Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 45

Temat: Od czego by tu zacząć... Przeboje po zmianie rozrządu, wałków, hydro itp,itd

  1. #11
    Użytkownik Pasjonat Avatar Proxim@Ar
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Opole, Piła
    Auto
    Brera Tbi
    Postów
    3,572

    Domyślnie

    Ja nie jestem mechanikiem,ale po mojemu to też wygląda na brak smarowania. Byłem tam rano-umówiłem się na piątek rano,mam przyjechać na diagnozę
    147 2001, 1.6 105 KM- była
    156 2003, 2.0 JTS 166 KM- była
    156 2003, 2.5 V6 192 KM- była... ehh..
    156 2005 1.9 JTD~`160 KM była
    159 2006 1.9 JTD- była
    159 2005 1.9 Distinictive- była..
    156 2003 2.0 TS+LPG- była
    156 2003 2,5 V6- była..
    156 FL 2005 1.9 jtd- była
    166 FL 2005 2,4 jtd - była
    Alfa Romeo Crosswagon - był..
    156 FL 3.0 V6 - była
    Brera Tbi 2010 - jest
    Najlepsze auto na świecie - służbowe - jest

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Smarowanie było, jest i będzie. Prawdopodobnie panowie z ASO spieprzyli robotę nie zachowując procedury montażu nowych popychaczy.
    W każdym razie, jak by nie patrzeć, zajechałeś sprawnym samochodem, a odebrałeś złom i do tego jeszcze dopłaciłeś grube pieniądze. Teraz udowodnienie czegokolwiek będzie graniczyło z cudem, bo jak dawałeś swoje części to nic nie zrobisz - zawsze zwalą na nie winę.
    Morał z tego płynie, niestety taki, że robimy tylko u zaufanych mechaników albo sami.

    Zresztą nie jesteś pierwszy i ostatni.
    Kilka dni temu robiłem rozrząd jednemu z naszych kolegów - silnik TS. To co tam było to zgroza. Napinacz praktycznie nie spełniał swojej roli, bo nie był prawie wcale napięty - wskaźnik był na samym dole. To cud, że jeszcze nie doszło do kolizji tłoków z zaworami, bo pasek był tak lużny, że strach się bać. Pokrywa rozrządu popękana, tulejki rozkielichowane z powodu zbyt mocnego dokręcania śrub, górne mocowanie pokrywy tak połamane, że kawałki plastiku długości ok. 2 cm "wisiały na włosku" grożąc w każdej chwili wpadnięciem do rozrządu.
    Gwinty śrub mocujących 3. panewkę wałka wydechowego zerwane - prawdopodobnie z powodu niefachowej próby odkręcenia koła rozrządu -więc "fachowcy" przegwintowali otwory na M8 i dali grubsze śruby. Gwint w bloku dla jednej ze śrub mocujących pompę płynu zerwany. Wszystkie śruby tak mocno podokręcane, że strach było ciągnąć, żeby ich nie ukręcić - szczególnie śruby mocujące koło pasowe do wału korbowego. Rozrząd źle ustawiony- bez blokad, bo na rozrządzie kilka znaków zrobionych białą farbą - otwarcie zaworów ssących opóźnione ok. 1-1,5 ząbka.
    Ja myślę, że dobrze by było utworzyć listę takich warsztatów, które należy omijać szerokim łukiem.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 10-07-2012 o 15:05

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Gwinty śrub mocujących 3. panewkę wałka wydechowego zerwane - prawdopodobnie z powodu niefachowej próby odkręcenia koła rozrządu -więc "fachowcy" przegwintowali otwory na M8 i dali grubsze śruby.
    sorry za OT... zostawiles tak jak bylo z m8 czy cos kombinowales? tez mam zerwane gwinty i zastanawiam sie nad Helicoilami...
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  4. #14
    Użytkownik Pasjonat Avatar Proxim@Ar
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Opole, Piła
    Auto
    Brera Tbi
    Postów
    3,572

    Domyślnie

    Zobaczymy co wyjdzie w piątek, dam znać oczywiście
    147 2001, 1.6 105 KM- była
    156 2003, 2.0 JTS 166 KM- była
    156 2003, 2.5 V6 192 KM- była... ehh..
    156 2005 1.9 JTD~`160 KM była
    159 2006 1.9 JTD- była
    159 2005 1.9 Distinictive- była..
    156 2003 2.0 TS+LPG- była
    156 2003 2,5 V6- była..
    156 FL 2005 1.9 jtd- była
    166 FL 2005 2,4 jtd - była
    Alfa Romeo Crosswagon - był..
    156 FL 3.0 V6 - była
    Brera Tbi 2010 - jest
    Najlepsze auto na świecie - służbowe - jest

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał -BamBosZek- Zobacz post
    sorry za OT... zostawiles tak jak bylo z m8 czy cos kombinowales? tez mam zerwane gwinty i zastanawiam sie nad Helicoilami...
    Zostawiłem - na szczęście te ósemki trzymały mocno, panewka nie była zniszczona, więc nie było co kombinować.
    A dlaczego masz zerwane gwinty - czy Twoja alfa też była u mechaników od volkswagenów albo w ASO?
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 10-07-2012 o 18:42

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Przekręcone śruby obudów rozrządu i znak markerem to norma
    Gwintowanie też sie zdarza bo siły nie brakuje przy dokręcaniu wałków lub blokady wkładają i nie wpadają na taki pomysł co by zastosować dłuższe śruby z mostka od wałków na przykład i do tego jeszcze dokręcić blokade nie na chama.
    Takie obrazki najczęściej widuje,poluzowane napinacze również i urwane odlewy od pompy wody
    Ciekawi mnie final tych 2 razy zajechanych walkow

  7. #17
    Użytkownik Pasjonat Avatar Proxim@Ar
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Opole, Piła
    Auto
    Brera Tbi
    Postów
    3,572

    Domyślnie

    Zobaczymy w piątek. Jeżeli nie załatwią tej sprawy po dobroci, to przyjadę do Ciebie, a im wystawię tylko rachunek
    147 2001, 1.6 105 KM- była
    156 2003, 2.0 JTS 166 KM- była
    156 2003, 2.5 V6 192 KM- była... ehh..
    156 2005 1.9 JTD~`160 KM była
    159 2006 1.9 JTD- była
    159 2005 1.9 Distinictive- była..
    156 2003 2.0 TS+LPG- była
    156 2003 2,5 V6- była..
    156 FL 2005 1.9 jtd- była
    166 FL 2005 2,4 jtd - była
    Alfa Romeo Crosswagon - był..
    156 FL 3.0 V6 - była
    Brera Tbi 2010 - jest
    Najlepsze auto na świecie - służbowe - jest

  8. #18
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    aso dało czadu
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Zostawiłem - na szczęście te ósemki trzymały mocno, panewka nie była zniszczona, więc nie było co kombinować.
    A dlaczego masz zerwane gwinty - czy Twoja alfa też była u mechaników od volkswagenów albo w ASO?
    u mnie polowa gwintow nie istniala ;] heheh i borykam sie tez z problemem wlasnie gwintow gdzie blokady ;] musze to ogarnac przy nastepnej wymianie rozrzadu.
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  10. #20
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    M8 robie akurat tam i jest ok,chyba że ktoś ma lepsze pomysły to niech sie podzieli

Podobne wątki

  1. [159] 2,4 jtd DPF, nierówna praca, od czego zacząć :)
    Utworzone przez thelion w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 26-06-2013, 08:11
  2. [145] Od czego zacząć;)
    Utworzone przez bury w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 21-11-2012, 22:19
  3. od czego by tu zacząć...
    Utworzone przez poulkid84 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 14-08-2010, 18:53
  4. Rozbita alfa 156 v6. Od czego zacząć?
    Utworzone przez ar2r w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-08-2008, 14:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory