Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: JTD 115 przegrzewa sie

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar stalker1981
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Wadowice
    Auto
    156 Sportwagon 1,9 jtd 115 PS 2003
    Postów
    14

    Domyślnie JTD 115 przegrzewa sie

    Witam wszytskich mam maly problem z moja Bellą
    w marcu wymianiłem kompletny rozrzad razem z pompą wody, wszytsko bylo w porzadku oki było chłodno
    teraz jak jest cieplej w czasie jazdy temperatura dobija do 100 st.
    wiatraki działaja , czujnik jest nowy termostat również w zeszłym tygodniu wymienione układ zalany jest dynagelem 2000
    płynu nie ubywa oleju również, odreciłem odpowietrznik na chłodnicy wczoraj na zimnym silniku poleciał płyn,
    Teraz jak jade ze stała predkoscia temp na wskazniku oscyluje ok 90 st (wskaznik pokazuje dobrze )
    w momencie ja sa jakieś wzniesienia albo w ruchu miejskim temperatura rosnie do 100 st musiałaem na chwile ogrzewanie właczyć zeby zbić do 90 st.
    czytałem rózne fora jedni mówia ze chłodnica do wymiany drudzy ze to uszczelka pod głowica ( lyn po trzech miesiacach nie jest czerwony jak był tylko taki bury)
    ma ktoś moze jakis pomysł ??
    Dziekuje ze wszelka pomoc

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar creaf
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159 1.9 SW
    Postów
    324

    Domyślnie

    I i II bieg wentylatora sprawne?

    Jak masz włączoną klime to też się grzeje?
    Była: 156 1.9JTD SP3

  3. #3
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    domyślam sie że temp podajesz ze wskaźnika w kabinie - on przekłamuje i absolutnie nie jest narzędziem diagnostycznym
    najlepiej zrobić testy z podpietym kompem i sprawdzić ile jest faktycznie , przy ilu załącza się went , na ile zbija itp
    skoro w normalnej jeździe masz ok 90 to jest ok
    skoro przy korkach , światłach itp rośnie nieco - to też chyba normalne
    brudny płyn - no tu już nie wiem - bo u mnie jaki wlałem taki jest
    może na początek przeczyść układ i zobacz co będzie dalej
    UPG - płynu by ci ubywało , autko by dymiło ,
    nie ma co srać na zapas
    na początek jak wyżej - komp i testy faktyczne a nie wskaźnik w kabinie

    Wadowice - napisz w dziale "Śląsk i Małopolska" są chłopaki z kompem i kablem to pomogą








  4. #4
    Użytkownik Embrion Avatar stalker1981
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Wadowice
    Auto
    156 Sportwagon 1,9 jtd 115 PS 2003
    Postów
    14

    Domyślnie

    Cytat Napisał creaf Zobacz post
    I i II bieg wentylatora sprawne?

    Jak masz włączoną klime to też się grzeje?
    wyciągałem przekaźniki na wypiętym czujniku żeby zasuwało stale oba biegi działają sprawdzone.
    jak klima włączona to rośnie

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    domyślam sie że temp podajesz ze wskaźnika w kabinie - on przekłamuje i absolutnie nie jest narzędziem diagnostycznym
    najlepiej zrobić testy z podpietym kompem i sprawdzić ile jest faktycznie , przy ilu załącza się went , na ile zbija itp
    skoro w normalnej jeździe masz ok 90 to jest ok
    skoro przy korkach , światłach itp rośnie nieco - to też chyba normalne
    brudny płyn - no tu już nie wiem - bo u mnie jaki wlałem taki jest
    może na początek przeczyść układ i zobacz co będzie dalej
    UPG - płynu by ci ubywało , autko by dymiło ,
    nie ma co srać na zapas
    na początek jak wyżej - komp i testy faktyczne a nie wskaźnik w kabinie

    Wadowice - napisz w dziale "Śląsk i Małopolska" są chłopaki z kompem i kablem to pomogą
    mój mechanik podpinał pod kompa twierdzi ze wskaźnik pokazuje dobrze
    w korkach rozumie ale każde obciążenie silnika np pod górkę tam gdzie gazu trzeba dać trochę nie żebym samochód pałował na max 2,5 tys obrotów jak bieg zmieniam

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar creaf
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159 1.9 SW
    Postów
    324

    Domyślnie

    Z tym wskaźnikiem to bym nie był taki pewien Ja przed wymianą chłodnicy jadąc(4krpm, upał, jak wyszło brak II biegu) z podpiętym kompem miałem temp dochodzącą do 96stC a kabinowy pokazywał ponad 110stC.

    U mnie po wymianie chłodnicy wskaźnik baaaaaardzo rzadko wędruje ponad 90stC a jeśli już wędruje to minimalnie i na chwilę ale to normalna bezwładność układu chłodzenia.
    Była: 156 1.9JTD SP3

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2002r
    Postów
    184

    Domyślnie

    Tak jak kolega wyżej, sprawdź chłodnicę.
    U mnie wyglądała nawet w miarę tylko się lekko sypała, a jak wyciągnąłem na zewnątrz to porażka.
    Po wymianie chłodnicy temperatura nigdy nie dochodzi do 90 stC .

  7. #7
    Użytkownik Embrion Avatar stalker1981
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Wadowice
    Auto
    156 Sportwagon 1,9 jtd 115 PS 2003
    Postów
    14

    Domyślnie

    Jak narazie czekam na kabel diagnostyczny tak czy siak chciałem sobie kupic
    potem spróbuje przepłukac układ

  8. #8
    Użytkownik Embrion Avatar stalker1981
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Wadowice
    Auto
    156 Sportwagon 1,9 jtd 115 PS 2003
    Postów
    14

    Domyślnie

    samochód po testach FES pierwszy bieg wiatraka nie działa przekaźnik pracuje czyżby opornik?

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar Greciu
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    Maserati Quattroporte
    Postów
    659

    Domyślnie

    Opornik swoją drogą, ale częsta przypadłoś w 156 to uszkodzona chłodnica - starość.
    Jest:
    Maserati Quattroporte V

    Były:
    AR Spider 916 / Maserati Quattroporte V / Maserati 3200 GTA / AR 159 SW JTDm / AR 156 GTA / AR 159 SW 1,9 JTDm / AR GTV 3,0 V6 24V / AR 147 1,6 TS / AR 166 2,4 JTD / AR 156 SW 1,9 JTD / Lancia Lybra SW 1,9 JTD

  10. #10
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 110 km
    Postów
    13

    Domyślnie

    kolego wymień chłodnicę miałem ten sam przypadek. z zewnątrz wyglądała super ale po wyjęciu okazało się iż już dawno już życie jej upłynęło.

Podobne wątki

  1. 2.4 JTD 140KM przegrzewa sie
    Utworzone przez apophis w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 12-04-2014, 11:55
  2. silnik sie przegrzewa?
    Utworzone przez alfagawrys w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 13-05-2013, 15:28
  3. [156] Przegrzewa się
    Utworzone przez cysio w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-08-2011, 21:53
  4. Przegrzewa sie pomocy.
    Utworzone przez magico w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 23-02-2010, 23:14
  5. czy silnik sie przegrzewa??
    Utworzone przez Pol alfa w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 27-12-2008, 23:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory