Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 40

Temat: Zawieszenie AR166 - problem finansowy

  1. #1
    d0m1n1k_
    Gość

    Domyślnie Zawieszenie AR166 - problem finansowy

    Witam wszystkich,
    wróciłem właśnie ze sporej podróży po naszych koślawych drogach moją piękną 166.
    W trakcie podróży zahaczyłem o chyba najgorsze drogi w naszej ojczyźnie. Wszystko przekopane lub zniszczone. Auto potrafiło już przy 50 km/h wpaść w tak głębokie "skakanie" od skrajności w skrajność, że chwilami uderzało lub ocierało podłogą o miejsca pokryte asfaltem (a może to był kamień ;/).
    Nadmienię tu, że starałem się uważać i jeździć możliwie ostrożnie.

    Podjechałem dziś do mechanika, żeby sprawdził czemu tak się działo.
    Diagnoza - zawieszenie do wymiany CAŁE!
    Koszt - 5 000 za części + jeszcze sporo za robociznę.

    I tu rodzi się moje pytania:
    Czy można jakoś zminimalizować koszty?
    Czy zestaw naprawczy istnieje i czy zda egzamin?
    Co mogę zrobić, żeby wydać mniej - znacznie mniej!
    Jaka jest szansa, że przy wymianie tylko gumowych elementów i zrobieniu geometrii, zawieszenie będzie sprawne?
    Czy te poliuretanowe zamienniki są rzeczywiście lepsze (wytrzymalsze)?
    Co sądzicie o wykorzystaniu używek (części aluminiowe, gumy i amory nowe)? Jest w ogóle sens?
    Jaką konfigurację polecacie? Może na allegro macie jakieś zestawy?

    Dla jasności, cały spód jest suchy. Niema wycieków.
    Ale koła tylne już są w takiej pozycji /-\ (wg. diagnostyki kąt wynosi -3.0 st. a winien być maks. -1.0 st.)

    Na litość boską, od zakupu do dziś minęło nieco ponad 2 miesiące, przy czym nie kupiłem trupa, a ja już wydałem na naprawy i wymiany ponad 4000 złotych! (Oleje, filtry, cały rozrząd, opony, pompa wody, diagnostyka, wymiana siłowników przy tylnych szybach, nowe wszystkie hamulce)

    Jeśli wymienię zawieszenie, wsadzę nową szybę przednią (grad zdołał ją uszkodzić. koszt wymiany 400 zł) i wymienię pompę oleju w silniku której łańcuszek zaczął się tłuc (nówka tylko z ASO, ok. 900 zł + robota!!!) to przebiję cenę zakupu auta!

    Poza tym nie mogę sobie pozwolić na takie wydatki.

    Czy mogę liczyć na pomoc i odpowiedzi?
    Z góry dziękuję i pozdrawiam!

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Cytat Napisał d0m1n1k_ Zobacz post
    już wydałem na naprawy i wymiany ponad 4000 złotych
    Trzeba było kupić sobie równiez coś z włoskiej stajni lecz niekoniecznie limuzyne klasy E.
    Mam na myśli jakies Człenłeczento ew. Sejczento... Było by taniej. No ale lans mniejszy
    Piszesz o oczywistosciach takich jak rozrząd itp itd kolego. Czego ty oczekiwałeś że będzie tanio jak w matizie?

    a tak na poważnie to
    Zmien kolego mechanika. Za dużo woła złodziej. Wejdz na allegro i zobacz po ile sa części do zawieszenia w 166.
    Nie daj sie skubać. Z przodu możesz dać nowe wahacze z tyłu tuleje majster jakiś dobry Ci wprasuje i napewno nie wydasz 5000.
    [C

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Mankovich
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa 166 2.5 V6 24V
    Postów
    275

    Domyślnie

    Ja od zakupu (minęły 4 miesiące) wydałem dobre 5-6 tys. a dużo rzeczy robiłem sam, gdybym nie robił sam, wydałbym z 10000 i przekroczył cenę zakupu. Zatem powiem Ci szczerze, padł Ci zawias i musisz go wymienić. Wymienisz na byle co, będziesz miał to co ja. Ja 3 miesiące temu wymieniłem wahacze z przodu na zamienniki i już się sypią. Zatem pytanie, czy lepiej wydać na nie 1200 zł, czy 600 i mieć po 3 miesiącach problem? Odpowiedz sobie sam. PS. 1200 napisałem od tak o, nie wiem ile bym zapłacił za oryginały, ale pewnie niedługo się dowiem

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar FifthGear
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Dublin
    Auto
    Obecnie Volvo S80 T6
    Postów
    637

    Domyślnie

    Witam

    Koszty napewno da sie zminimalizowac. Czesc rzeczy mozesz wymienic sam jak masz narzedzia. Wszystkie gumy na wahacze sa dostepne wiec nie trzeba wymieniac calych wahaczy, chyba ze sa pogiete. Amortyzatory KYB bo chyba nie warto wstawiac nic gorszego. Gumki z PU ja tez bede wstawial niedlugo. Podobno nie piszcza jak sie je zlozy na smar. Do przodu sa tez w miare przystepnych cenach. Jak chcesz to znajde gdzies linka do nowych sprezyn ale obnizanych ja zaplacilem za nie w promocji ( komplet 4 ) -90% - 34Euro z przesylka do IRL. Tyle ze to sa obnizajace. Na pewno kup czesci sam ! szukaj na aukcjach i dzwon po Polsce wyjdzie taniej niz u mechanika ktory na pewno chce zarobic troche na czesciach, a jak nie to nie bedzie sie bawil w szukanie tanszych zamiennikow tylko wlozy co mu dadza. Uzywki mozesz wstawic jak sie nie boisz, ale chyba szkoda kasy i moze byc niebezpiecznie.

    http://www.strongflex.vot.pl/
    http://allegro.pl/tuleja-zestaw-napr...511938578.html
    http://allegro.pl/amortyzator-kyb-ga...478095336.html
    http://allegro.pl/nowa-tuleja-wahacz...485360392.html

    Nie martw sie ja tez nie kupilem grata a niestety ciagle cos kupuje i chyba nie obejdzie sie bez z zmiany uszczelniaczy zaworowych i innych dupereli. Kosz naprawy tez przekroczy wartosc auta. Niestety tak to jest jak sie kupuje uzywane auto. Trzy razy bralem nowe z salonu, nigdy zadnego problemu nawet przy 250tys. Dwa razy uzywane w tym obecna Alfa i same problemy, coz takie zycie.

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Kolego skąd jesteś?

    Dwa co masz na myśli pisząc całe zawieszenie ?? przód i tył czy tylko tył ? albo tylko przód ?

    Za 5 tys to ja Ci złote klamki założę.

    Zawias tył kompletnie wymieniony czyli ( tuleje na dolny wahacz / tuleje w zwrotnice / łącznik pionowy / łącznik stabilizatora i gumy stabilizatora plus wahacz górny poprzeczny i wszystko na obie str to masz max 1500zł - na obie str oczywiście. Przód w 1000 zł też wszystko czyli - wahacze dolne / górne / łączniki stab/ końcówki drażków kierowniczych/ gumy stabilizatra. To masz ok 2,5 tys zł. Przy kompletnej wymianie wszystkiego co wpływa na komfort jazdy. A przypuszczam ze sa elementy których wymieniac nie trzeba. Dwa przy takim zamówieniu w autosklep24.pl można by sie potargować o jakiej dobre ceny.

    Jeśli chodzi o przód to były by to zamienniki fasta które już zakładałem i dają radę. Oryginały wyjdą 50 % drożej. Jeżeli chodzi o tył to w przypadku dolnego wahacz mówimy tylko o tulejach ( ted gum ) bo oryginalny wahacz w ASO zabiłby Cie ceną.

    Podsumowując zmień mechanika bo to pajac.
    Ostatnio edytowane przez pampik ; 31-07-2012 o 20:02

  6. #6
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Jeżeli ma być tanio to zmień samochód albo rób sam. Tak jak koledzy napisali. Jak dobrze poszukasz to części można w przystępnej cenie wyhaczyć. Z tyłu wymieniasz tuleje a nie całe wahacze. Gumy z niższej półki zamiast poliuretanów. I przede wszystkim robić samemu. W przeciwnym razie pomnóż cenę części x2. Niestety. Jak nie stać Cię na robociznę to nie kupuj takiego auta.
    Ale ten mechanik u którego byłeś to się nadaje na paszę do egiptu!!!!

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar FifthGear
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Dublin
    Auto
    Obecnie Volvo S80 T6
    Postów
    637

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Gumy z niższej półki zamiast poliuretanów
    Tak z ciekawosci, bo tez bede wymienial, dlaczego nie PU ?

    Ten zestaw jest z nizszej czy z wyzszej polki ? Bo ja czytajac juz troche o tym to zglupialem.

    http://allegro.pl/tuleja-zestaw-napr...511938578.html

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Mankovich
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa 166 2.5 V6 24V
    Postów
    275

    Domyślnie

    Z tymi mechanikami to jest tak: dzwonię i pytam, czy zrobię to czy tamto, odpowiedź: tak, bez problemu, jakie auto? Odpowiadam, że alfa 166 - zaczynają się jęki, stęki i pruki. A że V6, a że alfa, a że coś tam i coś tam... Masakra.. Pytam, o co chodzi i dlaczego tak się boją - odpowiedzi brak. Dziw bierze, że mechanicy boją się tak w sumie prostego auta. Sam zrobiłem rozrząd i wiele innych pierdół i nie jest to nic trudnego. Owszem, jest ciężki dostęp do niektórych miejsc, ale to chyba nie powinno stanowić podstawy do tak wielkiego jęczenia. Nic tylko otwierać serwis AR.

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar FifthGear
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Dublin
    Auto
    Obecnie Volvo S80 T6
    Postów
    637

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mankovich Zobacz post
    Z tymi mechanikami to jest tak: dzwonię i pytam, czy zrobię to czy tamto, odpowiedź: tak, bez problemu, jakie auto? Odpowiadam, że alfa 166 - zaczynają się jęki, stęki i pruki. A że V6, a że alfa, a że coś tam i coś tam... Masakra.. Pytam, o co chodzi i dlaczego tak się boją - odpowiedzi brak. Dziw bierze, że mechanicy boją się tak w sumie prostego auta. Sam zrobiłem rozrząd i wiele innych pierdół i nie jest to nic trudnego. Owszem, jest ciężki dostęp do niektórych miejsc, ale to chyba nie powinno stanowić podstawy do tak wielkiego jęczenia. Nic tylko otwierać serwis AR.
    Stadnard, to samo mialem z Mondeo ST200, nawet w servisie mi powiedzieli ze sie za silnik nie wezma bo nie ma takiego speca co V6 robil Dlatego sie sam nauczylem niektore rzeczy robic, ale rozrzadu bym nie dal rady, chyba ze ktos by mi pokazal. Mechanicy sie boja bo nie znaja tych, przynajmniej nie biora i nie robia fuszerki. Gorzej jak postawisz auto i ci spier.... tak jak mi Forda, zanim sie nauczylem sam, pourywali mi odpowietrzniki na zaciskach i musialem kupic nowe zaciski!

    Generalnie to warto robic samemu bo zawsze ma sie pewnosc co i jak zostalo zrobione. Najgorzej jest zaczac i skompletowac sprzet. Troche odwagi i jazda Ja 5 lat temu nie wiedzialem jak olej zmienic.

  10. #10
    d0m1n1k_
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Masa625 Zobacz post
    Trzeba było kupić sobie równiez coś z włoskiej stajni lecz niekoniecznie limuzyne klasy E.
    Mam na myśli jakies Człenłeczento ew. Sejczento... Było by taniej. No ale lans mniejszy
    Piszesz o oczywistosciach takich jak rozrząd itp itd kolego. Czego ty oczekiwałeś że będzie tanio jak w matizie?
    Wyśmiewać nie trzeba było, tak na marginesie.

    Nie w tym rzecz. Miałem CLK320 benzyna V6 3.2 automat. Kupiłem za 30 tys. Miałem gwarancję 6 miesięcy od Meśka w cenie.
    Auto ze mną zrobiło w 30 miesięcy ponad 210 tysięcy kilometrów!
    Na naprawy - a zaznaczę, że staram się dbać o swoje kółka - wydałem za ten czas około 12 tysięcy.
    Z czego na zawieszenie wydałem 3000 zł. Raz, po ponad 140000 km swojego przebiegu!

    Alfę kupiłem za 14000 zł. Bez skór, przed liftem w bardzo dobrym stanie.
    Przejechałem nią ledwo 6000 km i już zawieszenie do naprawy.

    Auto ma jezdzić a nie stać u mechanika - oto mi chodzi.
    I tak, wiem, to włoszka. ALE MA JEŹDZIĆ!!


    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    Kolego skąd jesteś?
    Dwa co masz na myśli pisząc całe zawieszenie ?? przód i tył czy tylko tył ? albo tylko przód ?
    Jestem z okolic Tarnowa (małopolska).
    Mam na myśli całe zawieszenie - przód i tył.



    A tak po lekturze waszych postów wynika, że mechanik złodziej i pasuje wskoczyć na kanał i samemu podziałać.
    Klarują się dwa pytania:
    1. Po czym poznać, że dany element zawieszenie jest dobry a który jest zużyty i nadaje się do wymiany.
    2. Jakie są potrzebne narzędzia i czy jest jakiś manual "Krok po kroku naprawa i wymiana części zawieszenia AR166"?

    Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. [159] Zawieszenie-problem
    Utworzone przez Dodo159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 05-01-2016, 13:59
  2. zawieszenie problem
    Utworzone przez dewos w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 30-07-2013, 09:36
  3. zawieszenie problem
    Utworzone przez Ziomek w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 03-09-2010, 07:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory