Literowka, miałem na myśli kabinowy.![]()
Sent from my HTC Flyer P512
Literowka, miałem na myśli kabinowy.![]()
Sent from my HTC Flyer P512
dodajac do tego cow czesniej pisałem ..
po 20 minutach przychodze odpalam pyk klika fajnie dmuchawiec jak sa jakies podstawowe podejrzenia to piszcie jest to akurat 1moj wozek z klimka wiec ne wiem co go boli![]()
Witam. A co może być powodem tego że po wyłączeniu klimy przez chwilę czuć nieprzyjemny zapach z nadmuchu? Klima w zeszłym roku była nabita i odgrzybiona, w tym roku tylko odgrzybiona. Filtr wymieniony na nowy. Co do chłodzenia to też trochę pozostawia do życzenia w porównaniu np do drugiego mojego auta (Peugeot 607).
Co do zapachu, ja mialem zapach zgnilizny przez to ze w podszybiu zebralo mi sie troche lisci, blota i wody, rowki odprowadzajace sie zatkaly, wyczyscilem, przeplukalem, przetkalem i teraz jest wporzadku.
Co do mojej klimatyzacji, wrocilem z servisu, bylem 2 samochodami bo w jednym robilem zbieznosc a w swoim kontrole klmiatyzacji, gosciu podszedl zerknal i wrocil po czym rzucil mi chamsko kluczki mowiac "przykro mi, chlodnica dzirawa, chlodnica 800zl, wymiana 400zl", po czym w domu na spokojnie zlokalizowalem wyciek i jest on spokojnie dozrobienia , i wcale nie na chlodnicy tylko wczesniej na laczeniu, na uzsczelce...
a co do drugiego auta i zbieznosci, to zaczal mi opowiadac bajki ze sie zwrotnice poprzestawialy, ze sa krzywe wachacze, ze z tylu jest belka i ze wogole sie nie da ustawiac, jak on to ujal, jest nieregulowalna, i ze teraz powinna byc lepiej niz przedtem, i zaczal kombinowac i sie bronic ze kierwonica moze byc lekko skrzywiona na prostych kolach. MASAKRA.M-Centrum jaworzno ul krakowska, nie polecam,partacze, w aucie co byla zbieznosc chodzilo tylko o to ze wymienilem koncowki drazkow i najprawdopodobniej przestawil mi sie sam drazek o pol obrotu z prawej strony, auto przed tem jezdzilo dobrze po wymianie sciagalo w prawo, ale kierwonica prosto, teraz po "zbieznosci" auto sciaga, kierwonica lekko skrzywiona" a zbieznosc 80zl.
przepraszam za off ale musialem sie wyzyc.
W takim razie wspomnę jutro w serwisie o osuszaczu. Jak ktoś będzie miał jeszcze pomysł to proszę pisać, nie chcę jechać jutro do serwisu na tzw. "suchara".
To dodam, że u mnie też lift wnętrza i dwustrefowa klima. Wciąż jednak ciekawi mnie dlaczego klima nagle zaczęła słabiej chłodzić, pomimo uzupełnionego czynnika. Wentylator chodzi prawidłowo.
Czyli rozumiem, że działa Ci 1 jak i 2 bieg wentylatora? Test wentylatorów można wykonac fesem. Pochyl sie nad chlodnicą i sprawdz jak wygląda, czy nie jest np. poobijana od kamieni, jak wyglądają lamelki, czy nie jest już zabrudzona, lub w najgorszym wypadku zmęczona życiem.
U mnie pomogło czyszczenie tej chlodnicy jedynie pędzelkiem (małym) specjalnym preparatem (własciwie płynem) do myjek. Uwazaj przy czyszczeniu myjką wysokocisnieniową, gdyż można ją łatwo uszkodzic (lamelki). Raczej nie polecam tego zabiegu.
Czy spadek wydajnosci klimy zauważyłeś dopiero gdy nastały upały ponad 30st.C?
Następna sprawa to poprawna ilośc czynnika chłodniczego wprowadzona do układu (po uprzednim odessaniu starego czynnika, oleju jak i barwnika). To musisz wiedziec, ew. dopytac ile go nabili.
możliwe jest też nagle rozszczelnienie układu. Jak nabili barwnik to powinno byc to widac.
Ostatnio edytowane przez majster ; 08-07-2012 o 19:11
Działają 1 i 2 bieg wentylatora. Chłodnica śliczna nie jest, ale tragedii nie ma. Jednak czyszczenie jej się przyda, skoro mówisz że to pomogło to tak zrobię. Czy ściągałeś do tego zderzak?
Owszem, dopiero przy temp. 30st. C rzeczywiście zauważyłem spadek wydajności. Jednak rok temu przy tych temperaturach chłodziła lepiej, stąd moje zmartwienie tym spadkiem wydajności. No i oczywiście sprawa uciekającego czynnika.
Dopytam w serwisie ile nabili czynnika, barwnik został dodany by wyłapać nieszczelności.