Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 69

Temat: 1,9 JTD czy 1,6 TS na krótkie trasy ?

  1. #11
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 16V, Opel signum 1.9 180 km, honda vfr 800
    Postów
    169

    Domyślnie

    Nie tak tylko zapytałem ja kupiłem taką sama ten sam rok kolor itp. Po zakupie wymieniłem rozrząd tarcze i klocki przód oraz wszystkie tulejki przednich wahaczy i jak narazie również wszystko gra Pozdrawiam

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar Barus91
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Ząbkowice Śląskie / Wrocław
    Auto
    BYŁO: 12xAR BĘDZIE: numer 13 :)
    Postów
    1,984

    Domyślnie

    Cytat Napisał ghort Zobacz post
    To przy okazji jeszcze zapytam czy zmieszczę się w kwocie 16000zł za benzyniaka po lifcie? Tzn takiego w którego nie będę musiał władować kolejnych 5000zł?
    Ja dla przykładu dziś swojego JTD'eka po FL'u sprzedałem za 17500

    - - - Updated - - -

    * wczoraj

  3. #13
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał sebawroc Zobacz post
    Na razie jest wszystko ok (chyba że o czymś nie wiem ), zmieniałem olej + filtry na jesień 2011 i klocki hamulcowe z przodu. W kwietniu wymieniłem amortyzatory tył + wahacze wzdłużne z tylu. Teraz szykują mi się do wymiany wachacze góra przód. A tak to wszystko gra bez buczenia
    I tak na starym rozrządzie jeździsz ?
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  4. #14
    ghort
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Ja jeżdżę codziennie krótkie trasy. 2 x 6,5 km. Druga Alfa u mnie w domu nawet mniej. I nie widzę powodu aby odcinki na których się jeździ były wyznacznikiem dla obecnych silników. CR-y jakimi są JTD grzeją się tak samo jak benzyniaki. Zapewnia im to m innymi układ dogrzewania spalinami. Wymiennik ciepła jest na rurze prowadzącej do EGR. Zużycie paliwa na tych odcinkach jest zdecydowanie mniejsze. Znacznie większy moment obrotowy osiągany przy znacznie niższych obrotach, to lepsza dynamika jazdy w warunkach miejskich.
    Ja też rozważałem między PB i ON i wiem, że teraz nie zmieniłbym zdania. Ale jak ktoś woli, bo wyznacznikiem tak naprawdę jest "widzi mi się" przyszłego kierowcy
    No to teraz mi poprawiłeś humor, bo jednak wolałbym diesla
    Muszę pamietać o jakiś specjalnych" zabiegach" przed rozpoczęciem i zakończeniem jazdy, tak jak w starych dieslach?

  5. #15
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Zapewnia im to m innymi układ dogrzewania spalinami. Wymiennik ciepła jest na rurze prowadzącej do EGR.
    Ej, a sam twierdziłes iż ten układ mało co pogrzewa w temacie o egr

  6. #16
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar p_r_z_e_m_k_o
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    kościan WLKP
    Auto
    AR 155 2.0 8v TS / AR GT JTDm / AR 164 3.0 V6 / AR Giulietta 1.4 TJet
    Postów
    455

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Ja jeżdżę codziennie krótkie trasy. 2 x 6,5 km. Druga Alfa u mnie w domu nawet mniej. I nie widzę powodu aby odcinki na których się jeździ były wyznacznikiem dla obecnych silników. CR-y jakimi są JTD grzeją się tak samo jak benzyniaki. Zapewnia im to m innymi układ dogrzewania spalinami. Wymiennik ciepła jest na rurze prowadzącej do EGR. Zużycie paliwa na tych odcinkach jest zdecydowanie mniejsze. Znacznie większy moment obrotowy osiągany przy znacznie niższych obrotach, to lepsza dynamika jazdy w warunkach miejskich.
    Ja też rozważałem między PB i ON i wiem, że teraz nie zmieniłbym zdania. Ale jak ktoś woli, bo wyznacznikiem tak naprawdę jest "widzi mi się" przyszłego kierowcy
    A po jakim odcinku masz nagrzany silnik. U mnie na przykład do pracy w jedną stronę mam 15 km i silnik nagrzewa się (w zimie) po przejechaniu ok 10 km. I wszystko to w trasie. W mieście pewnie jeszcze dłużej by to trwało. Także ciekawi mnie to co napisałeś bo może faktycznie coś u mnie nie gra.

    PS. silnik JTDm 1,9 16v 150 KM

  7. #17
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Ej, a sam twierdziłes iż ten układ mało co pogrzewa w temacie o egr
    Ej, nie tak chyba
    Stwierdziłem, że nie ma różnicy w szybkości nagrzewania między otwartym i zamkniętym EGR-em.
    Prawdopodobnie zaślepienie EGR-a zaraz za kolektorem wydechowym, a więc odcięcie dostępu spalin do wymiennika spowodowałoby spowolnienie nagrzewania. Programowe zamknięcie EGR-a nie odcina dostępu gorących spalin.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał ghort Zobacz post
    No to teraz mi poprawiłeś humor, bo jednak wolałbym diesla
    Muszę pamietać o jakiś specjalnych" zabiegach" przed rozpoczęciem i zakończeniem jazdy, tak jak w starych dieslach?
    Jak poszalejesz to warto turbinkę z minutkę schłodzić. Jak zaczynasz jazdę, to warto od razu nie szaleć. Ale to i w bolidach bez turbo jest taka zasada.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał p_r_z_e_m_k_o Zobacz post
    A po jakim odcinku masz nagrzany silnik. U mnie na przykład do pracy w jedną stronę mam 15 km i silnik nagrzewa się (w zimie) po przejechaniu ok 10 km. I wszystko to w trasie. W mieście pewnie jeszcze dłużej by to trwało. Także ciekawi mnie to co napisałeś bo może faktycznie coś u mnie nie gra.

    PS. silnik JTDm 1,9 16v 150 KM
    Jak miałem problem z termostatem, to po około 3 km dopiero podnosiła się wskazówka. Teraz wskazówka mi się podnosi po ok 1km, a po 3 km jest ok 80 stopni.
    Ja też myślałem, że 5-10 km to jest norma (wspomnienia po cholernym TDI) ale gdy syn kupił taką samą Alę, to okazało się, że jemu grzeje się dosłownie chwileczkę (w porównaniu do mojej). On dojeżdża do pracy ok 3-4 km i spokojnie mu się rozgrzewa na tej trasie. Ala zachowuje się podobnie do jego poprzedniego benzyniaka (F. Bravo 1.6).
    Co ciekawe, to sprawdzałem termostat, że tak powiem organoleptycznie. wydawał się, że jest ok. Ale one też się starzeją. Podłącz sobie kompa i patrz na temperaturę cieczy. Ręką trzymaj węża od chłodnicy za termostatem. I zobacz czy on faktycznie otwiera się przy właściwej temperaturze, a nie niższej. Mi się otwierał o jakieś 20 stopni za wcześnie. W efekcie w zimie ciężko mu było dojść do właściwej temperatury. Warto też skontrolować w jakim stanie jest rura prowadząca do EGR-a, czyli ten przekaźnik ciepła.
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 22-07-2012 o 10:45
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  8. #18
    mateomateo
    Gość

    Domyślnie

    Chyba odwieczne pytanie co wybrać do miasta Na to pytanie jest prosta odpowiedź albo jesteś wariat i lubisz wkręcać się na obroty i sporo machać skrzynią albo wolisz dostojnie i z gracja przemieszczać się z punktu a do punktu b.

  9. #19
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał mateomateo Zobacz post
    Chyba odwieczne pytanie co wybrać do miasta Na to pytanie jest prosta odpowiedź albo jesteś wariat i lubisz wkręcać się na obroty i sporo machać skrzynią albo wolisz dostojnie i z gracja przemieszczać się z punktu a do punktu b.
    Możesz rozwinąć myśl.
    Bo chyba nie rozumiem?
    Moja Bella

  10. #20
    mateomateo
    Gość

    Domyślnie

    Oczywście Do meritum,skupiłem się tylko i wyłącznie na odczuciach z jazdy miedzy benzyną a ON.Racja że alfa nawet w dieslu ma super dynamike i daje sporo frajdy ale jak dla mnie benzyna to zupełnie inna bajka.Liczy się frajda z wkręcania silnika na obroty i ten dzwięk.A co do ON to jest to troszke bardziej ograniczone pole do popisu.

Podobne wątki

  1. [159] Podłączenie rejestratora trasy
    Utworzone przez por.Jaszczuk w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 200
    Ostatni post / autor: 22-09-2022, 15:18
  2. Trasy do ćwiczeń :D
    Utworzone przez Rosik w dziale Zachodniopomorskie
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 06-06-2008, 22:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory