Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 47

Temat: MCSF - odczyt błędów - POMOCY

  1. #21
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115km
    Postów
    170

    Domyślnie

    Dzięki Wam bardzo za poświecenie czasu. Jak będę miał chwilkę to przeczyszczę to i owo i sprawdzę czy pomogło, a jak nie to turbina do wyczyszczenia, ale to dopiero jak wrócę do Polski. Spokojnie można śmigać Bellą, żeby komunikat się nie pojawiał, nic jej nie zaszkodzi?
    Pozdro dla wszystkich.

  2. #22
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Nie gazuj jej z przesadą aby nie dmuchnęło jej za dużo.
    Jeszcze jest taka prosta metoda, co prawda doraźna ale na chwilę może pomóc, oczywiście jeśli to są kierownice turbiny. Weź kombinerki, złap za dźwignię "gruchy" na turbinie i spróbuj ją poruszać. Jeśli ciężko chodzi, to duże prawdopodobieństwo, że to są zapieczone kierownice. Rozruszaj ją. Na jakiś czas pomaga takie ręczne rozruszanie.
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 12-07-2012 o 19:21
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  3. #23
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 16V, Opel signum 1.9 180 km, honda vfr 800
    Postów
    169

    Domyślnie

    Witam
    Kolego @Sdero nie zamierzam się z tobą kłócić bo uważam że jest to zbędne.

    Wiem że zablokowanie EGR będzie widoczne bo logach z przepływki przyznałem ci już rację we wcześniejszych postach chodziło mi tylko o to, że jak EGr się zablokuje to na liście danych może być zamknięty a w rzeczywistości będzie otwarty przez jakiś syf. Tylko o to mi chodziło wiem że jak EGr się otwiera to dane z przepływki spadają.

    Co do odpalanie to jestem pewien że jest zamknięty ale dla pewności sprawdzę na aucie jutro i napisze.
    Pozdrawiam

  4. #24
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał thomson87 Zobacz post
    Witam
    Kolego @Sdero nie zamierzam się z tobą kłócić bo uważam że jest to zbędne.

    Co do odpalanie to jestem pewien że jest zamknięty ale dla pewności sprawdzę na aucie jutro i napisze.
    Tu wcale nie chodzi o jakąkolwiek kłótnie, a o rzeczową dyskusją. Niestety "pisane" treści można czasami zupełnie inaczej odebrać niż jest to w zamiarze autora

    Co do odpalania, to o ile nie masz zmienionych map własnoręcznie, to jak widzisz na załączonym w poprzednim moim poście obrazku z oryginalną mapą jest on otwarty. To jest czarno na białym, a właściwie zielono na czarnym Trudno z tym polemizować i na siłę szukać swojej racji.
    Ale nawet gdyby to rozważyć opierając się tylko i wyłącznie na logice, to przecież silnik w momencie odpalania otrzymuje czyste powietrze, bo dolot nie jest zatykany całkowicie, a z drugiej strony spaliny nie są jeszcze generowane przez silnik. Nawet gdyby w jakiś magiczny sposób podczas odpalania dostarczyć zanieczyszczone spaliny rurą idącą do EGR, to biorąc pod uwagę jej średnicę i porównując ją do średnicy dolotu, to dostarczona masa powietrza czystego jest wielokrotnie większa. To można przecież bez problemu policzyć.
    Myślę, że problem w przypadku kłopotów z odpaleniem tkwił w czymś innym, a nie w EGR. Na przykład w klapie gaszącej, którą jak podejrzewam albo rozruszano albo przeczyszczono podczas czyszczenia EGR.

    Co do "podpartego" zaworu EGR można się zgodzić. Ale o tym już ci pisałem.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  5. #25
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115km
    Postów
    170

    Domyślnie

    Mam jeszcze pytanko, gdzie znajduje się overboost (czy zobaczę go normalnie od góry czy trzeba coś odkręcać?) oraz ta dźwignia gruchy (czy znajduje się ona tak z przody po środku przed wentylatorem i dochodzi do niej przewód od dołu?) Nie jestem w tym rozpoznany dlatego pytam, fajnie było by gdy byłoby jakieś zdjęcie
    Wczoraj przeczyściłem dla zasady egr, czujnik ciśnienia i przepustnicę, ale po dzisiejszym teście nadal przeładowanie. O To jakie wykresy dziś zrobiłem:
    Pierwszy wykres: jazda na 4 i przy 80km/h pedał dość mocno do dechy i potem wrzuciłem 5 i trochę pocisnąłem , ale niestety musiałem już hamować:/
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Doładowanie na 4 i 5 biegu.jpg
Wyświetleń:	125
Rozmiar:	90.0 KB
ID:	62246
    i drugi wykres tak jak zalecaliście na 4 przy 80km/h pedał w podłogę i potem pi pi (MCSF) który ustępuje po zwolnieniu gazu:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Doładowanie 4 bieg.jpg
Wyświetleń:	115
Rozmiar:	78.8 KB
ID:	62247
    Z tego co wywnioskowałem to przeładownie i błąd z tym związany będzie wyskakiwał tak ponad 2700 obt/min?

  6. #26
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Trzeba było jechać na 4-ce do czerwonego bez zmiany na 5.
    Tak, grucha znajduje się, można powiedzieć na turbinie na wprost wiatraka.
    Tu "grucha" jest na środku http://allegro.pl/alfa-romeo-1-9-jtd...334283934.html
    Z wykresów dokładnie widać, że idzie poza limiter, więc nie ma już co się znęcać nad silnikiem. Po zachowaniu wydaj się, że to zapieczenie łopatek. Gdzieś w pewnym punkcie na chwilę się przycinają i za wolno wracają. Jednak zawsze istnieje prawdopodobieństwo, że to wina jakiegoś zabrudzenia w overboost. Czyszczenie overboosta jest zdecydowanie mniej pracochłonne niż ściąganie turbiny. Możesz więc zacząć od tego. Od gruchy idzie przewód podciśnieniowy właśnie do overboosta. Małe czarne, plastikowe z dwoma wyjściami na wężyki i jedną wtyczką. Takie coś: http://allegro.pl/elektrozawor-turbi...485777292.html

    Co do Twojego wnioskowania, to prawie dobrze wnioskujesz ale jest to związane nie tyle z obrotami a obciążeniem i czasem przeładowania. Błąd będzie najczęściej wyskakiwał przy największym obciążeniu turbiny (czyli wysoki bieg i rozpędzanie. większość spalin dmucha w wirnik) i przy dłuższym czasie. Aby go wywołać przeładowanie musi też chwilę potrwać (chyba koło 5 sek). Jeden krótki pik tego nie spowoduje.

    Pamiętaj tylko, że FES nie dokonuje pomiaru ciągłego. Dla tego to co masz na wykresie nie do końca musi odzwierciedlać to co jest faktycznie. Jeśli masz odczyt 2503 mBar, to wcale nie znaczy, że chwile przed lub po nie było 2600.
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 14-07-2012 o 15:18
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  7. #27
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115km
    Postów
    170

    Domyślnie

    Właśnie jestem po sprawdzenie dźwigni "gruchy" i jak wciskany był pedał gazu dźwignia nawet nie drgnęła , więc mogę ją spróbować poruszać kombinerkami?
    Dzięki wielkie za porady, na pewno z nich skorzystam, ale to dopiero po powrocie do kraju i zajmę się turbiną.
    To teraz mogę spokojnie jeździć tak żeby nie przekraczać 2500 obr/min, nic się nie stanie?

  8. #28
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Na postoju jak odpalasz, to dźwignia powinna lekko wejść do gruchy. Jak przegazujesz, to powinna lekko drgnąć. Poruszaj dźwignią gruchy góra dół chwytając kombinerkami. To może pomóc ale na dłużej problemu nie rozwiąże.
    Jeździć możesz, tylko jej po prostu nie "deptaj w podłogę". Tu nie chodzi o obroty. Znaczy się nie bardzo. Po prostu gwałtownie nie przyśpieszaj na wyższych biegach. Na 1, 2, 3 pewno nie będzie problemu nawet jak mocno wdepniesz ale powyżej już tak. Jednak jeśli powoli się rozpędzisz, to możesz i na 5-tce jechać z 4000 obr.
    Jeśli jednak dłużej zaniedbasz sprawę, to różnie to się może skończyć. Na przykład wydmucha uszczelkę spod głowicy.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  9. #29
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115km
    Postów
    170

    Domyślnie

    Jeszcze raz dzięki za podpowiedzi i poświęcenie czasu. Nie mam zamiaru jej dusić, do Niemiec jechałem spokojnie i też tak wrócę. Jeszcze spróbuje dostać się do overboost i go wyczyścić, ale z tego co czytałem to jest trochę kłopot go wyciągnąć. A czy można go (overboost) potem przymocować w innym miejscu bardzie dostepnym? Wiele osób tak postąpiło.
    Pozdro i miłego Weekendu!!

  10. #30
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Pewno mu nie zaszkodzi inna lokalizacja. Tak robią w Stilo.
    Tak na marginesie, to kierownice zapiekają się właśnie od spokojnej jazdy. Obecnie diesle wymagają aby je czasami przegonić do czerwonego.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

Podobne wątki

  1. [146] Odczyt błędów ABS Za pomocą Migania kontrolki
    Utworzone przez czupi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-07-2013, 16:30
  2. Odczyt błędów w 166. Kod błyskowy?
    Utworzone przez piksio1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 16-03-2013, 11:05
  3. Odczyt błędów
    Utworzone przez nietyx w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 10-01-2011, 18:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory