Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 47

Temat: MCSF - odczyt błędów - POMOCY

  1. #1
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115km
    Postów
    170

    Domyślnie MCSF - odczyt błędów - POMOCY

    Witam, jeśli powielam temat to z góry sorki (przeglądałem już sporo postów) ale nie jestem za bardzo w tym ogarnięty i proszę Was o pomoc. Właśnie jestem po diagnozie Belli 147 1.9JTD
    i o to co otrzymałem: P0235 i P0236.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2.jpg
Wyświetleń:	462
Rozmiar:	72.0 KB
ID:	62086
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	3.jpg
Wyświetleń:	374
Rozmiar:	70.7 KB
ID:	62087
    Z tego co wyczytałem na forum to chodzi o:
    P0235 - Czujnik A wspomagania turbosprężarki - usterka*
    P0235 - Turbocharger Boost Sensor A Circuit Malfunction*
    P0236 - Czujnik A wspomagania turbosprężarki - sygnał poza zakresem/wydajność*
    P0236 - Turbocharger Boost Sensor A Performance*

    Dodam, że wcześniej pojawiał mi się MCSF i nie znikał 0 a po wyczyszczeniu EGR błąd ustąpił, a nie dawno MCSF pojawiał się i znikał. Dokładnie nie pamiętam w którym momencie, ale tak powyżej 3 tys obrotów, 4-5 bieg.
    Co mogę zrobić aby usunąć tę usterkę i gdzie tego szukać. Proszę o pomoc!!

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    EGR do wyczyszczenia. Czujnik ciśnienia doładowania do wyczyszczenia. Sprawdź przewody podciśnieniowe overboost. Sprawdź przewody podciśnieniowe od pompy podciśnienia (vacuum), a szczególnie przewód wychodzący z tej pompy. Zrób logi z doładowania (żądane/mierzone), mas powietrza (żądane/mierzone).
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  3. #3
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 16V, Opel signum 1.9 180 km, honda vfr 800
    Postów
    169

    Domyślnie

    Witam
    P0235- tutaj problem jest z doładowanie silnika czyli na początek do sprawdzenia
    - Szczelność ukl. dolotowego wraz z egr musisz sprawdzić czy się domyka do końca
    - czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze dolotowym
    - zawór sterujący turbiną
    - sztangi w turbinie od zmiennej geometrii czy się rusza w górę i w dół bo może łopatki od zmiennej geometrii w turbo się zapiekły

    P0380 do błąd układu nagrzewania wstępnego czyli na początek do sprawdzenia świece żarowe

    P0704 o ile dobrze pamiętam to błąd czujnika sprzęgła

    Pozdrawiam

  4. #4
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115km
    Postów
    170

    Domyślnie

    Dzięki@sdero za odpowiedź. EGR oczywiście wyczyszczę (jak sprawdzałem na FES-ie to EGR 40%, to mało czy jak?). A mógłbyś określić gdzie ten czujnik ciśnienia doładowania się znajduje? (nie omieszkam sam poszukać na forum). Jeszcze raz dzięki za odpowiedź i czekam na dalsze wskazówki Alfaholików. Pozdr

    Dzięki Thomson, co do świec to czasami piknie i zaświeci się kontrolka, a czujnik sprzęgła już wymieniłem i na FES-ie jest ok.
    Ostatnio edytowane przez gigi ; 12-07-2012 o 10:44

  5. #5
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 16V, Opel signum 1.9 180 km, honda vfr 800
    Postów
    169

    Domyślnie

    egr najlepiej wymontuj i tam gdzie wlatują spaliny nalej nawet wody i zobacz czy przepuszcza przez to druga dziurę która idzie do kolektora dolotowego proście wlej w jedną dziurę i zobacz czy wylatuje drugą
    czujnik znajduje się w kolektorze dolotowym w okolicach zaworu EGr tylko trochę bardziej w lewą stronę stojąc oczywiście od przodu auta

  6. #6
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115km
    Postów
    170

    Domyślnie

    Sorki może za banalne pytanie, ale co oznacza jeśli EGR będzie przepuszczał, do wymiany? Teraz będę miał trochę czasu to posprawdzam to wszystko, a co najgorsze jestem w DE.
    Chciałem sie jeszcze zapytać jakie parametry najlepiej sprawdzić podczas jazdy bądź na postoju, że sprawdzić wydajność i czy wszystko jest mniej więcej w normie?
    Ostatnio edytowane przez gigi ; 11-07-2012 o 21:43

  7. #7
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 16V, Opel signum 1.9 180 km, honda vfr 800
    Postów
    169

    Domyślnie

    Po prostu jak się zacina to się nie domyka i wtedy to trzeba porządnie wyczyścić albo całkiem zaślepić.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Dla mnie powyższe błędy wskazują na problem z przeładowywaniem, choć za mało danych by to rozstrzygnąć w 100%

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    No właśnie gdyby były logi, to byłoby wiadomo o co chodzi. Niedomykający EGR by wyszedł, przeładowanie i ew. przepływomierz też. gigi - podałem ci jakie parametry masz zalogować. Dodaj do tego prędkość obrotową lub położenie pedału przyśpieszenia. Rób test podczas jazdy, na obciążeniu. Czyli 4-ty bieg i przeciąg go od 80 do 120. To dużo lepsze niż rozkręcanie po kolei każdego elementu... Tym bardziej, że np. sztanga od turbo może wspaniale się poruszać na postoju, ręcznie i pod wymuszonym podciśnieniem. Natomiast w warunkach pracy będzie powodem MCSF.

    Przeładowanie, hm... wyszedł by MCSF przez P0238.

    - - - Updated - - -

    Tak, na marginesie, to EGR sobie po prostu zaślep, a nie baw się w naprawy. Tym bardziej, że w twoim silniku jest to banalnie proste (bez konieczności ingerencji w mapy histerezy EGR).
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 12-07-2012 o 07:22
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  10. #10
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 16V, Opel signum 1.9 180 km, honda vfr 800
    Postów
    169

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    No właśnie gdyby były logi, to byłoby wiadomo o co chodzi. Niedomykający EGR by wyszedł, przeładowanie i ew. przepływomierz też. gigi - podałem ci jakie parametry masz zalogować. Dodaj do tego prędkość obrotową lub położenie pedału przyśpieszenia. Rób test podczas jazdy, na obciążeniu. Czyli 4-ty bieg i przeciąg go od 80 do 120. To dużo lepsze niż rozkręcanie po kolei każdego elementu... Tym bardziej, że np. sztanga od turbo może wspaniale się poruszać na postoju, ręcznie i pod wymuszonym podciśnieniem. Natomiast w warunkach pracy będzie powodem MCSF.

    Przeładowanie, hm... wyszedł by MCSF przez P0238.

    - - - Updated - - -

    Tak, na marginesie, to EGR sobie po prostu zaślep, a nie baw się w naprawy. Tym bardziej, że w twoim silniku jest to banalnie proste (bez konieczności ingerencji w mapy histerezy EGR).
    Witam kolego o zaślepieniu EGR już napisałem wcześniej a jak EGr się nie domyka do końca to nie zawsze wyjdzie więc najlepiej sprawdzić na wymontowanym.

Podobne wątki

  1. [146] Odczyt błędów ABS Za pomocą Migania kontrolki
    Utworzone przez czupi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-07-2013, 16:30
  2. Odczyt błędów w 166. Kod błyskowy?
    Utworzone przez piksio1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 16-03-2013, 11:05
  3. Odczyt błędów
    Utworzone przez nietyx w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 10-01-2011, 18:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory