Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: silnik po remoncie - brak mocy 2.0TS 99r

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar Yellon
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.5v6
    Postów
    7

    Question silnik po remoncie - brak mocy 2.0TS 99r

    Witam,
    Mój problem jest następujący po remoncie kapitalnym silnika mówiąc wprost auto straciło moc szczególnie od 3500tys rpm. nic się nie dzieje obroty do góry lecą, ale prędkościomierz już nie za bardzo. Byłem już na podpięciu kompa i jedyny błąd jaki mi wyskoczył to błąd czujnika Halla(elektromechanik stwierdził że czujnik ten nie ma wpływu na prace silnika i spalanie benz.) Czy to możliwe że auto nie ma mocy własnie przez ten czujnik? czy przyczyny szukać w bardziej "popularnych" miejscach jak przepływomierz czy wariator(nic nie słychać by był zużyty)? Znajomy mechanik zasugerował że brak mocy może być też spowodowany przez przestawiony kąt zapłonu, przy wymianie rozrządu. Nie chce wymieniać wszystkiego po kolei bo szkoda kasy, może ktoś z was miał podobny przypadek? Za dwa tygodnie chciałbym jechać na wakacje, ale w takim stanie aż strach wyskoczyć na nasze "krajówki"

  2. #2
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    ar145 1.4 bx
    Postów
    10

    Domyślnie

    Proponuje sprawdzic znaki na rozrzadzie, mialem kiedys identyczna sytuacje, po ponownym ustawieniu zaczelo latac...

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    156 1.9 JTD 16V M-Jet 2004r.
    Postów
    81

    Domyślnie

    Cytat Napisał Yellon Zobacz post
    od 3500tys rpm. nic się nie dzieje obroty do góry lecą, ale prędkościomierz już nie za bardzo
    Kolego, jeśli obroty rosną a prędkość nie, to ślizga Ci się sprzęgło.

  4. #4
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał oko Zobacz post
    Proponuje sprawdzic znaki na rozrzadzie, mialem kiedys identyczna sytuacje, po ponownym ustawieniu zaczelo latac...
    jak rozrząd robił wiesiek w stodole bez użycia blokad to może i kolega sobie popatrzy na znaki

    a jak rozrząd był robiony na blokadach przez odpowiedniego mechanika to ponowne korekty ustawień raczej nie są konieczne








  5. #5
    Użytkownik Embrion Avatar Yellon
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.5v6
    Postów
    7

    Domyślnie

    Cytat Napisał konrad86 Zobacz post
    Kolego, jeśli obroty rosną a prędkość nie, to ślizga Ci się sprzęgło.
    Tarcza, docisk byly w dobrym stanie, wiec raczej nie tutaj leży przyczyny a co do znaków na rozrządzie to są one bardzo słabo widoczne, widać że ktoś już wcześniej tam kombinowal, zaznaczal, etc. a ciekawi mnie czy faktycznie ten czujnik halla nie wpływa na moje objawy

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Tak na wstępie to to po remoncie głównym nie pałujemy silnika na wysokich obrotach. Silnik trzeba dotrzeć. Jakie daje ciśnienie oleju - co było robione ?
    AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
    AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
    AR 164 3.0 V6 - sprzedam części

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Cytat Napisał konrad86 Zobacz post
    Kolego, jeśli obroty rosną a prędkość nie, to ślizga Ci się sprzęgło.

    Innej możliwości chyba nie ma

    Na pasku są znaczki które chyba powinny być w konkretnych miejscach.
    Moja alfa jak jeszcze nie była moja to też miała źle rozrząd ustawiony i podobno też nie chciała jeździć.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał Yellon Zobacz post
    Tarcza, docisk byly w dobrym stanie, wiec raczej nie tutaj leży przyczyny a co do znaków na rozrządzie to są one bardzo słabo widoczne, widać że ktoś już wcześniej tam kombinowal, zaznaczal, etc. a ciekawi mnie czy faktycznie ten czujnik halla nie wpływa na moje objawy
    W silniku TS rozrząd ustawia się tylko przy użyciu blokad i czujnika zegarowego- na pływających kołach. Bez tych narzędzi nie ma możliwości ustawienia rozrządu.
    Jeśli na kołach i obudowie są zrobione jakieś znaki farbą lub markerem to znaczy, że ten samochód był robiony przez zwykłych mechaników, nie mających pojęcia o TS - no i efekty są widoczne.
    Jedyny znak, jaki jest zrobiony fabrycznie farbą to jest jeden znak na kole wałka wydechowego i sluży tylko do wstępnego założenia paska.
    Drugi znak - mało widoczne wgłębienie jest jeszcze na kole napędzającym rozrząd wału korbowego i służy do celu jw.
    Teraz co do halla - jeśli rozrząd jest ustawiony źle po stronie wałka wydechowego, a przypuszczalnie tak właśnie jest, to ECU wyłapie błąd ustawienia wałka wydechowego, bo hal, który znajduje się za kołem tego wałka, będzie dawał impulsy niezsynchronizowane z czujnikiem wału korbowego.
    Reasumując - masz prawdopodobnie źle ustawiony rozrząd i dokąd go nie ustawisz prawidłowo, dotąd będziesz miał kłopoty z silnikiem.
    Zresztą nie jesteś pierwszym przypadkiem, który robił silnik u mechaników od golfów, nie mających pojęcia o TS.

    I prośba do innych kolegów, którzy coś wypisują o znakach na pasku i kołach - koledzy, jak nie wiecie o co chodzi to lepiej nic nie pisać, niż pisać źle i wprowadzać w błąd.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 20-07-2012 o 11:25

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andy1970 Zobacz post
    Tak na wstępie to to po remoncie głównym nie pałujemy silnika na wysokich obrotach. Silnik trzeba dotrzeć. Jakie daje ciśnienie oleju - co było robione ?
    Tu sa sprzeczne zdania bo jest wiele metod docierania ;]
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  10. #10
    Użytkownik Embrion Avatar Yellon
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.5v6
    Postów
    7

    Domyślnie

    Na początku dziękuje, za wszelkie podpowiedzi Więc zacznę od sprawdzenia rozrządu, jak to nie pomoże będziemy szukać dalej

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 21:02
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-07-2015, 21:35
  3. Brak mocy w Ar 156 silnik 1,6 Help
    Utworzone przez bodziak_spiz w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 10-04-2011, 19:50
  4. [156 FL] Zimny silnik - brak mocy
    Utworzone przez Bartosz w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 28-01-2011, 13:06
  5. Silnik jtd brak mocy
    Utworzone przez dragon7 w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 14-08-2009, 23:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory