Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 14 z 14

Temat: Przestało działać wspomaganie kierownicy, rolka z boku silnika odpadła i spadł pasek

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podlaska / Lublin
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 105KM 1999r.
    Postów
    29

    Domyślnie

    Dzięki za wszelkie odpowiedzi.

    Cytat Napisał michal_lc4 Zobacz post
    Dziwne że nie zapaliła się żadna kontrolka,chociażby ładowania.
    Kontrolka akumulatora jednak się świeciła. Coś widocznie pomyliło mi się, bo akurat nie ja jechałem samochodem i nie było mnie w nim - opisuję wszystko z relacji taty, który wtedy jechał.

    Cytat Napisał RafcioL27 Zobacz post
    Kolego musisz odkręcić tę śrubę która trzymała tę rolkę na zdjęciu ją zaznaczłeś czerwonym kółkiem, ewidentnie widać że rozpadło Ci się łożysko na rolce - pewnie wcześniej był niezły hałas z tej rolki, wystarczy że kupisz nową rolkę i zamontujesz i będzie gitara.
    Śruba odkręcona, resztka tej rolki już zdjęta. Jakiegoś specjalnego hałasu, który mógłby dochodzić z rolki, nie pamiętam. Chyba że takie jakby bzyczenie-wirowanie zmieniające ton razem z obrotami. Jednak od kiedy to się rozpadło nie słyszałem chodzącego silnika, więc na razie nie wiem czy nie ucichł ten dźwięk.

    Co do prowadzenia paska, znalazłem przed chwilą na takiej fajniej stronie jak cały ten układ urządzeń pomocniczych wygląda. Chociaż mam wrażenie, że proporcje na rysunku są trochę zaburzone, to po oględzinach "z góry" wydaje się, że da się tak poprowadzić ten pasek. Według tego rysunku to rozsypał się element nr 10. No i widzę, że powinna być jeszcze jakaś osłonka, której nie było albo odpadła przy rozsypaniu łożyska. Coś daje ta osłonka, też ją kupić?

    Poza tym, na tej rozsypanej rolce widać 2009/06 - wygląda to jak data produkcji. Czy to normalne, że mogło to się rozsypać po 3 latach? I czy mogą być jakieś inne (niż zużycie) przyczyny rozsypania się tego elementu? Bo może wypadałoby coś innego naprawić...

    Na razie nie wiem, czy nie lepiej zajechać do mechanika, który to zrobi z kanałem w kilka minut, czy bawić się w odkręcanie koła, zdejmowanie osłony, luzowanie napinacza itd. poświęcając na to pół dnia. Moja wiedza w tym temacie jest niewielka - jakbym wiedział jak to zrobić to pewnie nie pytałbym na forum co się stało i jak fachowo się to nazywa

    Zauważyłem jeszcze, że po lewej stronie od całego tego ustrojstwa z paskiem jest jakaś filcowa osłona. I wygląda jakby pasek ją trochę podgryzał. Zastanawiamy się z ojcem czy jakoś tego nie podkleić lub coś innego z tym zrobić, bo gdyby pasek pociągnął przypadkiem za dużo tego filcu to może być nieciekawie...

  2. #12
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar jaras 155
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wiekowo
    Auto
    obecnie Alfa 156 1.9 JTD 02r.
    Postów
    105

    Domyślnie

    Muszę ci powiedzieć, że miałeś dużo szczęścia z tą rolką. U mnie jak strzelił wąż od wspomagania, przy pompie w moment upieprzyło się koło pasowe na pompie. Zanim się kapnąłem było po pompie. To dopiero jest cyrk z wymianą. Dojście po ch.... A co do paska, da się to ogarnąć w dwie osoby. Ja przy pomocy żony dałem radę, chociaż nie jest zbyt biegła technicznie. Trzymała rolkę napinacza odciągniętą łyżką monterską, oczywiście przy zdjętym kole. Poszło pięknie, więc Tobie przy pomocy ojca też tak powinno się smyknąć.

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podlaska / Lublin
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 105KM 1999r.
    Postów
    29

    Domyślnie

    Już po operacji, podjechaliśmy jednak do mechanika z kanałem. Próbowaliśmy to zrobić od góry odpychając napinacz deską, lecz nie zdało to egzaminu. Koła nie chcieliśmy ruszać, podłoga rdzewieje i kto wie czy lewarek nie skończyłby w środku auta Jak zobaczyłem co się dzieje nad tylnym kołem (blacha jak tektura, swobodnie odpadają całe wielkie płaty) to woleliśmy nie dotykać, bo kto wie, gdzie czai się jeszcze taka rdza...

    Swoją drogą, nawet u mechanika musieliśmy zakładać ten pasek w 3 osoby - tato przytrzymywał pas z góry, żeby się nie zsunął, mechanik od spodu nakładał i zajął się napinaczem, a ja do tego popychałem samochód na 4 biegu. Zasugerował nam, że pasek jest trochę za krótki i pewnie jest - ten co siedzi to 6PK1835 a na FIAT ePER są podane długości L=1842 oraz L=1839. Pewnie będzie trzeba zmienić pasek i znowu z tym wszystkim się męczyć.

    Dzięki za odpowiedzi

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Bez komentarza co to za mechanik ;D gdyby bylo was 2 to nazwalbym was "Sasiedzi" ale 3 do paska to juz przesada...
    Genetics makes the champions, want to compare?!

Podobne wątki

  1. Próba podłączenia DSP - przestało działać radio
    Utworzone przez KaaC w dziale 166
    Odpowiedzi: 75
    Ostatni post / autor: 13-03-2015, 22:35
  2. Domykanie Szyb - przestało działać
    Utworzone przez songokudj w dziale GT
    Odpowiedzi: 97
    Ostatni post / autor: 02-07-2014, 15:10
  3. [166]LPI Vialle nagle przestało działać
    Utworzone przez Duderson w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-06-2013, 00:11
  4. spadł pasek wielorowkowy
    Utworzone przez domelmen w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-03-2011, 12:09
  5. LPG działało i przestało działać
    Utworzone przez Rafcio w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-12-2010, 11:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory