Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: [155] wymiana płynu chłodzącego

  1. #1
    ufty
    Gość

    Domyślnie [155] wymiana płynu chłodzącego

    Jak w temacie może ktoś dokładnie podac jak w warunkach domowo/garażowych (bez kanału) dokonać wymiany płynu chłodniczego . Chodzi głównie o informacje które węże poodpinać aby spuścić możliwie jaknajwięcej starego płynu.
    Aha jaki płyn polecacie zalać ewentualnie i czy może dokonać przepłukania układu (woda + jakis specyfik a dopiero potem właścicwy płyn)?

  2. #2
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Rozlacz dolny gruby waz od chlodnicy i zleci plyn.Do przeplukania mozna uzyc wody z octem ale nie pamietam proporcji.Napewno niemozna dodac za duzo octu.Jak jezdziles caly czas na plynie to nie robilbym plukanki bo nie ma po co.Po plynie nie wytraca sie az tak duzo syfu jak po wodzie.Ja leje Petrygo i jest ok,ale jak chcesz to idz do serwisu i kup drozsza Tutele :wink:

  3. #3
    ufty
    Gość

    Domyślnie

    No syfu właśnie jest rochę dlatego pytam się o płukanie. Prawdopodobnie syf wytrącił sie na skutek zmieszania różnych płynów, bo zmuszony byłem w trasie dolać swego czasu a nie wiedziałem jaki był wcześniej zalany

  4. #4
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Najlepszym sposobem na przeplukanie ukladu jest puscic cisnienie cieczy w kierunku odwrotnym niz ona sama plynie.Wtedy na stowe wyplucze Ci wszystko.Przy odrobinie checi wszystko mozna zrobic Gdzies juz bylo napisane na forum jakie proporcje maja byc.Poczekajmy jeszcze na opinie innych uzytkownikow.

  5. #5
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    A potem dziura w nagrzewnicy
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  6. #6
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Cytat Napisał Majkel
    A potem dziura w nagrzewnicy
    To tylko swiadczyloby w jakim stanie jest nagrzewnica

  7. #7
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    temat plukania ukladu to temat kontrowersyjny.zdania podzielone.od mieszania plynu nic stac sie nie moze.wszystkie obecnie produkowanie plyny(przystosowane do aluminiwych chlodnic)sa mieszalne,czytalem o plynie firmy prestige do plukania.ale sam nie stosowalem.jesli mial bym taki dylemat jak kolega nalal bym PETRYGO pojezdzil z tydzien i spuscil.potem swiezy(np paraflu) i mysle ze wszystko bylo by si.pozdrawiam
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  8. #8
    ufty
    Gość

    Domyślnie

    Dziękuję za porady i jeszcze tylko jedno, ile tego płynu wchodzi do układu w AR 155?

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    Jaka temperatura wg wskazan wskaznika jest juz niebezpieczna dla silnika. 155 nie ma czerwonego pola, tylko skale do 130 stopni.
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

  10. #10
    siwy144
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wujek
    Jaka temperatura wg wskazan wskaznika jest juz niebezpieczna dla silnika. 155 nie ma czerwonego pola, tylko skale do 130 stopni.
    100 stopni to praktycznie za dużo juz

Podobne wątki

  1. WYMIANA PŁYNU CHŁODZĄCEGO - Alfa Romeo 147
    Utworzone przez GeGu w dziale 147
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 15-03-2015, 18:24
  2. Wymiana płynu chłodzącego 1.9 JTD
    Utworzone przez lbk1 w dziale GT
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 06-01-2015, 08:29
  3. [145] Wymiana płynu chłodzącego
    Utworzone przez Larrond w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-11-2011, 17:41
  4. [155] Wymiana płynu chłodzącego
    Utworzone przez vtunerek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-10-2009, 13:22
  5. [166] Wymiana płynu chłodzącego
    Utworzone przez Misiek w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 30-12-2007, 10:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory