Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 45

Temat: Zakup elementów kutych do 2.0 V6 TB

  1. #11
    Misiek213
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    A wcześniej pewnie pół syntetyk?
    Nie wchodząc Ci w paradę... Ale vr1 10w-60 to też jest pół syntetyk... Dlatego byłem zmuszony zalac castrol... Bo był na chwilę wymiany oleju jedynym dostępnym syntetykiem 10w-60

  2. #12
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,518

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    A wcześniej pewnie pół syntetyk?
    Przepraszam a 1999 roku to zalecane oleje do 2.0 v6 tb to były jakie oleje ? Syntetyki?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał jacek83 Zobacz post
    Dziwna historia, zrobiło się ciepło i V-ki pozacierane stają jak głupie nie wiem czy to od stylu jazdy czy jak???
    A gdzie stoją?
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  3. #13
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Przepraszam a 1999 roku to zalecane oleje do 2.0 v6 tb to były jakie oleje ? Syntetyki?
    ... no właśnie nie. Powinien być półsyntetyk. Ale jakoś tak na szynko odpisałem nie skupiając się na oznaczeniu

  4. #14
    Misiek213
    Gość

    Domyślnie

    Proponuję rozpocząć lekturę instrukcji obsługi Bo widzę że na bakier... W warunkach gdzie panują obniżone temperatury olejem zalecanym jest 5w-30 a gdy samochód jest używany z wykorzystaniem pełnej mocy/ w wyścigach czy jak tam jest jest ładnie napisane 10w-60 (W PEŁNI SYNTETYCZNY!) ...a według trzech serwisów (Kielce, Kraków, Warszawa) zalecenie było proste Selenia Racing 10w-60 pełny syntetyk ...Więc za przeproszeniem ale pieprzysz głupoty

    PS. jak chcesz żeby Ci ta vka trzylitrowa dłużej pochodziła to ją nalepiej mineralnym zalej

  5. #15
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Trzeba być niepoważnym żeby czternastoletni samochód kręcić wysoko i ostro eksploatować. Można depnąć co jakiś czas ale jak będziesz auto piłować non stop to długo się nie nacieszysz. Z czego bezpośrednio wynika że powinien być lany półsyntetyk. I taki właśnie mam. I w tej i poprzedniej. A jeżeli ktoś sobie ego podleczy lejąc syntetyk to jego sprawa. Inaczej tego się nie da wytłumaczyć. Mamy już leciwe auta. W dodatku często po kilku właścicielach. Którzy pewnie syf lali..... Tak więc max co dobrego można zrobić dla silnika to półsyntetyk.
    Co innego jak masz auto z pewnego źródła (czyli znasz wszystkich poprzednich właścicieli). Wtedy wiesz co masz i na ile to stać. Ale niestety. Znam tylko kilku na tym forum takich i nie zaliczasz się do tego grona ani Ty ani ja.

  6. #16
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,518

    Domyślnie

    Cytat Napisał Misiek213 Zobacz post
    W warunkach gdzie panują obniżone temperatury olejem zalecanym jest 5w-30
    Co to znaczy w warunkach obnizonej temperatury?

    - - - Updated - - -

    A tak naprawdę to najwazniejszy jest interwał wymiany oraz gdzie uzywany jest samochód.Miasto,
    autobany itd.
    Inaczej też wymienia się olej gdy są częste rozruchy w bardzo obniżonej temperaturze /ponizej --25 st/ a inaczej jak ktoś wsiada i robi 1000km na raz.
    No i jeszcze technika jazdy.
    Generalnie tzw eco... dla żywotności silnika nie służy.
    Powinno sie podawać w instrukcji info przy jakich obrotach silnik się najmniej zużywa a nie tylko ile spala.
    Kiedyś FIAT podawał taką informację dla swoich użytkowników.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  7. #17
    Misiek213
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Trzeba być niepoważnym żeby czternastoletni samochód kręcić wysoko i ostro eksploatować. Można depnąć co jakiś czas ale jak będziesz auto piłować non stop to długo się nie nacieszysz. Z czego bezpośrednio wynika że powinien być lany półsyntetyk. I taki właśnie mam. I w tej i poprzedniej. A jeżeli ktoś sobie ego podleczy lejąc syntetyk to jego sprawa. Inaczej tego się nie da wytłumaczyć. Mamy już leciwe auta. W dodatku często po kilku właścicielach. Którzy pewnie syf lali..... Tak więc max co dobrego można zrobić dla silnika to półsyntetyk.
    Co innego jak masz auto z pewnego źródła (czyli znasz wszystkich poprzednich właścicieli). Wtedy wiesz co masz i na ile to stać. Ale niestety. Znam tylko kilku na tym forum takich i nie zaliczasz się do tego grona ani Ty ani ja.
    Wiesz co... lubię Cię... Ale znam już przypadki na tym forum, gdzie użytkownicy byli mądrzejsi od inżynierów Garret'a (w sprawie gruchy od turbo), a Ty jesteś mądrzejszy niż inzynierzy Alfy Romeo... Gratulacje

    W takim razie wg. Ciebie jestem niepoważny. Jak narazie mój ostry tryb jazdy (kręcenie silnika jak się tylko zagrzeje 3,5-5-5,5 tys) przełożył się na awarię cewki zapłonowej A mój leciwy egzemplarz alfy ma przejechane w tej chwili niecałe 90tys km Olej wymieniany co 7,5 tys km w serwisie Auto Castelli we włoszech Bezpośrednio to wynika że jeździsz samochodem jak stary dziad A to że lejesz półsyntetyk... to trudno Zalej mineralny Ci mówię, będzie dobrze... A Ty najlepiej wiesz kto ma jaki samochód i że mój taki nie jest Zgadza się

    Ps. Wiesz do czego służą płyny do płukania silnika? A olej jest podstawowym powodem dlaczego w niemczech jeżdzą samochody po 300-400tys i silniki jeszcze w polsce jakoś jeżdzą... A nasze krajowe niestety nie. Bo zaleje taki baran półsyntetyk do 4-5 letniego samochodu z przebiegiem ca. 120tys km... i mamy obraz KRAJOWEJ nędzy i rozpaczy

    A tak swoją drogą, to masz rację Auto które posiadasz w obecnej konfiguracji... Nie nadaje się do "pałowania", bo silnik wytrzyma a jakże doskonała skrzynia ZF niestety nie

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Co to znaczy w warunkach obnizonej temperatury?
    tzn. np. warunki panujące w krajach skandynawii ...jak masz w zimę na zewnątrz np. -35 stopni co w Szwecji nie jest niczym nadzwyczajnym, to wtedy masz warunki obniżonej temp zewnętrznej

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    . Można depnąć co jakiś czas ale jak będziesz auto piłować non stop to długo się nie nacieszysz. Z czego bezpośrednio wynika że powinien być lany półsyntetyk. I taki właśnie mam. I w tej i poprzedniej.
    Czyli z Twojej wypowiedzi, bezpośrednio wynika że syntetyk leje się do samochodu, tylko wtedy jak się go pałuje? ...a jak się jeździ normalnie, to syntetyk szkodzi? Bo to jest "max" co można zrobić dla silnika?
    Ostatnio edytowane przez Misiek213 ; 20-07-2012 o 21:28

  8. #18
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Widzę że dialog nie ma sensu. Rób jak chcesz. Nie chce mi się teraz wywlekać dowodów, refleksji itp.... Tym bardziej o skrzyniach, silnikach itd...

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    To ja się wypowiem także, miałem 3.0 V6 12V i 3.0 V6 24V, oba silniki są bardzo dobre, w 12V można mniej dbać o poziom oleju, bo dużo go pali, 24V zdrowe bierze nie wiele, ale ja zawsze dbałem o to, żeby było go na full.
    Co do skrzyni automatycznej ZF to jest świetna skrzynia, może nie nadaje się do palenia gumy na światłach, ale do szybkiej i dynamicznej jazdy jak najbardziej. Silnik 3.0 V6 24V zalewałem Motulem 10w40 Synergie 6100, z tego co się dowiedziałem to jedyny półsyntetyk, który spełnia część norm syntetyka. Osobiście 24V zalewałbym syntetykiem, ale poprzedni właściciel zmienił już wcześniej na syntetyk.

    A teraz znowu chcę wrócić do 12V w Spiderze
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  10. #20
    Misiek213
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Widzę że dialog nie ma sensu. Rób jak chcesz. Nie chce mi się teraz wywlekać dowodów, refleksji itp.... Tym bardziej o skrzyniach, silnikach itd...
    Zgadza się, bo "złapałem" Cię na braku wiedzy na temat oleju (trzeba się naprawdę interesowac żeby wiedziec iż vavoline vr1 10w-60 to półsyntetyk) a Ty mi zaczynasz pieprzyc o zalewaniu syntetyka i podnoszeniu ego... Gdy nie ma się nic ciekawego to powiedzenia należy milczec, a złapanym na błędzie się do niego przyznac... Całe życie z tej zasady wychodzę i nikt nie ma mi tego za złe. A zmiana tematu i wciąganie w dyskusję powódek osobistych jest jedynie uwypukleniem słabego charakteru. Nikt nie jest nie omylny. A swoją drogą, refleksje to możesz wywlekac w tematach miłosnych/psychologicznych a w sprawach technicznych/naukowych po dowodach podaje się wnioski

    Cytat Napisał kubicze Zobacz post
    Co do skrzyni automatycznej ZF to jest świetna skrzynia, może nie nadaje się do palenia gumy na światłach, ale do szybkiej i dynamicznej jazdy jak najbardziej.
    ...ale żaden automat nie wytrzyma np. trasy 200km z butem w podłodze po autobanie ...e39 w 3.0d z 2001r kiedys próbowało obalic ten mit
    Ostatnio edytowane przez Misiek213 ; 21-07-2012 o 00:15

Podobne wątki

  1. [159] Powłoka elementów plastikowych
    Utworzone przez CodeMaker w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 13-08-2012, 00:18
  2. Klej do metalowych elementów
    Utworzone przez bobryt w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 29-12-2009, 15:13
  3. Wymiana elementów napędy 2.4 JTD
    Utworzone przez adrian166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-07-2009, 10:42
  4. [145] 1.6 ts - wymiana elementów eksploatacyjnych
    Utworzone przez aqaz w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 30-10-2008, 18:03
  5. [164] Wymiana elementów
    Utworzone przez salatin w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 29-10-2007, 11:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory