Ja też tak miałem. Biały dymek przez chwilę na starcie. Tylko na zimnym. W ASO mówili, że właśnie paliwo, olej. Po czym pękła głowica. Ale po wymianie na nową... problem zniknąłTakże nie przejmuj się.
Ja też tak miałem. Biały dymek przez chwilę na starcie. Tylko na zimnym. W ASO mówili, że właśnie paliwo, olej. Po czym pękła głowica. Ale po wymianie na nową... problem zniknąłTakże nie przejmuj się.
Dzieki za dopowiedz!
dpf ?
Witam,
Niestety od kilku tygodni u mnie też pojawia się zaraz po odpaleniu niebiesko-biały dymek.
O ile ten niebieski to rozumiem ... olej z turbo po nocy w garażu i pewnie zapaćkany olejem dolot i IC'ek ... ale jak już przepali się ta odrobina oleju to przez jakiś czas jeszcze wydobywa się jasny dym, szczególnie przy dodawaniu gazu.
Pierwsza myśl to uszkodzona uszczelka głowicy albo sama głowica, ale po zagrzaniu silnika problem znika.. znaczy spaliny robią się bezbarwne.
Druga kwestia - muszę jeszcze zmonitorować poziom płynów. Kolejna rzecz jaka przychodzi mi do głowy to fakt, że już nie pamiętam kiedy wymieniałem filtry... no i już od paru miesięcy chodzi mi po głowie zajrzenie do InterCooler'a - pamiętam, że jak przed robieniem softu go czyściłem to był dramat.
W tym tygodniu wbijam do dwóch warsztatów celem zrobienia innych rzeczy (w jednym miejscu filtry,płyny i olej, a w drugim zawieszenie przednie), podpytam i jeśli się da to posprawdzam co się dzieje. Mam nadzieję, że to nie głowica ... uszczelkę przeżyję, ale głowica to już będzie lekki zonk.
Mam cichą nadzieje, że wymiana wszystkich filtrów, i czyszczenie Intercoller'a pomoże.
Dam znać co i jak po fakcie.
Pzdr.
Alfa Romeo 147 FL 1.9 16V JTD-M Q2 (188KM/405Nm)
---------------------------------------------------
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...d_m_150km.html
u mnie też pojawiał sie biały dymek = była pęknięta głowica... te głowice są aż tak słabe ???
Panowie tez mam taki problem, jak sie okazalo, ze to peknieta glowica?
Cytuję z innego forum:
"Biały dym wydostający się rury wydechowej niestety nie wróży nic dobrego. Jeżeli z układu chłodzenia nie ma wycieków, płynu ubywa, a z rury wydechowej wydostaje się biały dym, to niestety świadczy to o przedostawaniu się płynu do komory spalania silnika. Oznacza to najczęściej, że uszkodzona jest uszczelka pod głowicą lub - co gorsza - że pęknięta jest głowica lub nawet kadłuba silnika. Dym z płynu chłodniczego jest znacznie gęstszy, niż para wodna wydostająca się z wydechu, która jest normalnym produktem spalania i widoczna jest wyraźnie w niskich temperaturach."
Najprościej sprawdzić
- obecność oleju w płynie chłodniczym
- obecność spalin w płynie chłodniczym (można wykonać odpowiedni pomiar)
- obecność wody w oleju
- zwiększone ciśnienie w układzie chłodzenia, zapowietrzający się układ chłodzenia
Co do biało-szarego dymku po odpaleniu – czy przypadkiem 2.4 jtdm z uwalonym i dziurawym kolektorem dolotowym nie ma tendencji do takiego dymku i nierównych obrotów po odpaleniu?
w 2,4 biały dym to 99% kolektor
Q2,K&N,BREMBO ORO,TAROX 114 CORSA,OZ ULTRALEGGERA 18',BRIDGESTONE POTENZA ADRENALIN,GOODRIDGE,SEBRING,BILSTEIN B14 PSS,MILLERS CFS
pANOWIE A U MNIE ,CZYLI W 8V pojawia sie bialy dym,dodam ze ciezko odpala od jakiegos czasu,DPF wyciety egr wywalony proramowo(narazie bez zadnej zaslepki),plyn chlodniczy czysty,silnik chodzi jak zegarek,macie jakies suestie?
- - - Updated - - -
pANOWIE A U MNIE ,CZYLI W 8V pojawia sie bialy dym,dodam ze ciezko odpala od jakiegos czasu,DPF wyciety egr wywalony proramowo(narazie bez zadnej zaslepki),plyn chlodniczy czysty,silnik chodzi jak zegarek,macie jakies suestie?