Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 13 z 13

Temat: Sprzęgiełko alternatora czy można zastąpić

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, Giulia Super 2.0T. Obecnie inna marka.
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    W 2,4 136 KM występowało kilka różnych alternatorów, z czego chyba 1 lub 2 bez sprzęgiełka, reszta ze sprzęgiełkiem. Ostatnio na warsztacie mieliśmy takie autko ze sztywnym kółkiem, z podejrzeniem, że "po taniości" zostało wymienione przez poprzedniego właściciela na takie. Z silnika wydobywały się właśnie dźwięki od świerszcza do stukania, w zależności od obrotów i obciążenia. Winne okazało się koło pasowe wału (też kilka rodzajów), które ktoś założył "sztywne" zamiast takiego "dwumasowego". Po założeniu właściwego wszystkie objawy ustąpiły. Natomiast zmiana kółka alternatora na "sztywne" zamiast ze sprzęgiełkiem powoduje wzrost obciążenia napinacza paska i samego paska, poza tym łożysk aletrnatora i klimy. I tu uwaga, nie warto zakładać zamienników brazylijskich czy też jeszcze innych, które potrafią się rozlecieć nawet po 5 tys. km. Tylko oryginalna INA i spokój na 150 tys. km. W moim samochodzie wymieniałem takie kółko po 130 tys. ale jeszcze było w zasadzie sprawne, chociaż już dało się z niego słyszeć szum, tyle, że akurat regenerowałem alternator i był już na wierzchu.

  2. #12
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Świętokrzyskie, Staszów
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 200KM
    Postów
    88

    Domyślnie

    cytryn dzięki za info


    Cytat Napisał prezes-tk Zobacz post
    W 2,4 136 KM występowało kilka różnych alternatorów, z czego chyba 1 lub 2 bez sprzęgiełka, reszta ze sprzęgiełkiem. Ostatnio na warsztacie mieliśmy takie autko ze sztywnym kółkiem, z podejrzeniem, że "po taniości" zostało wymienione przez poprzedniego właściciela na takie. Z silnika wydobywały się właśnie dźwięki od świerszcza do stukania, w zależności od obrotów i obciążenia. Winne okazało się koło pasowe wału (też kilka rodzajów), które ktoś założył "sztywne" zamiast takiego "dwumasowego". Po założeniu właściwego wszystkie objawy ustąpiły. Natomiast zmiana kółka alternatora na "sztywne" zamiast ze sprzęgiełkiem powoduje wzrost obciążenia napinacza paska i samego paska, poza tym łożysk aletrnatora i klimy. I tu uwaga, nie warto zakładać zamienników brazylijskich czy też jeszcze innych, które potrafią się rozlecieć nawet po 5 tys. km. Tylko oryginalna INA i spokój na 150 tys. km. W moim samochodzie wymieniałem takie kółko po 130 tys. ale jeszcze było w zasadzie sprawne, chociaż już dało się z niego słyszeć szum, tyle, że akurat regenerowałem alternator i był już na wierzchu.
    Dzięki z ospowiedż
    czyli jedyna opcja odkręcić i zobaczyć jak tylko znajdę troszkę czasu to wyjmę alternator, bo i tak jestem coraz bardziej zmuszony bo ładowanie słabe ciekawe czy diody albo regulator, szczotki,

    jeśli okaże się że to alternator tak hałasuje to kupuje regenerowany a jak nie to go rozbiorę i posprawdzam diody itd

  3. #13
    Użytkownik Znawca Avatar Dawid_Zielu
    Dołączył
    08 2010
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTD 20V Sportronic '03
    Postów
    1,277

    Domyślnie

    w innym wątku już pisałem o świerszczu którego pochodzenie miało degradujące się koło pasowe, przekonałem się dopiero o tym jak się urwało, po głębszym przyjrzeniu się zauważyłem że trochę zeszlifowało/spiłowało obudowę paska rozrządu.
    Alfa Romeo - "bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"

Podobne wątki

  1. Sprzęgiełko alternatora
    Utworzone przez MatiMatteo w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-01-2016, 16:51
  2. Sprzęgiełko na kole alternatora - po co to ?
    Utworzone przez @sdero w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 16-05-2012, 06:56
  3. sprzęgiełko alternatora
    Utworzone przez lukash w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 18-02-2012, 07:27
  4. rolka alternatora (sprzęgiełko)
    Utworzone przez jozofek w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-09-2011, 19:55
  5. Można zastąpić 3.0 silnikiem 2.5?
    Utworzone przez jacco w dziale 166
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 11-11-2010, 03:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory