Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Potrzebna pomoc. przekrecona panewka 3.0

  1. #1
    PiotrekDeGie
    Gość

    Domyślnie Potrzebna pomoc. przekrecona panewka 3.0

    Witam, posiadam alfe z silnikiem 3.0 , przekręciła mi się panewka, wal do szlifu, teraz moje pytanie : posiadam drugi silnik - 2,5 czy mógłbym przełożyć panewki i wał z 2,5 do 3,0? są jakieś różnicę ? Proszę o poradę kogoś kto zna się na rzeczy.

    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Szlif odpada bo wały sa azotowane (walkowane ma forum wielokrotnie), przekladka wału z 2.5 też odpada bo wal jest inny, panewki tylko sa te same z tego co kojarze.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  3. #3
    PiotrekDeGie
    Gość

    Domyślnie

    no to mnie teraz zmartwiłeś. . . czyli co muszę kupić sam wał? ewentualnie do tego nowe panewki?

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    dokładnie tak, znam przypadki, że ktoś szlifował i zamawiał panewki robione na wymiar, ale to się nie sprawdza w tym silniku
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Kolejna Vka zajechana... co wy z nimi robicie? oleju nie zmieniacie? czy jak?! szukaj walu w dobrej cenie i skladaj na nowych panewkach albo inny silnik na ryzyko ;]
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  6. #6
    PiotrekDeGie
    Gość

    Domyślnie

    dobra to teraz może inaczej, jeżeli zrobił bym szlif i oddał wał do azotowania? bo w mojej miejscowości zajmują się czymś takim?

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Ja Ci radze sie w to nie bawic... co zrobisz i kogo posluchasz Twoja sprawa ;] ale jak bedziesz kiedys auto sprzedawal to napisz w ogloszeniu ze silnik mial wal po szlifie ;]
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  8. #8
    PiotrekDeGie
    Gość

    Domyślnie

    Bamboszek, przeciez jak oddam wal do azotowania to bedzie praktycznie to samo co bylo przed uszkodzeniem ;>

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał PiotrekDeGie Zobacz post
    Bamboszek, przeciez jak oddam wal do azotowania to bedzie praktycznie to samo co bylo przed uszkodzeniem ;>
    A skąd wiesz że wał po drodze się nie pokrzywi... ja osobiście nie podjął bym się takiej roboty, skoro producent nie przewidział szlifu to widocznie nie bez przyczyny.
    Twoja sprawa, zrobisz jak zechcesz, moim zdaniem za duże ryzyko wyrzucenia pieniędzy w błoto.

    Jak będziesz chciał kupić panewki albo jakieś inne części silnikowe to wal
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał PiotrekDeGie Zobacz post
    Bamboszek, przeciez jak oddam wal do azotowania to bedzie praktycznie to samo co bylo przed uszkodzeniem ;>

    Raz że po azotowaniu to taki wał się nadaje do prostowania na start ;] a dwa że skąd porządne panewki pod wał po szlifie/azotowaniu dobierzesz?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał PiotrekDeGie Zobacz post
    posiadam drugi silnik - 2,5 czy mógłbym przełożyć panewki i wał z 2,5 do 3,0? są jakieś różnicę ?

    Pchaj śmiało ;] wyjdzie ci hybryda 2.8 V6 24V na stopniu sprężania w okolicy 9,0:1 akurat pod turbo ;]
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

Podobne wątki

  1. Potrzebna pomoc.
    Utworzone przez FXX w dziale Mazowieckie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 09-06-2014, 22:06
  2. potrzebna pomoc
    Utworzone przez Gopcio w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 20-04-2010, 15:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory