresy z przepływki. Jak będą podobne, to ja wyczyść.

    - - - Updated - - -

    peenbe Odpisywałem Ci w tym temacie http://www.forum.alfaholicy.org/147/73986-jtmm_kopci_bardzo-3.html#post910431 Miałeś zrobić logi i fotkę.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    tak tak ,zrobie na pewno ,tak tylko napisalem informacyjnie...

  5. #15
    bravo341
    Gość

    Domyślnie

    Pewnie będę musiał rzeczywiście rozprawić się z tym EGRem... Sam nie czuję się na siłach by się podjąć tego zadania, może zlecę to mechanikowi przy wymianie rozrządu, która nieubłagalnie się zbliża . Odnośnie zaślepiania zaworu EGR, mam jeszcze kilka pytań:

    1) zaślepka powinna być pełna, czy częściowa przy silniku 1.9 JTD 8V?

    2) czy EGR ma wpływ na wartości przepływki, które odczytuję w FESie?

    3) czytałem w innych postach, że po zaślepieniu EGR pojawi się błąd ECU. Czy wykasowanie tego błędu w FES załatwia sprawę?

  6. #16
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał bravo341 Zobacz post
    Pewnie będę musiał rzeczywiście rozprawić się z tym EGRem... Sam nie czuję się na siłach by się podjąć tego zadania, może zlecę to mechanikowi przy wymianie rozrządu, która nieubłagalnie się zbliża . Odnośnie zaślepiania zaworu EGR, mam jeszcze kilka pytań:

    1) zaślepka powinna być pełna, czy częściowa przy silniku 1.9 JTD 8V?

    2) czy EGR ma wpływ na wartości przepływki, które odczytuję w FESie?

    3) czytałem w innych postach, że po zaślepieniu EGR pojawi się błąd ECU. Czy wykasowanie tego błędu w FES załatwia sprawę?
    Nie, no nie przesadzaj, to zdjęcie pokrywy silnika i odkręcenie może z czterech śrubek

    Czytaj tutaj: http://www.forum.alfaholicy.org/147_...rculation.html

    ad 1. Pełna.

    ad 2. Tak ma. Po zaślepieniu parametry na wolnych obrotach są zawyżane, bo nie ma dodatkowego powietrza z recylkulacji spalin (EGR). Poza tym wszystko pozostaje tak jak było. Nie powoduje to jednak żadnego problemu. Poza tym, że jak o tym zapomnisz, tak jak ja tutaj, to wpadasz w panikę

    ad 3. Tak, błąd się pojawia ale w silnikach 16V. Tam trzeba to zrobić programowo. Właściwie wtedy zaślepki nie trzeba. Ustawia się histerezę RGR na 0. EGR wtedy niby działa ale się nie odmyka.
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 04-07-2012 o 07:12
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  7. #17
    bravo341
    Gość

    Domyślnie

    @sdero , dziękuję za dokładne objaśnienie tematu i odpowiedzi na moje pytania. Jeśli będę miał jeszcze jakieś pozwolę sobie napisać Teraz tylko muszę zamówić odpowiednią zaślepkę i przymierzyć się do tematu :-) Wiem, że to kilka śrubek, ale jednak wolę bawić się w elektronikę/elektrykę Bardzo mnie ciekawi jakie wyniki pokaże mi FES po zaślepieniu EGRa.

  8. #18
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Będą zawyżone. Dokładnie o wartość procentową planowanego otwarcia zaworu EGR. Czyli będzie się to pokrywać z mapą recyrkulacji spalin w ECU.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    http://uplodzik.pl/download.php?uid=F7FWZXNA , http://uplodzik.pl/download.php?uid=LXJRMNYO , http://uplodzik.pl/download.php?uid=MUBPDSSO ,

    a tutaj http://uplodzik.pl/download.php?uid=UDXFNNHY filmik z okolic wtryskow i miejsce gdzie slysze delikatny szum jakby uciekajacego powietrza ,ale mozliwe ze tylko mi sie wydaj ,chyba ze tam ma byc slychac delikatny swist pow. jest to w ololicy filtra paliwa i jego lewej strony stojac z przodu aurta...gdzies w glebi ale blizej strony rozrzadu

    http://uplodzik.pl/download.php?uid=0ASNNWQM , http://uplodzik.pl/download.php?uid=1ELLMWEB , http://uplodzik.pl/download.php?uid=NVA8RFAX a tutaj fotki wtryskow
    Ostatnio edytowane przez peenbe ; 05-07-2012 o 14:03

  10. #20
    bravo341
    Gość

    Domyślnie

    Jeszcze małe pytanie techniczne - montując pełną zaślepkę przy 1.9 JTD 8V wystarczy zwyczajnie ją tam włożyć i skręcić wszystko śrubami, czy też należy ją uszczelnić np. siliconem wysokotemperaturowym?

Podobne wątki

  1. [145] przepływka jtd
    Utworzone przez 1990mb w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-06-2016, 20:19
  2. Obrotomierz zawyża (bardzo)
    Utworzone przez b0rn20wn w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 11-11-2014, 08:53
  3. przepływka czy nie ?
    Utworzone przez nester w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-03-2013, 20:33
  4. Przepływka
    Utworzone przez Cristofer w dziale 147
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 20-01-2012, 12:36
  5. Przepływka i LOG
    Utworzone przez Gopcio w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-04-2011, 14:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory