Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 69

Temat: 1,9 JTD czy 1,6 TS na krótkie trasy ?

  1. #51
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Chodzi właśnie o to coś w km... Skoro kolega bedzie jeździł odcinki 5km to na tym odcinku, przy ujemnych temperaturach, sprawny termostat w jtd się nie otworzy (każdy posiadacz JTD może to sprawdzić dotykając chłodnicy) czyli nie puści płynu w duży obieg - efektem bedzie długotrwała ekploatacja niedogrzanego silnika. Jeździłes takim samym modelem z silnikiem benzynowym i diesla? - ja jeździłem i jeśli chodzi o nagrzewanie (szczególnie zimą) jest kolosalna róznica między TSem, a JTD. W niedogrzanym silniku gromadzi się wilgoć (słynne "masełko" olejowe), a konsekwencje w jtd były tutaj na forum opisywane

    Kolego jest coś takiego jak temperaura otwarcia termostatu (w fabrycznych termostatach to 78-82C) i temperatura maksymalnego otwarcia (to właśnie te 88C), więc nie myl tych dwóch rzeczy.
    Ja w dwóch Alfach nie mam i nigdy nie miałem żadnego masełka olejowego mimo można powiedzieć ciągłej jazdy na krótkich odcinkach.
    Jak już to masełko się pojawia, to oznacza tylko, że silnik pracuje w ciężkich warunkach i własnie ma za dużą zawartość wilgoci. Znaczy się, że olej jest już do D i za późno na przegonienie auta (pozostaje tylko wymiana oleum). Takie warunki nie zależą od temperatury ale od warunków pracy start/stop i nie zależą od rodzajów silnika. Tak samo wystąpi to na PB. Da tego w instrukcjach obsługi podaje się to ogólnie, a nie kieruje się to do użytkowników silników napędzanych.

    Maćku, jeszcze raz podkreślam termostaty w JTD 16V nie mają I i II trybu otwarcia. Maja jeden tryb otwarcia. Porównywałem to do kilku dokumentacji technicznych i w każdej jest to określone jako jeden wspólny tryb 88 +-2 st. C. I to w tolerancji 2 stopni ! Dwa tryby to mają wiatraki chłodnicy. Weź sobie sprawny termostat i zrób sobie doświadczenie. Termostat dosłownie jak strzał otwiera się w swojej temperaturze. Nie wcześniej. Wadliwy (wygrzany ? Zestarzały ?) otwierał się wolno i dużo wcześniej.

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    to na tym odcinku, przy ujemnych temperaturach, sprawny termostat w jtd się nie otworzy (każdy posiadacz JTD może to sprawdzić dotykając chłodnicy) czyli nie puści płynu w duży obieg - efektem bedzie długotrwała ekploatacja niedogrzanego silnika.
    Jak ci podkreślam nie wiem jak to jest w 8V ale wiem, że sprawny 16V grzeje praktycznie nie rozróżnialnie w stosunku do samochodu z silnikiem PB. jest może 1 km różnicy. Ale może TS ma jakiś mega podgrzewacz lub taką dupianą sprawność w stosunku do innych PB, że przez straty grzeje się znacznie szybciej. Jeśli tak, to oczywiście masz rację. Jeśli jednak sprawność tego silnika jest taka jak każdego innego PB, to mogę śmiało trzymać się mojej tezy. Przypominam Ci, że wlaśnie na małym obiegu jest układ dodatkowego podgrzewania płynu chłodzącego. Układ, który zapewnia porównywalne nagrzewanie do PB.
    Chyba to nie przypadek, że dwie Alfy grzaniem są porównywalne do PB jakie miałem ? A na pewno zmiejsza prawdopodobieństwo przypadku, to że podobnie jest w samochodzie kolegi mateuszar.

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    P.S. Ręką nie zmierzysz temperatury otwarcia termostatu
    Przecież pisałem, że sprawa wyszła dopiero jak sprawdzałem to przez kompa. Marne z ręki jest narzędzie do tego celu. I to też wprowadzało mnie w bląd. Co pisałem powyżej.
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 25-07-2012 o 08:54
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  2. #52
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    To jak. Robimy doświadczenie, żeby w końcu raz a dobrze określić, jak się grzeją poszczególne wersje silnikowe? Może faktycznie te 8v mają problem z temperaturą...
    To co? FES do ręki, i testujemy?
    Ja mogę zrobić test dla swojego JTD 16v.

  3. #53
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Ale musimy czekać do zimy

    - - - Updated - - -

    Tak na marginesie, to po zmianie terostatu musiałem zwiększyć mapy dawki paliwa i ciśnienia na railu względem temperatury w wyższych zakresach. Wcześniej wystarczyło jak miałem zmiany wykonane w granicach 86 stopni. Po zmianie okazało się z logów, że muszę podnieść jeszcze wartości dla 90 stopni.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  4. #54
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał mateuszszar Zobacz post
    To co? FES do ręki, i testujemy?
    Obawiam sie o wynik Może inaczej. Który silnik szybciej złapie robocza temp. 88st.C podczas pracy na biegu jałowym bez dodawania gazu? tutaj jtd będzie grzał sie cale wieki i zanim załączy sie 1 bieg wentylatora to minie ponad 30 minut. Test warto przeprowadzic w niższych, mrozniejszych temp. zewnetrznych.

    Ale nie chodzi tutaj o grzanie, bo każdy silnik na odcinku 5km w zimie będzie niedogrzany i tym samym trzeba będzie olej częsciej wymieniac, gdyż będzie się szybciej degradował. Nawet producent o tym wspomina.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Właśnie! JTD 16V (8V nie wiem, bo nie sprawdzałem) nie ma otwarcia I i II. Też myślałem, że tak jest. Jest tylko jedno 88+-2. I tak jest naskrobane na starym termo, który doświadczalnie rozdłubałem
    1,9 JTD czy 1,6 TS na krótkie trasy ?-temp_termo_stary.jpg
    Wracając do owych termostatów To moje dwa 1.9jtd 115km 8v miały taki sam napis na termostacie jak u ciebie czyli 88st.C - co odpowiada temperaturze pełnego otwarcia.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Ja w dwóch Alfach nie mam i nigdy nie miałem żadnego masełka olejowego mimo można powiedzieć ciągłej jazdy na krótkich odcinkach.
    Potwierdzam. U mnie równiez tego nigdy nie było. Czym to jest spowodowane mimo iż zdażyło mi sie zrobic pare razy mniej niż 5km i zawsze spoglądałem pod korek i nic. Natomiast w TS, to praktycznie zawsze było. Ciekawe?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Maćku, jeszcze raz podkreślam termostaty w JTD 16V nie mają I i II trybu otwarcia.
    Mnie znów wydaje sie całkowicie inaczej. Może wysunołeś takie wnioski na podstawie pozmianowych termostatów montowanych i sprzedawanych dla jtd po roku 2006.

  5. #55
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    ....
    Maćku, jeszcze raz podkreślam termostaty w JTD 16V nie mają I i II trybu otwarcia. Maja jeden tryb otwarcia. Porównywałem to do kilku dokumentacji technicznych i w każdej jest to określone jako jeden wspólny tryb 88 +-2 st. C. I to w tolerancji 2 stopni ! Dwa tryby to mają wiatraki chłodnicy. Weź sobie sprawny termostat i zrób sobie doświadczenie. Termostat dosłownie jak strzał otwiera się w swojej temperaturze. Nie wcześniej. Wadliwy (wygrzany ? Zestarzały ?) otwierał się wolno i dużo wcześniej.

    ....
    Nie wiem skąd jakieś tryby otwarcia wymysliłeś. Termostat charakteryzuje się trzema podstawowymi parametrami pracy:
    -temperatura początku otwarcia
    -temperatura maksymalnego otwarcia
    -skok tłoczka
    Potwierdzaja to ogólnie dostepne dane techniczne. Fabrycznie montowane w AR156/147 termostaty miały następujące charakterystyki:

    Nie radzę termostatu sprawdzać przez wrzucenie do gotującej się wody - wtedy otwiera się rzeczywiście jak strzał, tylko do niczego się już nie nadaje...
    Proponuję dyskusję o termostatach kontynuować w temacie do tego przewidzianym:
    http://www.forum.alfaholicy.org/147_...n_spark_v.html
    chociaż tam już wszystko zostało napisane i eksperymentów wykonano już trochę....
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #56
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    majster - na biegu jałowym, to i PB będzie się grzał wieki. To normalne. Nawet w instrukcjach wyraźnie pisze, że samochodem należy jak najszybciej ruszyć, bo wtedy najszybciej osiąga się optymalna temperaturę. Tak, samochód to nie śmigłowiec aby go grzać na postoju
    Widzisz, właśnie pisałem, że mój stary, wadliwy też miał 88C.

    To co ty Maćku podajesz jako temperaturę początku otwarcia, to jest wysunięcie trzpienia o 0,1 mm. Pisze to w większości literatury na temat czujników i regulatorów w pojazdach. Przepływ wtedy jest prawie żaden. Jest na tyle aby zniwelować wpływ cieczy zimnej znajdującej się po drugiej stronie na działanie termostatu. Zwykłe eliminowanie zakłóceń. Kiedyś stosowało się w tym celu dodatkowo mały otworek. A może i teraz jeszcze to stosują ? Tego nie wiem.
    Wyciągnąłeś jakieś bzdury z 2.4 JTD i to jeszcze starego 10V !
    Czemu nie wziąłeś 1.9 JTD 16V ? Wtedy miałbyś właściwą tabelę i właściwe dane z eLern-a, gdzie wyraźnie jest podane, że wartością REGULOWANĄ, a nie wartością maksymalnego otwarcia jest 88+-2C.
    Proszę:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	termostat.jpg
Wyświetleń:	68
Rozmiar:	51.4 KB
ID:	63818

    Tak samo podaje też inna dokumentacja:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	vivi-termo.jpg
Wyświetleń:	92
Rozmiar:	12.8 KB
ID:	63799

    To by było chyba wszystko jasne w temacie...

    Tak swoją drogą, to termostat tak samo otwiera się w garnuszku jak i w silniku. Temperatura, to temperatura, a termostat nie rozróżnia czy jest w garnuszku, czy w silniku. Tyle, że w silniku się nie uszkodzi, bo temperatura nie przekroczy jego maksymalnej temperatury pracy. I z termostatu bebechy nie wyjdą Swoją drogą, to kolejny parametr, którym się termostat charakteryzuje. A, o której nie wspomniałeś
    Może warto i w garnuszku z termometrem zrobić doświadczenie. Wtedy widać, że te parę milimetrów termostat jak z procy wykonuje przy 2 stopniach różnicy.

    P.S. A ten temat: http://www.forum.alfaholicy.org/147_...n_spark_v.html sobie podaruję jak i doświadczenia w nim. Bo przez niego myślałem, że "ten typ tak ma".
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 25-07-2012 o 21:29
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  7. #57
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    majster - na biegu jałowym, to i PB będzie się grzał wieki
    nie tyle co jtd - sprawdzone

  8. #58
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    nie tyle co jtd - sprawdzone
    Tak, tu zapewne masz racje.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  9. #59
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    nikt nie neguje tego, że TS się zagrzeje szybciej... To nie są zawody.
    Ale przy normalnym użytkowaniu nikt na to nie zwraca uwagi.
    A podkreślanie różnic sprawia tylko, że ludziska się zastanawiają: "jak jeżdżę po kostce brukowej, to mam kupić zielony kolor czy biały, bo czytam różne tematy, i ludzie raczej biały polecają...".
    Samochód jest do jeżdżenia, a nie do pitolenia...
    A nawet, jeśli JTD się zużywa bardziej, jak jeździ na krótkich odcinkach, to żywotność JTD zdaje się być dużo wyższa od TS.
    Poza tym, to właśnie silniki fiatowskie(alfowskie) JTD cieszą się niezawodnością, a nie TSy.

    Więc na koniec, ostatnie moje słowo w tym temacie. Nie chodzi nam o jakąś rywalizację, wyścigi czy wybranie lepszego! Po prostu, przy normalnym używaniu, nie ma znaczenia, czy kupisz JTD czy TS. Każdy ma swoje plusy i minusy.
    Tyle ode mnie. Bez odbioru!

  10. #60
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał mateuszszar Zobacz post
    Po prostu, przy normalnym używaniu, nie ma znaczenia, czy kupisz JTD czy TS.
    ważne, aby kupic wóz w lepszym stanie

    Lecz kolega nam coś ostatnio umilkł? Czyżby już zakupił? Lub został przytłoczony ilością postow

Podobne wątki

  1. [159] Podłączenie rejestratora trasy
    Utworzone przez por.Jaszczuk w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 200
    Ostatni post / autor: 22-09-2022, 15:18
  2. Trasy do ćwiczeń :D
    Utworzone przez Rosik w dziale Zachodniopomorskie
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 06-06-2008, 22:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory