Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 30

Temat: JTD 16V Opoznione turbo i chmura dymu

  1. #11
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Przed sprawdzaniem przepływomierza, sprawdziłbym EGR. Dziadostwo może się nie domykać, albo być tylko zasyfione.

  2. #12
    pleberk
    Gość

    Domyślnie

    EGR jest zaslepiony cześciowo , wyciagnalem sprawdzilem , na kompie tez dobrze pokazywalo 100% a po naciesnieciu gazu spada do 1%. Wymieniony zawor overboost oraz wezyki . Zaobserwowalem ze sztanga cos byla jakby zacieta rozruszalem racznie teraz niby chodzi ale w sumie nic to nie pomoglo ... Moze cos z ta sztanga albo łopatkami turbo ?

  3. #13
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Można ten wirnik wizualnie sprawdzić, ale trzeba mieć kanał:
    -osłona komory silnika out
    -przewód turbo-IC out
    wtedy można zerknąć do turbo.

    Jeżeli chodzi o sztangę, to powinna się cofnąć 1cm w stronę gruszki natychmiast po odpaleniu.
    Nie wiem dokładnie jak to jest w 147, w 156 są 3 wężyki podciśnienia z przodu i jeden za silnikiem, idący od zbiorniczka podciśnienia.
    Ostatnio edytowane przez mac!ek ; 17-08-2012 o 13:10

  4. #14
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał pleberk Zobacz post
    EGR ... a po naciesnieciu gazu spada do 1%.
    Czyli jest podparty. Do tego wskazuje na to zaniżone turbo mierzone i zaniżone powietrze mierzone.
    Przejedź się i zrób logi z powietrza żądanego i mierzonego, EGR i doładowanie mierzone i żądane (interesujące są obroty około 2500+ kiedy to mapa EGR go zamyka). Albo po prostu odkręć EGR, bo to nie wiele roboty i trzymając go w ręce do otworu od strony dolotu spalin (ten od dołu) nalej nafty. Jak przecieknie na druga stronę, to masz sprawcę.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  5. #15
    pleberk
    Gość

    Domyślnie

    Dzis zaslepiłem EGR całkowicie i widac 50% poprawy ... Wnioskujac dalo mu to latwiej sasysane powietrze hmm moze kolektor ssacy jest zaj*bany syfem na amen ? Nie chce go rozbierac bez powodu bo zakladam ze bedzie z tym troche wiecej roboty...
    Sztanga i cisnienie jest okej bo bylo sprawdzane czujnikiem zegarowym...

  6. #16
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Zatkałeś go całkowicie i nie masz błędu ? Ciekawe.
    W takim razie masz jeszcze gdzieś otworek. Szukaj. Może jakaś uszczelka między częściami metalowymi ?
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  7. #17
    pleberk
    Gość

    Domyślnie

    No błedu nie ma wgl nawet wczoraj odpinałem calkiem wtyczke od EGR i testowalem bez i tez błedu nie bylo...
    Podejrzewam ze to moze byc cos z przeplywka bo czesciłem ja jakies 2 tyg temu przez jeden dzien bylo lepiej a od tego czasu coraz coraz gorzej . Odpinałem ja i tu jest dziwna sprawa auto wgl nie chodzi bez przepływki raz zapali udusi sie i tyle.

  8. #18
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    A błąd powinien się pojawić. Bardzo ciekawa sytuacja.
    Zrób logi tak jak Ci pisałem i zobaczymy czy to przepływka.
    Moje obydwie nie chodzą jak odepnę im przepływke.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  9. #19
    pleberk
    Gość

    Domyślnie

    Jutro bd miał przepływke egr i czujnik cisnienia doł. od kolegi na podmiane to mysle ze powinienem dojsc do ładu...

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Annik
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Łomża
    Auto
    Giulia VELOCE Q4 MY20
    Postów
    337

    Domyślnie

    Witam,
    podłączę się do wątku. Mam podobny problem z kopceniem na czarno przy przyśpieszaniu. Mam zaślepionuy EGR zaślepką z 4 otworami. Logi pokazywały mi że nie domyka dochodzi do 1% i koniec. Wczoraj wyjąłem zawór, wyczyściłem, trzpień elektrozawory chodzi lekko i dobrze. Niestety zrobiłem próbę szczelności benzyną tak jak kolega pisał wyżej i wyszło mi, że jeden grzybek puszcza trochę. Pytanie - skąd FES bierze info o pozycji EGR-a? Jeśli z elektromagnesu to mimo puszczania zaworu wskazanie powinno być dobre. Drugie - czy to niedomknięcie na 1% ma taki duży wpływ?
    Nie wiem, czy brnąc dalej w EGR czy może wina jest wtrysków?
    Chociaż robiłem próbę przelewową i wyszło mi ok, tzn różnice pomiędzy sąsiednimi wtryskami nie większe niż 20%.
    POZDR>
    DF

Podobne wątki

  1. [159] chmura dymu i silnik stoi
    Utworzone przez olej7777 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 17-12-2014, 09:48
  2. [159] Czarna chmura dymu
    Utworzone przez konrado90 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-10-2013, 23:45
  3. [159] Chmura dymu - turbina?
    Utworzone przez Airen w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 06-02-2012, 21:37
  4. wielka chmura dymu??co robic??pomocy?
    Utworzone przez jasio80 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-01-2011, 18:51
  5. brak mocy i Chmura dymu
    Utworzone przez sopel w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-04-2010, 17:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory