Strona 5 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 87

Temat: Prawie właściciel 159-ki...zdementujcie lub potwierdzcie

  1. #41
    Pekal
    Gość

    Domyślnie

    Dzixon napisz coś wiecej o silniku. jak ze spalaniem, duża różnica niż w przypadku 1.9 JTDm?. W sumie gdyby nie, to 185 km i łańcuch hmmm kuszące
    Ostatnio edytowane przez Pekal ; 17-07-2012 o 13:53

  2. #42
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gary
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    159 TI
    Postów
    680

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pekal Zobacz post
    W sumie gdyby nie, to 185 km i łańcuch hmmm kuszące
    Pekal, wiele osob twierdzi, ze te konie w JTS sa papierowe i w rzeczywistosci ich za bardzo nie czuc. Musialbys sie przejechac i sam ocenic.
    A co do lancucha to za wymiane paska, rolek i pompy w JTDM wydasz jakies 800 zl raz na 100 - 120 tys km. Przy takich kosztach nie widze istotnej przewagi rozrzadu napedzanego lancuchem. Szczegolnie, ze jak przypadkiem trafisz na felerny wydasz na niego kilka razy wiecej.

  3. #43
    Użytkownik Znawca Avatar koskar
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    WL // GA
    Auto
    Alfa Romeo 156 Berlina 2.0 T.S. 1999r., Renault Clio III Ph2 1.2 2010r.
    Postów
    1,782

    Domyślnie

    @Dzixon: Wow, niezły wynik. A masz ją od nowości?

  4. #44
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Dzixon
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Oseredek / Affoltern a A
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    128

    Domyślnie

    Cytat Napisał Gary Zobacz post
    Pekal, wiele osob twierdzi, ze te konie w JTS sa papierowe i w rzeczywistosci ich za bardzo nie czuc. Musialbys sie przejechac i sam ocenic.
    A co do lancucha to za wymiane paska, rolek i pompy w JTDM wydasz jakies 800 zl raz na 100 - 120 tys km. Przy takich kosztach nie widze istotnej przewagi rozrzadu napedzanego lancuchem. Szczegolnie, ze jak przypadkiem trafisz na felerny wydasz na niego kilka razy wiecej.
    co do koni to jest kwestia odczucia najlepiej samemu sie przejechac tak jak Gary pisze bo ciezko mowic ze jest tak czy siak jak dla mnie na poczatek byly odczuwalne i wogole oczywiscie z czasem sie czlowiek przyzwyczaje zreszta jak do wszystkiego... co do łancucha moze i fakt ze koszty te same ale pasek tez moze ci strzelic a przy łancuchu nie myslisz ile masz na liczniku km... ale to moja osobista opinia......

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał c5tourer Zobacz post
    @Dzixon: Wow, niezły wynik. A masz ją od nowości?
    nie autko zakupilem w polowie 2010 roku ze 180k ale sporo jezdzilem pozagranicami naszego kraju obecnie mam 297k i naprawde nie narzekam na mojego JTS..moim zdaniem opinie o JTS sa takie jak pare lat do tyłu ogolnie o Alfach "Bo to sie psuje" no ale jesli nie sprobujesz nie bedziesz wiedzial taka jest odwieczna prawda

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Pekal Zobacz post
    Dzixon napisz coś wiecej o silniku. jak ze spalaniem, duża różnica niż w przypadku 1.9 JTDm?. W sumie gdyby nie, to 185 km i łańcuch hmmm kuszące
    co do spalania srednio wychodzi mi 10litry........ na autostradzie na tempomacie srednia predkosc 120-140km/h komuter pokazywal mi 7,8l po zrobieniu 100km ale w miescie krecac sie zje jakies 12l zalezy jeszcze kto ma jak ciezka noge ogolnie rzecz biorac po zatankowaniu do pelna od rezerwy do rezerwy zbiornik starcza mi na 650km plus minus przy czym jezdze raz dynamicznie raz spokojnie w tego wnioskuje jak dla mnie srednia zuzycia na 100km to 10l benzynki... ale wszystko zalezy od uzytkownika auta....
    Ostatnio edytowane przez Dzixon ; 17-07-2012 o 16:51

  5. #45
    Użytkownik Świeżak Avatar adek28zadek
    Dołączył
    02 2012
    Auto
    Alfa 1.9 JTS 2008r, Toyota Aygo Sol
    Postów
    53

    Domyślnie

    Cytat Napisał Gary Zobacz post
    Pekal, wiele osob twierdzi, ze te konie w JTS sa papierowe i w rzeczywistosci ich za bardzo nie czuc. Musialbys sie przejechac i sam ocenic.
    A co do lancucha to za wymiane paska, rolek i pompy w JTDM wydasz jakies 800 zl raz na 100 - 120 tys km. Przy takich kosztach nie widze istotnej przewagi rozrzadu napedzanego lancuchem. Szczegolnie, ze jak przypadkiem trafisz na felerny wydasz na niego kilka razy wiecej.
    Witam kolege i powiem podobnie jak kolega Dzixon "o JTS wszyscy wypowiadają się jak o Alfach fanatycy Volkswagenów" podejrzewam, że jakby Alfa miała tylko silniki JTS to też inaczej by się pisało na forum. I miały by równie tyle zwolenników co JTDM. Polecam skupić się na własnych autach które użytkujemy i tym autorowi wątku pomóc w wyborze. A pisać "wiele osób tak twierdzi....." to nie wypada na takim forum jak ALFAHOLICY tym bardziej jak się nie użytkuje takiego auta. Jesteśmy-tak mi się przynajmiej wydaje-taką społecznością w tym klubie, że powinnismy sobie pomagać a nie negować czyichś wyborów. To, że ktoś ma inny silnik niż JTDM czy odwrotnie to nie znaczy że szyfladkujemy go. Wiem, że każdy próbuje chwalić to co ma ale bez przesady. Od siebie dodam to, że JTS'Y lubią paliwo i tyle. Pozdrawiam

  6. #46
    janio
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Gary Zobacz post
    Pekal, wiele osob twierdzi, ze te konie w JTS sa papierowe i w rzeczywistosci ich za bardzo nie czuc. Musialbys sie przejechac i sam ocenic.
    A co do lancucha to za wymiane paska, rolek i pompy w JTDM wydasz jakies 800 zl raz na 100 - 120 tys km. Przy takich kosztach nie widze istotnej przewagi rozrzadu napedzanego lancuchem. Szczegolnie, ze jak przypadkiem trafisz na felerny wydasz na niego kilka razy wiecej.
    Gary, wiele "jakich" osób tak twierdzi? Wystarczy zhamować samochód, a nie opierać się na opinii "wielu osób" - nie rób z forum "jarmarku cudów". Na prawdę szkoda czasu, żeby po raz kolejny, na forum użytkowników i fanów Alfy Romeo, szafować stwierdzeniami, w stylu, "słyszałem, że ktoś, kiedyś, komuś, gdzieś powiedział...", to my, jako użytkownicy mamy to mówić na podstawie własnych doświadczeń.
    O problemach silników JTDM 1,9 jest na forum wiele opinii, popartych doświadczeniami, wystarczy poczytać o EGR, DPF, klapach wirowych..., o JTS-ach, poza potwierdzonym, również przeze mnie, wysokim spalaniem oraz wyciąganiem się łańcucha rozrządu w 2,2 JTS, nie znalazłem żadnej negatywnej opinii... przepraszam, była jeszcze jedna, że to jest silnik GM Wyższość rozrządu łańcuchowego nad paskowym polega raczej na awaryjności i jej skutkach jednego i drugiego, a nie na kosztach jego utrzymania i wymiany, którą wg instrukcji obsługi należy w silnikach diesla wykonać po przebiegu 150 tys. km, w JTS nie ma określonego przebiegu międzynaprawczego.
    Ostatnio edytowane przez janio ; 17-07-2012 o 18:24

  7. #47
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    Ja dzieki uprzejmosci kolegi Stanleyya mialem okazje sie przejechac 2.2 JTS i dementuje okreslenia w stylu papierowe konie itp. Na codzien jezdze JTDM 2.4 zchipowana na 250 koni i tez moge powiedziec ze sa to papierowe konie bo wykres z hamowni mam na papierze a wczesniej byla 1.9 w dzilu zchipowana na 185) wiec mam jakis poglad na sprawe. Jakbym mial wybierac miedzy 1.9 JTDM a 2.2 JTS to nie wiem jaki bym silnik wybral. Serce podpowiada najmocnuiejszy czyli 3.2 JTS ale rozsadek pewnie by nakazal 2.2.
    Tez uwazam, ze bzdura jest gadanie ze ktos powiedzial, ze cos tam. Piszmy na podstawie wlasnych doswiadczen. Kiedys na forum naczytalem sie jakie to niby JTSy sa zle, ze 3.2 nie brzmi w ogole, a na spotach moglem sie przekonac ze to bzdura - 3.2 V6 w Brerze mruczy calkiem calkiem, a powyzej 5 tys obrotow to juz miodzio (wprawdzie slyszalem to przez telefon jak testowalismy moja chipnieta 2.4 i 3.2 Jonasza na Siekierkowskim, ale mi sie dzwiek podobal, zeby nie bylo 3.2 busso tez slyszalem i jechalem .
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 18-07-2012 o 18:51

  8. #48
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gary
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    159 TI
    Postów
    680

    Domyślnie

    Wow! widze, ze zupelnie niepotrzebnie mala burza sie zrobila. Napisalem o opiniach osob, ktore znam i ktore wg mnie znaja sie na samochodach. Innych opinii nie powtarzam.

    Przy okazji wyszlo jednak, ze jako wlasciciele JTSow jestescie chyba nieco na ich punkcie przewrazliwieni Ja nic do tego silnika nie mam, nie uwazam tez, zeby JTDM byl generalnie od niego lepszy albo gorszy. Wszystko zalezy, kto i do czego go potrzebuje. Ewidentnie wiec adek i janio robiac ze mnie zatwardzialego zwolennika alfoskich diesli spudlowalisie

  9. #49
    Użytkownik Znawca Avatar koskar
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    WL // GA
    Auto
    Alfa Romeo 156 Berlina 2.0 T.S. 1999r., Renault Clio III Ph2 1.2 2010r.
    Postów
    1,782

    Domyślnie

    Jeszcze bym się odniósł do JTS-ów, pytanie to nurtuje mnie od dłuższego czasu, a w necie nic nie mogłem znaleźć: czy w tych silnikach są turbiny?

  10. #50
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał c5tourer Zobacz post

    Jeszcze bym się odniósł do JTS-ów, pytanie to nurtuje mnie od dłuższego czasu, a w necie nic nie mogłem znaleźć: czy w tych silnikach są turbiny
    Nie ma.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

Podobne wątki

  1. [159] świeży właściciel 159 i kilka pytań
    Utworzone przez levinson w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 31-12-2015, 14:03
  2. Właściciel 159 2.4 JTDm poszukiwany
    Utworzone przez lukash0 w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-12-2015, 16:13
  3. Świeży właściciel 147
    Utworzone przez zelkizwitaminam w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-03-2015, 20:17
  4. Czy jest w Warszawie jakiś właściciel AR 33?
    Utworzone przez LUCID LINES w dziale Mazowieckie
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 22-03-2014, 08:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory