Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Temat: Ogranicznik obrotów, odcinka w 1,4 78 KM?

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Cytat Napisał karol_mito Zobacz post
    Jeżeli to jest ten sam silnik co w Punto to one dobrze reagują na zmianę kolektora wraz z pełnym wydechem oraz dolotem.
    Cudów nie ma co się spodziewać ale na pewno auto będzie dużo lepiej się zbierało.
    Co tu mówić o odcince na 6250 obr skoro przy 5000 obr przepustnica się przymyka o 15 stopni. Piłowanie tej wersji 78 KM powyżej 5 tys nie ma sensu bo na tym właśnie polega ograniczenie mocy tego silnika.

  2. #12
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar mantis30
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Świecie
    Auto
    Alfa Romeo MiTo
    Postów
    136

    Domyślnie

    Cytat Napisał metan Zobacz post
    Co tu mówić o odcince na 6250 obr skoro przy 5000 obr przepustnica się przymyka o 15 stopni. Piłowanie tej wersji 78 KM powyżej 5 tys nie ma sensu bo na tym właśnie polega ograniczenie mocy tego silnika.
    Jesteś pewien, ze w wersji 8-zaworowej też przepustnica dusi motor w tym zakresie obrotów? U mnie tak było przed odblokowaniem, ale mam wersję 16v.

  3. #13
    profit
    Gość

    Domyślnie

    Witam, fajnie , że temat trochę się rozkręcił .
    Alfaholikiem jestem od nie dawna ale zaczynam wnioskować , że niektórzy mylą też te silniki o poj. 1400 ccm. Wydaje mi się , że tylko 1,4 16V z mocą 78 KM ma zmuloną przepustnicę. W 1,4 8V jest normalnie. To jest zwykły prosty silnik 1,4 ośmiozaworowy.
    W sumie to nie wiem dlaczego Alfa wycofała ten 1,4 16 V w tym modelu a zostawili 1,4 8V ? Chociaż z drugiej strony to czytałem w teście Fiata Punto , że właśnie ten 8V jest ponoć nie do zajechania i ogólnie mało awaryjny i udany silnik. Pojeździmy , zobaczymy.
    Mantis30 , - rozumiem , że masz 1,4 16V i coś tam grzebałeś w ECU ? To mocy też Ci przybyło ? W Kreatorze Mocy ogólnie z Twojego silnika 100 KM wykręcają.

    - - - Updated - - -

    Zerknąłem właśnie na stronkę Unitronica. Podaję link do strony z wykresem mocy przed i po modzie 1,4 16V. Widać konkretnie jak przy 5000 obr/min moc jest zdławiona.
    http://unitronic.pl/?p=429

  4. #14
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar mantis30
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Świecie
    Auto
    Alfa Romeo MiTo
    Postów
    136

    Domyślnie

    Cytat Napisał profit Zobacz post
    Alfaholikiem jestem od nie dawna ale zaczynam wnioskować , że niektórzy mylą też te silniki o poj. 1400 ccm. Wydaje mi się , że tylko 1,4 16V z mocą 78 KM ma zmuloną przepustnicę. W 1,4 8V jest normalnie. To jest zwykły prosty silnik 1,4 ośmiozaworowy.
    1.4 8v to tak jak napisaleś starsza, ale i prostsza konstrukcja. Lepiej się powinna ta jednostka zbierać od dołu, inna charakterystyka od wersji 16v. Być może faktycznie do 2500 obr. wersje 8-zaworowe są bardziej elastyczne, ale tylko gdybam, bo nie robiłem takich porównań, opieram się wyłącznie na teorii i opiniach

    W sumie to nie wiem dlaczego Alfa wycofała ten 1,4 16 V w tym modelu a zostawili 1,4 8V ? Chociaż z drugiej strony to czytałem w teście Fiata Punto , że właśnie ten 8V jest ponoć nie do zajechania i ogólnie mało awaryjny i udany silnik. Pojeździmy , zobaczymy.
    Być może wybrali starszą, mniej delikatną i złożoną konstrukcję by zminimalizować ew. koszty serwisowe?

    Mantis30 , - rozumiem , że masz 1,4 16V i coś tam grzebałeś w ECU ? To mocy też Ci przybyło ? W Kreatorze Mocy ogólnie z Twojego silnika 100 KM wykręcają.
    Ano, mam właśnie wersję o której piszesz Specjalnie takiej szukałem, bo wersje 8v były już dostępne na rynku, ale zależało mi na możliwości zrobienia "unlocka"
    Teraz Kreator Mocy może i się para modem tego motorka, ale jak ja szukałem kogoś doświadczonego i chętnego do zdjęcia blokady to tylko Unitronic i Cinek byli w temacie, reszta wręcz z obrzydzeniem reagowała na informację, że chcę modować silnik wolnossący :]
    Unitronic po za odblokowaniem na życzenie modyfikuje też dolot, ale nie chcialem takiem modyfikacji dokonywać mimo iż faktycznie 100KM a może i trochę więcej można wycisnąć.
    Wynik hamowania mojego MiTo po zmianach:



    Zerknąłem właśnie na stronkę Unitronica. Podaję link do strony z wykresem mocy przed i po modzie 1,4 16V. Widać konkretnie jak przy 5000 obr/min moc jest zdławiona.
    http://unitronic.pl/?p=429
    Nawet wcześniej, mniej więcej przy 4800 obr.

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Cytat Napisał profit Zobacz post
    Alfaholikiem jestem od nie dawna ale zaczynam wnioskować , że niektórzy mylą też te silniki o poj. 1400 ccm. Wydaje mi się , że tylko 1,4 16V z mocą 78 KM ma zmuloną przepustnicę. W 1,4 8V jest normalnie. To jest zwykły prosty silnik 1,4 ośmiozaworowy.
    Masz rację, silnik w twojej Alfie nie jest zdławiony, po prostu 78 KM to jest maks jaki da się z niego wycisnąć. Nie ma sensu przesuwać odcinki bo i tak ten silnik najlepsze co ma oddaje przy sporo niższych obrotach. Oprócz ryzyka uszkodzenia jednostki nic to nie da.

    Cytat Napisał profit Zobacz post
    W sumie to nie wiem dlaczego Alfa wycofała ten 1,4 16 V w tym modelu a zostawili 1,4 8V ? Chociaż z drugiej strony to czytałem w teście Fiata Punto , że właśnie ten 8V jest ponoć nie do zajechania i ogólnie mało awaryjny i udany silnik. Pojeździmy , zobaczymy.
    Powód jest prosty, silnik 8 zaworowy jest prostszy konstrukcyjnie i przez to tańszy w produkcji. Firma więcej zarabia na podstawowych modelach ale dla klientów to zły ruch - ten silnik nijak nie pasuje do charakteru Alfy Romeo, w porównaniu do wersji 16v to straszny mół. Wolno wchodzi na obroty i nie lubi wysokiego kręcenia. Do Fiata Punto gdzie miałem okazję go testować może i ujdzie ale w Alfie.....
    Na pocieszenie warto dodać że ta wersja ma pewne zalety ekploatacyjne - nie powinna zuzywać dużo oleju co często się zdarza w "szesnastkach" i rewelacyjnie spisuje się z instalacją gazową. Jest też trwałym silnikiem ale i mocniejszej wersji na tym polu trudno coś zarzucić.

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał profit Zobacz post
    ....jak można odblokować lub przesunąć na inne ( wyższe) obroty odcinkę ? Chodzi mi o fabryczny ogranicznik obrotów. Sęk w tym , że w 1,4 78KM komputer odcina dopływ paliwa przy około 6250 obr/min a jak wiadomo czerwone pole zaczyna się dopiero przy 6500, i myślę że w szczególnych wypadkach można by było pokręcić silnik do 7000 obr/min. ....
    Tylko po co kręcić go do 7000obr/min skoro maksymalna moc tego silnika występuje przy 6000obr/min i najzwyczajniej powyżej tych obrotów auto praktycznie nie przyspiesza?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #17
    profit
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Tylko po co kręcić go do 7000obr/min skoro maksymalna moc tego silnika występuje przy 6000obr/min i najzwyczajniej powyżej tych obrotów auto praktycznie nie przyspiesza?
    odpowiedź jest w pierwszym moim poście. (Czytajmy ze zrozumieniem.)

  8. #18
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał profit Zobacz post
    .... Fajnie by było pokręcić silnik trochę dalej i te 100 km/h wyciągnąć bez zmiany na trzeci bieg. A tak tracimy około 2 s na sprzęgło , zmianę biegu i dalej gaz żeby te magiczne 100 km/h osiągnąć.
    ....
    Właśnie chodzi o to, że tak nie będzie...bo po przekroczeniu przez silnik obrotów mocy maksymalnej zwiększenie prędkości o te 5km/h będzie trwało o wiele dłużej niż zmiana biegu na wyższy i przyspieszanie z zapasem mocy. Swoją droga to kolego musisz duuuzo potrenować skoro zmiana biegu trwa u ciebie 2s
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #19
    Flar
    Gość

    Domyślnie

    Może się mylę ale skoro 1.4 16V 78KM jest tylko przytłumioną wersją silnika 95KM (ma wcześniej odcinkę obrotów) to skąd różnice w osiągach jeśli kręcenie wyżej by miało nic nie pomóc ?
    Po wgraniu programu chyba wartości się przesuną w górę nieco ?

  10. #20
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar mantis30
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Świecie
    Auto
    Alfa Romeo MiTo
    Postów
    136

    Domyślnie

    @Flar

    Przeczytaj wszystkie posty w tym wątku od początku Będziesz wiedzieć o jaki motor chodzi.

Podobne wątki

  1. [159] Regulacja odcinka ledzwiowego fotela kierowcy
    Utworzone przez taczka464 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-06-2015, 19:55
  2. [145] Dziwne zachowanie po rozgrzaniu, odcinka
    Utworzone przez kubakostek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 07-07-2014, 18:00
  3. 'Odcinka' w V6 12V
    Utworzone przez Stefan116 w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-09-2012, 12:17
  4. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-04-2011, 06:55
  5. [145] Odcinka przy 220km/h - jak to zdjac ?
    Utworzone przez Rommie w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 25-08-2008, 18:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory