Oczywiśćie że tak a kolega który założył post może jeszcze wybrać i dostosować do swojego charakteru i stylu jazdy.W kwestii awaryjności póki co nie będe się wypowiadał bo od niedawna mam swoja alfe i narazie nic na ten temat nie wiem oprócz opinii innych użytkowników,ale to niech oni sie na ten temat wypowiadają.Ja moge tylko zaproponować to samo co sam zrobiłem.Przejechać sie i wtedy zadecydować
Co to za frajda w 1.6 TS? Gdybyś mówił o V6/Boxer to bym rozumiał radość z wkręcania na obroty, ale na słabiutkim miejskim benzyniaczku jakoś to nie przemawiaOsobiście jestem jednak za JTD, moment obrotowy się bardzo przydaje w jeździe miejskiej, gdzie trzeba czasem dynamicznie przed kogoś wskoczyć na drugi pas itp. - po prostu dociskasz gaz i drze do przodu, a nie redukujesz i kręcisz go w niebogłosy.
oho...
będzie wojna :]
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Możesz sobie kręcić 1.6TSa do odciecia a i tak takiej dynamiki i generalnie osiągów jak w 1,9 jtd nawet nie poczujesz... Moją starą AR156 ze zmodyfikowanym oprogramowaniem jeździło się dynamiczniej niż 2,0TSem, a dźwięk silnika zapewniał dedykowany tłumik Remusa - to tak na marginesie. Wracając do tematu to jazda dieslem na odcinkach krótszych niż 10km skutkuje zarzynaniem silnika i zużyciem paliwa (szczególnie zimą) na poziomie benzyniaka
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Uważam, że takie twierdzenie to relikt minionych czasów, kiedy to MB 124 zadymiały ulice. A i to miały one rekordowe przebiegi. Spalanie na poziomie benzyniaka ? Nawet jak miałem niesprawny termostat, to spalanie było znacznie mniejsze (6,7l) niż silnika 1.6 Bravo(9,6l), a jak wiadomo jest on mniej paliwożerny niż TS-y. Benzyniak też gdy jest zimny, to ma tryb ssania i też nie grzeje się natychmiast. Moje Volvo na PB osiągało temperaturę normalnej pracy może kilometr wcześniej niż obecny JTD. Bravo w zimie też nie był lepszy, bo grzał się dokładnie tyle samo co obecny JTD syna na tym samym odcinku. Dodatkowo obecne CR-y mają tryb grzania wtórnego świec, który pozwala na pracę bez lania większych dawek paliwa jak w przypadku ssania samochodów benzynowych, a więc i mniejsze jest zużycie paliwa i mniejsze jest spłukiwanie filmu olejowego z gładzi cylindrów. To jak wiadomo przekłada się na mniejsze zużycie gładzi, pierścieni i bocznych części tłoków oraz oczywiście na ilość zużytego paliwa. Wystarczy 30 sekund wtórnego grzania aby osiągnąć odpowiednią temperaturę pracy, a nie trzeba zwiększać dawki przez kilka kilometrów. To znaczne oszczędności. Na tyle odczuwalne, że ja nawet nie oglądam się za PB nawet z LPG. Wychodzę zdecydowanie lepiej niż na dotychczasowych bolidach z PB i sekwencyjnym LPG. A dodam, że mój syn zakłada instalacje gazowe, a więc pytanie "Czemu jeździ JTD na krótkich odcinkach praca - dom ?" daje dużo do myśleniaMiał kupić Alfę z TS-em i założyć LPG ale gdy sprzedał swoje Bravo pojeździł troszeczkę moją Alą.
Jedynym problemem może być DPF o ile samochód go ma, który wymaga raz na jakiś czas przegonienia w celu wypalenia. Raz na miesiąc dwa spokojnie wystarczy. Można też wymusić wypalanie.
Tak na marginesie to kiedyś przeze mnie posiadany A6 z silnikiem 2,5 TDI (nie CR ani PW) grzał się chyba z 12 km. Ale to w ogóle był samochód porażka... relikt, dinozaur w porównaniu ogólnie do CR. Po takich samochodach została fama o dieslach na długie odcinki.
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
@sdero jak długo juz jeździsz te 6km odcinki alfą JTD?
Mógłbyś opisać ten proces "Jedynym problemem może być DPF o ile samochód go ma, który wymaga raz na jakiś czas przegonienia w celu wypalenia. Raz na miesiąc dwa spokojnie wystarczy. Można też wymusić wypalanie"
.
Ja około 2 lat. Poprzedni właściciel w 80% miasto od nowości. Druga rok.
PDF się zapycha i wymaga wypalania. Ten proces przebiega przy określonych warunkach. Jest to procent zapchania DPFa, odpowiednia temperatura silnika i odpowiednio długi okres jazdy. Wtedy jest podawana większa ilość paliwa przez wtryskiwacze, co powoduje dosłownie wypalanie syfu. Widać to po nagłym wzroście spalania. Więc najczęściej takie warunki występują w trasie. Zbierasz w mieście i wypalasz poza miastem... ochrona środowiskaMożna to też wymusić przez program.
- - - Updated - - -
Ależ czytam za zrozumieniem od czasu gdy było to wymagane w podstawówceMyślałem, że większość ludzi nie dowierza znajomym. Z resztą tym bardziej jak znajomi ja wystawili publicznie, co wnioskuję, czytając ze zrozumieniem, po Twojej dyskusji z pierwszej strony
![]()
Ostatnio edytowane przez @sdero ; 22-07-2012 o 17:45
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF