Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 31

Temat: Nie działa radio po odpięciu akumulatora

  1. #21
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie

    jeżeli spadło napięcie do 12v to może masz uszkodzony alternator i to jest przyczyną nie działania ICS

  2. #22
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Sprawdziłem ten pin 2 w zoelonej wtyczce. On nie może być potrzebny do radia bo napięcie pojawia się po włączeniu zapłonu. Więc wygląda na to że zjarało mi soę coś w icsie...
    Ostatnio edytowane przez marek230482 ; 21-07-2012 o 16:51

  3. #23
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Odnośnie zasilania ICS'a:
    1) do wtyczki A (8-pinowa przy bezpieczniku)
    pin 4 - 12V
    pin 8 – GND

    2) do wtyki czarnej (26 pin)
    piny 6/19 – GND
    piny 13/26 – 12V

    3) do wtyki zielonej (na rys. poniżej w czerwonym kółku)
    pin 2 - 12V - pojawia się napięcie na II i III stopniu stacyjki
    pin 3 - 12V - pojawia się napięcie na II stopniu stacyjki, natomiast na III stopniu jest wyłączane - sygnał dla ICS, aby się wyłączył na czas rozruchu

    bez podania napięcia na piny wtyczki zielonej można uruchomić ICS'a wciskając pokrętło regulacji głośności.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ics zasilanie.JPG
Wyświetleń:	521
Rozmiar:	92.4 KB
ID:	63261

    @marek wytargaj tego ICS'a na zewnątrz i posprawdzaj, czy nie naruszyłeś połączeń i taśm łączących moduły jak ściągałeś ta przedni panel. To byłby naprawdę duży zbieg okoliczności jakby uwalił się ICS w środku od samego wyjęcia.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  4. #24
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    II stopień stacyjki to masz na myśli zapalenie się kontrolek a III stopień to rozrusznik?
    Bo jeszcze mamy przy lekkim obróceniu stacyjki włączanie się ICSa ale jeszcze na desce rozdzielczej nic się nie świeci.
    Idę zaraz wytargać tego rzęcha jeszcze raz choć przyprawia mnie to już o palpitację serca..... Sprawdzałem już wszystko w środku i nic nie wzbudziło moich podejrzeń.....

  5. #25
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Marek poniżej kawałek schematu zasilania ogólnego z rozrysowana stacyjką:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	stacyjka.JPG
Wyświetleń:	1039
Rozmiar:	82.6 KB
ID:	63266

    Stacyjka ma 4 stopnie:
    0 - wkładanie/wyciąganie kluczyka
    I - nie dzieje się nic / zablokowany kluczyk
    II - podanie zasilania na sterowniki / zapalenie kontrolek
    III - rozruch silnika / podanie napięcia na elektromagnes rozrusznika

    Edit: dokumentacja w ELearn'ie nie przestanie mnie zaskakiwać (stacyjka dla FL):

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	stacyjka fl.JPG
Wyświetleń:	257
Rozmiar:	28.6 KB
ID:	63268

    i teraz pytanie który z powyższych schematów stacyjki jest prawidłowy, a może były zmiany lub jest błąd?
    Stacyjka ma 4 stopnie według schematu dla FL:
    0 - wkładanie/wyciąganie kluczyka
    I - podanie napięcia dla zapalniczki i ICS'a
    II - podanie zasilania na sterowniki / zapalenie kontrolek
    III - rozruch silnika / podanie napięcia na elektromagnes rozrusznika
    Ostatnio edytowane przez danus77 ; 21-07-2012 o 18:53
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  6. #26
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Dobra, to już wiem że muszę szukać napięcia przy zapalonych kontrolkach.
    Ale tylko u mnie jest tak że kluczykiem włączam ICSa?
    Wkładam kluczyk nic się nie dzieje. Przekręcam go lekko i słyszę kliknięcie w ICSie - włącza się. Nic poza ICSem się nie świeci. Przekręcam dalej i dopiero zapalają się kontrolki. Czyli to włączenie samego ICSa kluczykiem to I stopień. Zaznaczę że miałem tak w obu 166....

  7. #27
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    @marek zerknij na aktualizację mojego postu.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  8. #28
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    To bez wdawania się w schemat definitywnie mam wersję drugą. W poprzedniej też tak miałem. Ja mogę mieć napięcie w zapalniczce i w ICSie bez świecących kontrolek. Wystarczy że mam lekko odchylony kluczyk. Albo gasząc auto nie domykam kluczyka do końca i mi nie gaśnie ICS ani nie tracę zasilania w zapalniczce. Myślałem że to standard.

    - - - Updated - - -

    To jak z tymi napięciami? Mam sprawdzić tak jak wcześniej pisałeś czy jednak coś inaczej?

  9. #29
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Ja bym się nie skupiał na tym napięciu z kluczyka, bo to jest chyba faktycznie potrzebne tylko żeby się sam włączył ICS. Bez tego włączysz guzikiem głośności. Raczej coś w środku się popaprało. Tak jak pisałem wcześniej, ja jak się bawiłem ICSem na stole to musiałem podać to 12V na pin2 bo bez tego zresetowany ICS (po odpięciu aku) nie wstaje .

  10. #30
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    marek tak jak Ci pisałem sprawdź czy nie rozpiąłeś jakichś taśm w ics'ie. Te napięcia podałem tylko w celu informacyjnym.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 15-07-2016, 09:38
  2. [159] Problem z radionawigacją, działa tel, navi nie działa radio.
    Utworzone przez questounico w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-05-2015, 19:38
  3. Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 05-04-2014, 07:27
  4. [159] Po odłączeniu akumulatora miga przebieg i nie działa USB z Blue&Me
    Utworzone przez bikerserwis w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 26-11-2010, 19:47
  5. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-05-2010, 09:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory