Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Pompa paliwa???

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Lewin Kłodzki
    Auto
    AR 156SW 2.0TS (LPG)
    Postów
    17

    Domyślnie Pompa paliwa???

    Podczas pobytu na wakacjach na południu Europy raz zdarzyło się że alfa nie chciała odpalić. Przyjechał chorwacki mechanior przekręcił kluczyk posłuchał, położył się pod auto i zaczął walić w zbiornik paliwa gdy w tym czasie jego kumpel kręcił stacyjką. I o dziwo auto odpaliło. Z tego co go zrozumiałem to mówił coś o pompie paliwa i elektryce ??? Dzisiaj stało sie to samo. I tak jak tamci magicy ja też położyłem się i zacząłem walić w bak i jego okolice a teściu kręcił stacyjką. I dooopa Podjechałem do jakiegoś mechanika tescia wozem wróciłem po 15 minutach i o dziwo alfa odpaliła. Mechanior stwierdził że trzeba coś wymienić w pompie paliwa bo się coś tam zasyfiło. I teraz pytanie co to niby jest. Czy może jednak całą pompę wymienić ( na nową czy używaną)

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jeśli pompa działa to po przekręceniu kluczyka słychać przez ok. 5 sek. charakterystyczne buczenie.
    Potem to buczenie ustaje, jeśli nie nastąpi uruchomienie silnika, bo elektronika wyłącza zasilanie pompy.
    Jeśli buczenia nie ma to jest raczej pewne, że pompa nie działa - wtedy sprawdzamy najpierw jej zasilanie włącznie z przekaźnikiem, bo pompa może być dobra.
    Jeśli buczenie jest i nie ma żadnej róznicy w porównaniu z tym, co było poprzednio, to pompa jest raczej dobra.
    Wtedy trzeba sprawdzić ciśnienie paliwa i jeśli jest OK to szukać przyczyny gdzie indziej.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    tam się może tylko filtr zasyfić

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 156 1.8 TS
    Postów
    6

    Domyślnie

    zaczął bym od sprawdzenia przekaźnika jeśli będzie ok to dobrze by było wyjąć pompę i ogarnąć czy kostka się przypadkiem troszkę nie wysunęłaa jak już będzie na wierzchu to można jąna krutko podpiąć i posłuchać czy przypadkiemnie wydaje dziwnych odgłosów, nie zawsze słychać to jak jest zamontowana w zbiorniku

  5. #5
    kaptur80
    Gość

    Domyślnie

    podepnę się pod temat; W mojej belli zaczeło śmierdzieć paliwem, byłem u mechanika sprawdzał przewody paliwowe ,ściągał bak skasował mnie i stwierdził że nie wie o co chodzi. dzisiaj rozebrałem tylnią kanape i już na tej metalowej obudowie pompy zauważyłem pocenie się paliwa a na pompa zalana była cała benzyną. Proszę o pomoc gdzie szukać przyczyny, dodam że pompa jest sprawna

  6. #6
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bonzaj Zobacz post
    tam się może tylko filtr zasyfić
    Oj ździwił byś się :-)
    Mnie alfa zaczęła coraz gorzej odpalać po dłuższej przerwie w jeździe. Oczywiście w ruch poszły czujniki i cała reszta. W końcu sprawdziłem rano po całonocnym postoju ciśnienie na listwie paliwowej. Nawet przygotowałem sobie przyżąd. A tam 0 ciśnienia. Pompa po przekręceniu kluczyka była słyszalna a ewidentnie coś było z ciśnieniem nie teges. Własnoręcznie wyjąłem pompę z baku i rozebrałem ją. Okazało się że u mnie zawór zwrotny puszczał. Jest tam taki oring malutki i po wyjęciu zaworu się rozpadł. To znaczy już w baku był rozwalony. Wymieniałem na nowy i już ponad rok pali na rys. Dodam że trzy oringi w paczce w Castoramie kosztowały 2zł. I są benzynoodporne jak wykazała praktyka.
    Nie od razu trzeba nową pompę kupować.

    - - - Updated - - -
    kaptur80
    Przewody paliwowe wchodzą do pompy na wtyk- zatrzask. Pewnie masz po prostu tam nieszczelność. Uszczelnij i po kłopocie.

  7. #7
    kaptur80
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał syfon Zobacz post
    Oj ździwił byś się :-)
    Mnie alfa zaczęła coraz gorzej odpalać po dłuższej przerwie w jeździe. Oczywiście w ruch poszły czujniki i cała reszta. W końcu sprawdziłem rano po całonocnym postoju ciśnienie na listwie paliwowej. Nawet przygotowałem sobie przyżąd. A tam 0 ciśnienia. Pompa po przekręceniu kluczyka była słyszalna a ewidentnie coś było z ciśnieniem nie teges. Własnoręcznie wyjąłem pompę z baku i rozebrałem ją. Okazało się że u mnie zawór zwrotny puszczał. Jest tam taki oring malutki i po wyjęciu zaworu się rozpadł. To znaczy już w baku był rozwalony. Wymieniałem na nowy i już ponad rok pali na rys. Dodam że trzy oringi w paczce w Castoramie kosztowały 2zł. I są benzynoodporne jak wykazała praktyka.
    Nie od razu trzeba nową pompę kupować.

    - - - Updated - - -
    kaptur80
    Przewody paliwowe wchodzą do pompy na wtyk- zatrzask. Pewnie masz po prostu tam nieszczelność. Uszczelnij i po kłopocie.
    przewody sprawdziłem są ok. Po włączeniu silnika wybija paliwo z środka pompy [otwór z krzyżem].Zauważyłem też tam małą ryskę,możliwe żeby tam pękło?

Podobne wątki

  1. [146] Pompa paliwa
    Utworzone przez micrus w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 20-03-2012, 06:25
  2. Pompa paliwa
    Utworzone przez patryk0 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 14-11-2011, 17:00
  3. Pompa paliwa
    Utworzone przez destikero w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 07-09-2011, 20:11
  4. [146] Pompa paliwa
    Utworzone przez solaris2007 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-12-2010, 23:54
  5. [145] Pompa paliwa
    Utworzone przez Maroo_ w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 04-04-2008, 14:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory