Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest
Proponuję rozpocząć lekturę instrukcji obsługiBo widzę że na bakier... W warunkach gdzie panują obniżone temperatury olejem zalecanym jest 5w-30 a gdy samochód jest używany z wykorzystaniem pełnej mocy/ w wyścigach czy jak tam jest jest ładnie napisane 10w-60 (W PEŁNI SYNTETYCZNY!) ...a według trzech serwisów (Kielce, Kraków, Warszawa) zalecenie było proste Selenia Racing 10w-60 pełny syntetyk
...Więc za przeproszeniem ale pieprzysz głupoty
PS. jak chcesz żeby Ci ta vka trzylitrowa dłużej pochodziła to ją nalepiej mineralnym zalej![]()
Trzeba być niepoważnym żeby czternastoletni samochód kręcić wysoko i ostro eksploatować. Można depnąć co jakiś czas ale jak będziesz auto piłować non stop to długo się nie nacieszysz. Z czego bezpośrednio wynika że powinien być lany półsyntetyk. I taki właśnie mam. I w tej i poprzedniej. A jeżeli ktoś sobie ego podleczy lejąc syntetyk to jego sprawa. Inaczej tego się nie da wytłumaczyć. Mamy już leciwe auta. W dodatku często po kilku właścicielach. Którzy pewnie syf lali..... Tak więc max co dobrego można zrobić dla silnika to półsyntetyk.
Co innego jak masz auto z pewnego źródła (czyli znasz wszystkich poprzednich właścicieli). Wtedy wiesz co masz i na ile to stać. Ale niestety. Znam tylko kilku na tym forum takich i nie zaliczasz się do tego grona ani Ty ani ja.
Co to znaczy w warunkach obnizonej temperatury?
- - - Updated - - -
A tak naprawdę to najwazniejszy jest interwał wymiany oraz gdzie uzywany jest samochód.Miasto,
autobany itd.
Inaczej też wymienia się olej gdy są częste rozruchy w bardzo obniżonej temperaturze /ponizej --25 st/ a inaczej jak ktoś wsiada i robi 1000km na raz.
No i jeszcze technika jazdy.
Generalnie tzw eco... dla żywotności silnika nie służy.
Powinno sie podawać w instrukcji info przy jakich obrotach silnik się najmniej zużywa a nie tylko ile spala.
Kiedyś FIAT podawał taką informację dla swoich użytkowników.
Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest
Wiesz co... lubię Cię... Ale znam już przypadki na tym forum, gdzie użytkownicy byli mądrzejsi od inżynierów Garret'a (w sprawie gruchy od turbo), a Ty jesteś mądrzejszy niż inzynierzy Alfy Romeo... Gratulacje![]()
W takim razie wg. Ciebie jestem niepoważny. Jak narazie mój ostry tryb jazdy (kręcenie silnika jak się tylko zagrzeje 3,5-5-5,5 tys) przełożył się na awarię cewki zapłonowejA mój leciwy egzemplarz alfy ma przejechane w tej chwili niecałe 90tys km
Olej wymieniany co 7,5 tys km w serwisie Auto Castelli we włoszech
Bezpośrednio to wynika że jeździsz samochodem jak stary dziad
A to że lejesz półsyntetyk... to trudno
Zalej mineralny Ci mówię, będzie dobrze... A Ty najlepiej wiesz kto ma jaki samochód i że mój taki nie jest
Zgadza się
![]()
Ps. Wiesz do czego służą płyny do płukania silnika?A olej jest podstawowym powodem dlaczego w niemczech jeżdzą samochody po 300-400tys i silniki jeszcze w polsce jakoś jeżdzą... A nasze krajowe niestety nie. Bo zaleje taki baran półsyntetyk do 4-5 letniego samochodu z przebiegiem ca. 120tys km... i mamy obraz KRAJOWEJ nędzy i rozpaczy
A tak swoją drogą, to masz racjęAuto które posiadasz w obecnej konfiguracji... Nie nadaje się do "pałowania", bo silnik wytrzyma a jakże doskonała skrzynia ZF niestety nie
- - - Updated - - -
tzn. np. warunki panujące w krajach skandynawii...jak masz w zimę na zewnątrz np. -35 stopni co w Szwecji nie jest niczym nadzwyczajnym, to wtedy masz warunki obniżonej temp zewnętrznej
Czyli z Twojej wypowiedzi, bezpośrednio wynika że syntetyk leje się do samochodu, tylko wtedy jak się go pałuje? ...a jak się jeździ normalnie, to syntetyk szkodzi? Bo to jest "max" co można zrobić dla silnika?![]()
Ostatnio edytowane przez Misiek213 ; 20-07-2012 o 21:28
Widzę że dialog nie ma sensu. Rób jak chcesz. Nie chce mi się teraz wywlekać dowodów, refleksji itp.... Tym bardziej o skrzyniach, silnikach itd...
To ja się wypowiem także, miałem 3.0 V6 12V i 3.0 V6 24V, oba silniki są bardzo dobre, w 12V można mniej dbać o poziom oleju, bo dużo go pali, 24V zdrowe bierze nie wiele, ale ja zawsze dbałem o to, żeby było go na full.
Co do skrzyni automatycznej ZF to jest świetna skrzynia, może nie nadaje się do palenia gumy na światłach, ale do szybkiej i dynamicznej jazdy jak najbardziej. Silnik 3.0 V6 24V zalewałem Motulem 10w40 Synergie 6100, z tego co się dowiedziałem to jedyny półsyntetyk, który spełnia część norm syntetyka. Osobiście 24V zalewałbym syntetykiem, ale poprzedni właściciel zmienił już wcześniej na syntetyk.
A teraz znowu chcę wrócić do 12V w Spiderze![]()
Zgadza się, bo "złapałem" Cię na braku wiedzy na temat oleju (trzeba się naprawdę interesowac żeby wiedziec iż vavoline vr1 10w-60 to półsyntetyk) a Ty mi zaczynasz pieprzyc o zalewaniu syntetyka i podnoszeniu ego... Gdy nie ma się nic ciekawego to powiedzenia należy milczec, a złapanym na błędzie się do niego przyznac... Całe życie z tej zasady wychodzę i nikt nie ma mi tego za złe. A zmiana tematu i wciąganie w dyskusję powódek osobistych jest jedynie uwypukleniem słabego charakteru. Nikt nie jest nie omylny. A swoją drogą, refleksje to możesz wywlekac w tematach miłosnych/psychologicznych a w sprawach technicznych/naukowych po dowodach podaje się wnioski
...ale żaden automat nie wytrzyma np. trasy 200km z butem w podłodze po autobanie...e39 w 3.0d z 2001r kiedys próbowało obalic ten mit
![]()
Ostatnio edytowane przez Misiek213 ; 21-07-2012 o 00:15