Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: Ogranicznik obrotów, odcinka w 1,4 78 KM?

  1. #1
    profit
    Gość

    Domyślnie Ogranicznik obrotów, odcinka w 1,4 78 KM?

    Witam, mam pytanko czy ktoś z forumowiczów wie czy i jak można odblokować lub przesunąć na inne ( wyższe) obroty odcinkę ? Chodzi mi o fabryczny ogranicznik obrotów. Sęk w tym , że w 1,4 78KM komputer odcina dopływ paliwa przy około 6250 obr/min a jak wiadomo czerwone pole zaczyna się dopiero przy 6500, i myślę że w szczególnych wypadkach można by było pokręcić silnik do 7000 obr/min. Ma to o tyle znaczenie ,że w tej wersji (nie wiem jak w innych ) na drugim biegu wyciągamy jakieś 95 km/h i dalej jest odcinka. Fajnie by było pokręcić silnik trochę dalej i te 100 km/h wyciągnąć bez zmiany na trzeci bieg. A tak tracimy około 2 s na sprzęgło , zmianę biegu i dalej gaz żeby te magiczne 100 km/h osiągnąć.
    Jeśli ktoś wie jak dezaktywować ogranicznik obrotów to proszę o pomoc.
    Z góry dziękuję i pozdrawiam.

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar mantis30
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Świecie
    Auto
    Alfa Romeo MiTo
    Postów
    136

    Domyślnie

    Motor 8v czy 16v?

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Dymo
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Newport
    Auto
    AR Mito 0,9 TwinAir 105KM 2014r.
    Postów
    336

    Domyślnie

    Z takim podejściem do jazdy to trzeba było sobie Subaru Imprezę kupić a nie najsłabsze Mito...

  4. #4
    profit
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dymo Zobacz post
    Z takim podejściem do jazdy to trzeba było sobie Subaru Imprezę kupić a nie najsłabsze Mito...
    Jak bym chciał Subaru to zaręczam , że bym sobie kupił. Kasy by stykło i to na całkiem zdrowy egzemplarz.
    Ale nie o to chodzi aby tłumaczyć po co komu jaki samochód. Zadałem techniczne pytanie i oczekuję adekwatnej odpowiedzi. Jeśli nie masz nic ciekawego do napisania to daj się wykazać innym.
    Na marginesie tylko dodam , że nie jest to najsłabsza jednostka montowana w Mito. Jest jeszcze 1,4 70 KM benzyna.
    W odpowiedzi na pytanie Mantisa 30 podaję , że jest to ośmiozaworowa wersja.
    A od siebie dodam , że jazda małym autkiem o niedużej mocy ale niezłym zawieszeniu i oponach daje nieraz więcej frajdy niż ciągłe udowadnianie , iż moje auto jest najszybsze spod świateł.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Dymo
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Newport
    Auto
    AR Mito 0,9 TwinAir 105KM 2014r.
    Postów
    336

    Domyślnie

    Chodzi mi o to, ze z jakichś względów producent ustawił odcinkę na tym poziomie. Po za tym jezeli przyjrzysz się na krzywe momentu i mocy to zauwazysz ze moment idzie mocno w dół w tym zakresie więc to co zarobisz na uniknięciu zmiany biegu (ponizej 0,5s) stracisz bo auto po prostu nie bedzie przyspieszało w tym zakresie obrotów. Poza tym nie chcę zebyś za parę tygodni zalił się na forum jakie to w Mito chu..we silniki bo Ci się wał na panewkach przekręcił...

  6. #6
    profit
    Gość

    Domyślnie

    Spoko, tak sobie myślałem i dywagowałem na ten temat. W sumie już wyczytałem , że np. odcinkę można przesunąć robiąc fachowy chip tuning. Ale w tym przypadku (silnik bez turbo) to mamy max 85 KM. A koszta około 1500 zł ( mam namyśli np. <<kreator mocy>> w Warszawie. Poza tym auto miało być ewidentnie do miasta dla żony i tę funkcję spełnia wyśmienicie. Ale jak ja wsiądę za kierownicę i zobaczę te czerwone wskazówki na blacie i prędkościomierz do 260 km/h to zaczyna na wyobraźnię działać i z tąd ten pomysł.
    A tak na marginesie to pomimo tych 78 KM ten samochodzik całkiem sprawnie się porusza po mieście , w trasie pow. 120km/h to już trochę zamula. Ale ogólnie jesteśmy zadowoleni z wyboru. No i silnik naprawdę prościutki jest. Żadnych turbo, multi air, czy innych bezpośrednich wtrysków. Dla kobiety w sam raz.

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar mantis30
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Świecie
    Auto
    Alfa Romeo MiTo
    Postów
    136

    Domyślnie

    Dlatego ja pytałem o wersję silnikową bo 16 zaworowa ma nominalnie 95KM "zduszone" do 78. Ja skorzystałem z pomocy p. Andrzeja z Unitronic i zdjął blokadę oraz różne ograniczenia, silnik da się wkręcić teraz spokojnie w czerwony zakres, zdecydowanie łatwiej i bezpieczniej się wyprzedza itp.
    Zgadzam się z twierdzeniem, że nawet MiTo bez turbiny daje radość z jazdy, choć przeciążeń jak w odrzutowcu trudno oczekiwać

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał profit Zobacz post
    niezłym zawieszeniu
    Mam nadzieję, że jest lepsze niż w Grande Punto, bo tamto woła o pomstę do nieba.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar xakner
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 156 SportWagon
    Postów
    475

    Domyślnie

    8v nawet lepiej jedzie w niższych obrotach niż przy odcinie jak na moje

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    Mito MA 135@175
    Postów
    173

    Domyślnie

    Cytat Napisał profit Zobacz post
    Witam, mam pytanko czy ktoś z forumowiczów wie czy i jak można odblokować lub przesunąć na inne ( wyższe) obroty odcinkę ? Chodzi mi o fabryczny ogranicznik obrotów. Sęk w tym , że w 1,4 78KM komputer odcina dopływ paliwa przy około 6250 obr/min a jak wiadomo czerwone pole zaczyna się dopiero przy 6500, i myślę że w szczególnych wypadkach można by było pokręcić silnik do 7000 obr/min. Ma to o tyle znaczenie ,że w tej wersji (nie wiem jak w innych ) na drugim biegu wyciągamy jakieś 95 km/h i dalej jest odcinka. Fajnie by było pokręcić silnik trochę dalej i te 100 km/h wyciągnąć bez zmiany na trzeci bieg. A tak tracimy około 2 s na sprzęgło , zmianę biegu i dalej gaz żeby te magiczne 100 km/h osiągnąć.
    Jeśli ktoś wie jak dezaktywować ogranicznik obrotów to proszę o pomoc.
    Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    Jeżeli to jest ten sam silnik co w Punto to one dobrze reagują na zmianę kolektora wraz z pełnym wydechem oraz dolotem.
    Cudów nie ma co się spodziewać ale na pewno auto będzie dużo lepiej się zbierało.

Podobne wątki

  1. [159] Regulacja odcinka ledzwiowego fotela kierowcy
    Utworzone przez taczka464 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-06-2015, 19:55
  2. [145] Dziwne zachowanie po rozgrzaniu, odcinka
    Utworzone przez kubakostek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 07-07-2014, 18:00
  3. 'Odcinka' w V6 12V
    Utworzone przez Stefan116 w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-09-2012, 12:17
  4. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-04-2011, 06:55
  5. [145] Odcinka przy 220km/h - jak to zdjac ?
    Utworzone przez Rommie w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 25-08-2008, 18:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory