Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Temat: silnik po remoncie - brak mocy 2.0TS 99r

  1. #11
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Majkel™
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    159 3.2 Q4
    Postów
    220

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    W silniku TS rozrząd ustawia się tylko przy użyciu blokad i czujnika zegarowego- na pływających kołach.
    Czyli jak mechanik ustawiał tylko przy użyciu blokad (o żadnym czujniku nie wspominał), to znaczy, że będzie lipa? I ewentualnie ile, orientacyjnie, może kosztować ponowne ustawienie rozrządu? Paski przy okazji trzeba wymieniać?

    Sorry, że się wpieprzam w temat, Yellon

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Modlin (Nowy Dwór Mazowiecki)
    Auto
    AR 156 1.6 TS M1.5.5
    Postów
    47

    Domyślnie

    Podepnę się pod temat.
    Wydaje mi się, że mam podobny problem. Po wymianie rozrządu alfa była troszkę zamulona, po podpięciu do kompa dwa błędy: P0130 i P0173, dziś wymieniłem sondę lambda. Reset błędów i adaptacja. Troszkę pośmigałem, błędów brak. Jest lepiej ale jeszcze nie tak jak powinno być. Na biegu jałowym wkręca się na maxa bez żadnych problemów, Podczas jazdy do 5 tys idzie dobrze, później znacznie wolniej, jakby brakowało jem mocy powyżej 5 tys.. Mechanik już 3 trzeci razy robił rozrząd tej alfie, po 2 poprzednich wymianach nie miałem żadnych uwag.
    Czy ktoś może orientuje się co to może być?

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał Majkel™ Zobacz post
    Czyli jak mechanik ustawiał tylko przy użyciu blokad (o żadnym czujniku nie wspominał), to znaczy, że będzie lipa? I ewentualnie ile, orientacyjnie, może kosztować ponowne ustawienie rozrządu? Paski przy okazji trzeba wymieniać?

    Sorry, że się wpieprzam w temat, Yellon
    Bardzo dobrze, że pytasz.
    Same blokady to za mało. Bez czujnika zegarowego, który sluży do ustawienia tłoka 1. cylindra w GMP nie ma możliwości zrobić poprawnie TS-a.
    Jest, co prawda, na kole zamachowym znak oraz podziałka na obudowie sprzęgła, którymi można sie posiłkować, ale nie zastąpi to czujnika zegarowego.
    Zwykle jest tak, że mechanicy mający tylko blokady, zamiast czujnika używają zwykłego pręta włożonego w otwór świecy. Niestety dokładność takiego ustawienia GMP jest wyjątkowo marna i dlatego rozrządy ustawiane taką metodą mają bardzo duże odchyłki.
    Niedawno robiłem alfę, która miała pełno znaków zrobionych farbą przez mechaników i była zapewne ustawiana właśnie taką metodą. Walek ssący w tej alfie był opóźniony w przeliczeniu na skok tłoka wg pomiaru czujnikiem 0,75 mm.
    Czyli jak łatwo obliczyć, przy dopuszczalnym błędzie zerowania tłoka w GMP 0,01 mm, błąd był 75 razy większy od dopuszczalnego, a to na kole wałka rozrząu wynosiło ok. 1-1,5 ząbka.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał ola Zobacz post
    Podepnę się pod temat.
    Wydaje mi się, że mam podobny problem. Po wymianie rozrządu alfa była troszkę zamulona, po podpięciu do kompa dwa błędy: P0130 i P0173, dziś wymieniłem sondę lambda. Reset błędów i adaptacja. Troszkę pośmigałem, błędów brak. Jest lepiej ale jeszcze nie tak jak powinno być. Na biegu jałowym wkręca się na maxa bez żadnych problemów, Podczas jazdy do 5 tys idzie dobrze, później znacznie wolniej, jakby brakowało jem mocy powyżej 5 tys.. Mechanik już 3 trzeci razy robił rozrząd tej alfie, po 2 poprzednich wymianach nie miałem żadnych uwag.
    Czy ktoś może orientuje się co to może być?
    A czy jesteś pewny tego mechanika, że umie ustawić TS?
    Zapytaj go o blokady, czujnik zegarowy i ustawianie na tzw. pływających kołach.
    Jeśli facet będzie twierdził, że tak nie musi być robiony TS, albo wcale nie będzie wiedział o co chodzi to masz źle ustawiony rozrząd.

  4. #14
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Majkel™
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    159 3.2 Q4
    Postów
    220

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Same blokady to za mało.
    Czyli mam, zapewne, przestawiony rozrząd. Jak możesz, to napisz proszę, także dla potomnych,
    ile, orientacyjnie, kosztuje ponowne ustawienie rozrządu i czy trzeba przy tym wymieniać paski. I tak, już tylko dla mnie, czy jesteś w stanie zrobić to we wrocku? Czy lepiej jechać z tym do ASO?

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Nie drążąc juz kto jak ustawia rozrządy w TS ale jeżeli chodzi o samego zainteresowanego to może być tak jak jeden z kolegów pisał wyżej
    Wyskakuje ci błąd czujnika bo ssący wałek może być nie zsynchronizowany i masz po prostu nie odpowiednio złożony rozrząd.
    Oczywiście trzeba to sprawdzić i wyciągać wnioski dalej

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    czujnik Halla nie ma wpływ na moc silnika, na marginesie to można go dla prób odłaczyć na niebieskiej łączówce. a tak z ciekawości to ile jeszcze bedzie tematów z ustawieniem rozrządu i falowaniem na biegu jałowym.

  7. #17
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Jest: Skoda Superb 2.0 TDI. Było: 159 SW 1,9 JTD AR 147 1.9 JTD 16V 170 KM 2003 r. Passatto B5 1.8
    Postów
    1,268

    Domyślnie

    Sorry za mały OT, SG0240 masz swój warsztat we Wro? Wole wiedzieć na przyszłość do kogo uderzyć w razie ,,W" niż zwiedzać warsztaty jak muzeum archeologiczne

  8. #18
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał darek2116 Zobacz post
    Nie drążąc juz kto jak ustawia rozrządy w TS ale jeżeli chodzi o samego zainteresowanego to może być tak jak jeden z kolegów pisał wyżej
    Wyskakuje ci błąd czujnika bo ssący wałek może być nie zsynchronizowany i masz po prostu nie odpowiednio złożony rozrząd.
    Oczywiście trzeba to sprawdzić i wyciągać wnioski dalej
    Synchronizacja z wałem korbowym dotyczy wałka wydechowego bo Hall jest za kołem tego wałka.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał euroscan Zobacz post
    czujnik Halla nie ma wpływ na moc silnika, na marginesie to można go dla prób odłaczyć na niebieskiej łączówce. a tak z ciekawości to ile jeszcze bedzie tematów z ustawieniem rozrządu i falowaniem na biegu jałowym.
    W tym temacie nie chodzi o to czy czujnik Halla ma wpływ na moc tylko o to, że jak rozrząd jest źle ustawiony to komp może pokazać błąd synchronizacji i to przypuszczalnie dzieje się u naszego kolegi. A poprawne ustawienie rozrządu ma decydujący wpływ na pracę i moc silnika, czyli to, czego brakuje autorowi tematu.
    Ciekaw jestem, jaki kod błędu wyłapał komp u naszego kolegi, bo normalnie najczęściej z Hallem są zwiazane błędy od P0335 do P0344. W przypadku całkowitego braku sygnału z Halla komp pokazuje zawsze błąd P0340 i zapala marchewkę.
    Teraz co do samego Halla - to mogę powiedzieć, że od kilku lat jeżdżę z odłączonym Hallem i nie stwierdzam, żeby były jakieś problemy poza tym, że świeci mi się marchewka, co jest wkurzające. Tyle tylko, że mój samochód ma ustawiony idealnie rozrząd i ma LPG 2 generacji. Podejrzewam, że moje ECU ma jakąć wadę bo wymieniłem już 3 czujniki - 2 z EPS i 1 oryginał Boscha. Teraz mam założonego Boscha, który na pewno jest sprawny, ale po przejechaniu ok. 1 km zapala się marchewa i wywala błąd P0340. Jak będę miał trochę czasu to pomierzę napięcia zasilania tego Halla, bo podejrzewam, że ECU po krótkim czasie od uruchomienia silnika podnosi napięcie zasilania i czujniki tego nie wytrzymują.
    Natomiast nie bagatelizowałbym znaczenia Halla. Czujnik ten pełni dość istotną rolę synchronizacji pracy wału korbowego i wałka rozrządu. Konstruktorzy uznali, że brak sygnału z Halla jest tzw. błędem istotnym zapalającym marchewkę - wtedy podobno następuje zmiana w sterowaniu dawką paliwa i kąta wyprzedzenia zaplonu, co na pewno ma wpływ na pracę silnika, szczególnie takiego, ktory jeździ tylko na Pb.
    A tematów o ustawieniu rozrządu będzie tyle, ile będzie dochodzić nowych klegów, którzy kupili TS-a i pojechali do mechaników od golfów zrobić rozrząd.
    Ja już od dawna mam dosyć czytania i pisania w tych tematach, ale pomyślalem sobie, że muszę bo w ten sposób może chociaż w niewielkim stopniu uda się zmienić opinię o wadliwych TS-ach.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 21-07-2012 o 21:14

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Przepraszam za "ssący",naturalnie miałem na myśli wydechowy bo też miałem już taki przypadek
    Podpisuje sie pod kolegą SG0240 w sprawie rozrządu TS,co TS to coś nie pasuje ale to szkoda klawiatury.
    Widziałem nawet takiego mistrza co blokade podszlifował bo mu nie pasowała...Także opinie takie jacy mechanicy

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał Majkel™ Zobacz post
    Czyli mam, zapewne, przestawiony rozrząd. Jak możesz, to napisz proszę, także dla potomnych,
    ile, orientacyjnie, kosztuje ponowne ustawienie rozrządu i czy trzeba przy tym wymieniać paski. I tak, już tylko dla mnie, czy jesteś w stanie zrobić to we wrocku? Czy lepiej jechać z tym do ASO?
    Różne warsztaty mają różne ceny, ale zwykle u mechaników od golfów ustawienie rozrządu kosztuje ok. 150-200 zł - ustawiają na znaki malowane farbą, bez zdejmowania pokrywy zaworów.
    Co do ASO to też bywa różnie - z nimi trzeba uważać i robić tylko w zaufanych serwisach, żeby nie trafić jak nasz kolega. Tu sobie poczytaj:
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...o_itp_itd.html
    Jak paski nowe to nie ma potrzeby wymiany.
    Jak chcesz coś robić we wrocku to pisz na priv.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 22-07-2012 o 14:28

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 21:02
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-07-2015, 21:35
  3. Brak mocy w Ar 156 silnik 1,6 Help
    Utworzone przez bodziak_spiz w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 10-04-2011, 19:50
  4. [156 FL] Zimny silnik - brak mocy
    Utworzone przez Bartosz w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 28-01-2011, 13:06
  5. Silnik jtd brak mocy
    Utworzone przez dragon7 w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 14-08-2009, 23:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory