Pokaż wyniki od 1 do 1 z 1

Temat: Błąd P0606 + MCSF w Alfie 156 TS 2003

  1. #1
    Booyaches
    Gość

    Unhappy Błąd P0606 + MCSF w Alfie 156 TS 2003

    Witam!
    To mój pierwszy post na Alfaholikach dlatego proszę mnie poprawić jeżeli coś źle wrzucam. Proszę również o wyrozumiałość ponieważ nie znam się na mechanice samochodowej ,jest to mój pierwszy samochód i pierwsze problemy z silnikiem.


    Problem dotyczy Alfy 156 2003 1.6 TS z sekwencyjną instalacją gazową BRC.


    Objawy:
    - problemy z zapalaniem bez względu na temperaturę silnika. Po przekręceniu kluczyka po praz pierwszy silnik kaszle ale nie odpala. Po ponownym przekręceniu kluczyka i ok 2 sek. kasłania silnik odpala ale przez ok 10-15 sek. pracuje jakby nie mógł się odpalić, wskazówka obrotomierza praktycznie leży a silnik nierówno "popierduje" (jedyne słowo jakie przychodzi mi do głowy). Po chwili obroty wzrastają i falują nierówno pomiędzy ok 600-1100 rpm. Im dłużej pochodzi tym wahania są mniejsze.
    - silnik nierówno pracuje na benzynie na niskich obrotach. Przygasa, obroty delikatnie falują. Na wysokich obrotach wszystko jest w porządku. Jak przełączy się na gaz to wszystko jest zupełnie normalnie na każdych obrotach (silnik pracuje równiuteńko).
    - na wyświetlaczu pojawia się komunikat MOTOR CONTROL SYSTEM FAILURE


    Byłem z tym na diagnostyce komputerowej i człowiek złapał się za głowę mówi: (cytat) "Zjeb** się Panu komputer!" ,i że mam wielki problem bo tego "nie da się naprawić", "jest bardzo drogie w naprawie", "coś można popróbować" generalnie nie mógł się zdecydować. Wspominał coś o wymianie i jakimś dorabianiu kluczyka i o tym ,że mój komputer to "taka hybryda" dlatego to tak ciężko będzie. Skasował błąd i bella odpaliła jak nowa. Kazał zrobić 200 km na benzynie i wrócić a jak MCSF pojawi się wcześniej to wrócić wcześniej. Zrobiłem jak na razie 20 km i póki co wszystko jest ok.


    Kilka informacji o tym jak samochód był użytkowany:
    - Kupiłem ją w 2009 i samochód miał mi służyć tylko na przyjazdy do Polski czyli 4x razy w roku.
    - Robię do 10.000 rocznie reszte czasu Alfa stoi w nieogrzewanym garażu.
    - Płyny, filtry, przeglądy zawsze na czas.
    - Przebieg 185.000 przy 160.000 był robiony rozrząd z wariatorem.


    Chciałbym wiedzieć co mogę zrobić w tej sytuacji. Diagnosta niewiele mi powiedział ale wrócę do niego po tych 200 km żeby zobaczyć co jeszcze powie. Czy ktoś z was miał taki problem? Jeżeli tak to jak go rozwiązał i jakie to były koszta? Poniżej zamieszczam zdjęcie wydruku jaki otrzymałem po diagnozie.


    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	CameraCapture-7a9f3bc6-17e8-408f-b969-e3e325cabac1.jpg
Wyświetleń:	119
Rozmiar:	60.9 KB
ID:	61174Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	CameraCapture-46ca675f-b09b-4edb-bb32-e4ed5940047d.jpg
Wyświetleń:	84
Rozmiar:	54.3 KB
ID:	61175
    Ostatnio edytowane przez Booyaches ; 03-07-2012 o 13:08

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-08-2015, 21:48
  2. [156] MCSF i błąd P1235 Boost Pressure Signal
    Utworzone przez bryniex w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 19-04-2015, 16:16
  3. Błąd MCSF 1,9 JTD 16v
    Utworzone przez karol0910 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 14-02-2015, 20:09
  4. wentylator chłodnicy w alfie 147 jtd 140 km 2003
    Utworzone przez mimarek w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 27-07-2012, 06:15
  5. [1.6 TS 105 KM] Zamuła + błąd MCSF
    Utworzone przez ryoko w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-09-2011, 20:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory