Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 69

Temat: 1,9 JTD czy 1,6 TS na krótkie trasy ?

  1. #21
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał mateomateo Zobacz post
    benzyna to zupełnie inna bajka
    Też wolę tą bajkę.
    No ale każdy ma swoją.
    Moja Bella

  2. #22
    mateomateo
    Gość

    Domyślnie

    Oczywiśćie że tak a kolega który założył post może jeszcze wybrać i dostosować do swojego charakteru i stylu jazdy.W kwestii awaryjności póki co nie będe się wypowiadał bo od niedawna mam swoja alfe i narazie nic na ten temat nie wiem oprócz opinii innych użytkowników,ale to niech oni sie na ten temat wypowiadają.Ja moge tylko zaproponować to samo co sam zrobiłem.Przejechać sie i wtedy zadecydować

  3. #23
    Użytkownik Romeo Avatar psylo
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Audi A5 Sportback
    Postów
    768

    Domyślnie

    Cytat Napisał mateomateo Zobacz post
    Chyba odwieczne pytanie co wybrać do miasta Na to pytanie jest prosta odpowiedź albo jesteś wariat i lubisz wkręcać się na obroty i sporo machać skrzynią albo wolisz dostojnie i z gracja przemieszczać się z punktu a do punktu b.
    Co to za frajda w 1.6 TS? Gdybyś mówił o V6/Boxer to bym rozumiał radość z wkręcania na obroty, ale na słabiutkim miejskim benzyniaczku jakoś to nie przemawia Osobiście jestem jednak za JTD, moment obrotowy się bardzo przydaje w jeździe miejskiej, gdzie trzeba czasem dynamicznie przed kogoś wskoczyć na drugi pas itp. - po prostu dociskasz gaz i drze do przodu, a nie redukujesz i kręcisz go w niebogłosy.

  4. #24
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    oho...
    będzie wojna :]

  5. #25
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał psylo Zobacz post
    Osobiście jestem jednak za JTD, moment obrotowy się bardzo przydaje w jeździe miejskiej, gdzie trzeba czasem dynamicznie przed kogoś wskoczyć na drugi pas itp. - po prostu dociskasz gaz i drze do przodu, a nie redukujesz i kręcisz go w niebogłosy.
    Warto wspomnieć o łatwości podkręcenia i potencjale drzemiącym w silniku bez pojawiania się wiru w baku
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  6. #26
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Możesz sobie kręcić 1.6TSa do odciecia a i tak takiej dynamiki i generalnie osiągów jak w 1,9 jtd nawet nie poczujesz... Moją starą AR156 ze zmodyfikowanym oprogramowaniem jeździło się dynamiczniej niż 2,0TSem, a dźwięk silnika zapewniał dedykowany tłumik Remusa - to tak na marginesie. Wracając do tematu to jazda dieslem na odcinkach krótszych niż 10km skutkuje zarzynaniem silnika i zużyciem paliwa (szczególnie zimą) na poziomie benzyniaka
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #27
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Wracając do tematu to jazda dieslem na odcinkach krótszych niż 10km skutkuje zarzynaniem silnika i zużyciem paliwa (szczególnie zimą) na poziomie benzyniaka
    Uważam, że takie twierdzenie to relikt minionych czasów, kiedy to MB 124 zadymiały ulice. A i to miały one rekordowe przebiegi. Spalanie na poziomie benzyniaka ? Nawet jak miałem niesprawny termostat, to spalanie było znacznie mniejsze (6,7l) niż silnika 1.6 Bravo(9,6l), a jak wiadomo jest on mniej paliwożerny niż TS-y. Benzyniak też gdy jest zimny, to ma tryb ssania i też nie grzeje się natychmiast. Moje Volvo na PB osiągało temperaturę normalnej pracy może kilometr wcześniej niż obecny JTD. Bravo w zimie też nie był lepszy, bo grzał się dokładnie tyle samo co obecny JTD syna na tym samym odcinku. Dodatkowo obecne CR-y mają tryb grzania wtórnego świec, który pozwala na pracę bez lania większych dawek paliwa jak w przypadku ssania samochodów benzynowych, a więc i mniejsze jest zużycie paliwa i mniejsze jest spłukiwanie filmu olejowego z gładzi cylindrów. To jak wiadomo przekłada się na mniejsze zużycie gładzi, pierścieni i bocznych części tłoków oraz oczywiście na ilość zużytego paliwa. Wystarczy 30 sekund wtórnego grzania aby osiągnąć odpowiednią temperaturę pracy, a nie trzeba zwiększać dawki przez kilka kilometrów. To znaczne oszczędności. Na tyle odczuwalne, że ja nawet nie oglądam się za PB nawet z LPG. Wychodzę zdecydowanie lepiej niż na dotychczasowych bolidach z PB i sekwencyjnym LPG. A dodam, że mój syn zakłada instalacje gazowe, a więc pytanie "Czemu jeździ JTD na krótkich odcinkach praca - dom ?" daje dużo do myślenia Miał kupić Alfę z TS-em i założyć LPG ale gdy sprzedał swoje Bravo pojeździł troszeczkę moją Alą.

    Jedynym problemem może być DPF o ile samochód go ma, który wymaga raz na jakiś czas przegonienia w celu wypalenia. Raz na miesiąc dwa spokojnie wystarczy. Można też wymusić wypalanie.

    Tak na marginesie to kiedyś przeze mnie posiadany A6 z silnikiem 2,5 TDI (nie CR ani PW) grzał się chyba z 12 km. Ale to w ogóle był samochód porażka... relikt, dinozaur w porównaniu ogólnie do CR. Po takich samochodach została fama o dieslach na długie odcinki.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  8. #28
    ghort
    Gość

    Domyślnie

    @sdero jak długo juz jeździsz te 6km odcinki alfą JTD?

    Mógłbyś opisać ten proces "Jedynym problemem może być DPF o ile samochód go ma, który wymaga raz na jakiś czas przegonienia w celu wypalenia. Raz na miesiąc dwa spokojnie wystarczy. Można też wymusić wypalanie"
    .

  9. #29
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Jest: Skoda Superb 2.0 TDI. Było: 159 SW 1,9 JTD AR 147 1.9 JTD 16V 170 KM 2003 r. Passatto B5 1.8
    Postów
    1,268

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    I tak na starym rozrządzie jeździsz ?
    Czytaj ze zrozumieniem napisałem że kupiłem od znajomych i po co zmieniać rozrząd po 30 kkm ?

  10. #30
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał ghort Zobacz post
    @sdero jak długo juz jeździsz te 6km odcinki alfą JTD?

    Mógłbyś opisać ten proces "Jedynym problemem może być DPF o ile samochód go ma, który wymaga raz na jakiś czas przegonienia w celu wypalenia. Raz na miesiąc dwa spokojnie wystarczy. Można też wymusić wypalanie"
    .
    Ja około 2 lat. Poprzedni właściciel w 80% miasto od nowości. Druga rok.
    PDF się zapycha i wymaga wypalania. Ten proces przebiega przy określonych warunkach. Jest to procent zapchania DPFa, odpowiednia temperatura silnika i odpowiednio długi okres jazdy. Wtedy jest podawana większa ilość paliwa przez wtryskiwacze, co powoduje dosłownie wypalanie syfu. Widać to po nagłym wzroście spalania. Więc najczęściej takie warunki występują w trasie. Zbierasz w mieście i wypalasz poza miastem... ochrona środowiska Można to też wymusić przez program.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał sebawroc Zobacz post
    Czytaj ze zrozumieniem napisałem że kupiłem od znajomych i po co zmieniać rozrząd po 30 kkm ?
    Ależ czytam za zrozumieniem od czasu gdy było to wymagane w podstawówce Myślałem, że większość ludzi nie dowierza znajomym. Z resztą tym bardziej jak znajomi ja wystawili publicznie, co wnioskuję, czytając ze zrozumieniem, po Twojej dyskusji z pierwszej strony
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 22-07-2012 o 17:45
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

Podobne wątki

  1. [159] Podłączenie rejestratora trasy
    Utworzone przez por.Jaszczuk w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 200
    Ostatni post / autor: 22-09-2022, 15:18
  2. Trasy do ćwiczeń :D
    Utworzone przez Rosik w dziale Zachodniopomorskie
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 06-06-2008, 22:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory