Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: [156]Awaria pompy wspomagania

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie [156]Awaria pompy wspomagania

    W poprzednim tygodniu jadac po zakretach nagle zaczęło przerywać wspomaganie kierownicy.Zaczęło smierdziec olejem,a za samochodem wydobywał się dym oraz pompa zaczeła głosno chodzic.Zatrzymałem sie zeby sprawdzić co sie stało.Pod samochodem była juz kałuża oleju,a olej ze wspomagania wylał sie przez simering pompy.Po scholowaniu do domu, i wyciągnieciu pompy okazało sie ze zatarła sie.Dodam odrazu ze olej w zbiorniczku był,a barwa oleju czerwona.Oddałem pompe do regeneracji.Po zamontowaniu pompy podczas jazdy na skrzyzowaniach słychac ze pompa zachowuje sie tak jakby koła były skręcone na max-czyli słychac buczenie i przelewanie sie oleju (chyba w przekładni bo słychac to dość wyrażnie wewnątrz samochodu)-wcześniej tego nie było słychac podczas jazdy chyba ze koła były skręcone do oporu.Może przekładnia daje jakiś opór i to było przyczyną zatarcia sie pompy bo wczesniej nie było zadnych oznak zuzycia pompy. Miał ktoś taki problem?Bo wydaje mi sie ze nie zabardzo z tym jezdzic.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A co z olejem - uzupełniłeś do pełnego stanu po naprawie? - bo to tak wygląda jakby było za mało oleju. To bulgotanie to tak wygląda jakby układ jeszcze się nie odpowietrzył, więc póki co to kontroluj bardzo często stan oleju.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    stan oleju na max.Dzisiaj pojezdziłem i niby ustało takze mozliwe ze jeszcze układ zapowietrzony,trzeba pojezdzic zeby sie całkowicie odpowietrzył.Ale zadaje sobie pytanie dlaczego sie zatarła
    Najlepsze ze jak stałem na poboczu to jacys goscie sie zatrzymali,zapytali sie jaki silnik i powiedzieli zeby szybko sprzedac i kupic sobie bmw bo alfa sie bedzie ciagle psuła DD

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Niech ci goście lepiej naprawią swoje rzęchy, a alfy zostawią w spokoju. Zobacz, że warsztaty pełne są różnych bmw, vw, i audi - w tamtych samochodach też są pompy i łożyska, które też nie są wieczne.
    W Twojej pompie pewnie padło łożysko, to normalna sprawa po określonym przebiegu - szkoda tylko, że wtedy jak zaczęło się psuć, nie zwróciłeś na to uwagi i dopuściłeś do ostateczności - czyli awarii na drodze.
    Na przyszłość, jak usłyszysz jakieś podejrzane szumy lub zwiększenie głośności pracy samochodu - jedź do warsztatu celem sprawdzenia, co się dzieje.

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    do tego pompa w TSach jest taka sama jak w wielu innych markach bo to ZF czyli pompa stosowana w wiekszosci marek europejskich :mrgreen:

    tam nie ma łozyska, tylko panewka, mialem to samo tez mi sie pompa zatarła i caly płyn wywaliło.. regenerowałem kiedys pompe i sobie powiedzialem ze nigdy wiecej (po regeneracja buczała jak oszalała).. kupiłem uzywke z fiata bravo gdzie tez jest ta sama pompa jak w tsach i smiga az miło cicho juz długo..

    po załozeniu sprawnej pompy bezpośrednio po nalaniu płynu powinna być cicha.. ten układ sie sam odpowietrza..

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Panewka to też w sumie łożysko tyle, że ślizgowe - ale przyznam, że tego nie wiedziałem i byłem przekonany, że pompa wspomagania jest na łożysku kulkowym, albo rolkowym ops:
    A może wiesz, jak jest skonstruowana ta pompa i co daje ciśnienie - wirnik, czy tłoczek?
    Napisz jeszcze jak regenerowałeś - wymieniałeś tylko samą panewkę, czy panewkę z osią?

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    ona sie smaruje płynem od wspomagania wiec dlatego jest panewka

    kiedys nawet na studiach pisałem referat o tych pompach :mrgreen:

    tutaj masz zasade działania, wirnik wyglada identycznie bo kiedys ją rozbierałem, czyli łopatki na mimośrodzie.. złozysz łopatki w inne miejsca i juz bedzie jęczyć

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Spr%C4%...%C5%82opatkowa

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240
    W Twojej pompie pewnie padło łożysko, to normalna sprawa po określonym przebiegu - szkoda tylko, że wtedy jak zaczęło się psuć, nie zwróciłeś na to uwagi i dopuściłeś do ostateczności - czyli awarii na drodze.
    Na przyszłość, jak usłyszysz jakieś podejrzane szumy lub zwiększenie głośności pracy samochodu - jedź do warsztatu celem sprawdzenia, co się dzieje.
    Właśnie o to chodzi ze nic nie szumiało,ani sie nie tłukła,wszystko chodziło w nalezytym porzadku az do chwili awarii.
    A co do regeneracji to zawiazłem do zakładu ktory sie specjalizuje w naprawach pomp wspomagania.Mam na nia pół roku gwarancji,skroili mnie 350zł, ale niewiem co w niej robili bo sie nawet nie pytałem,ale jak mu ja zawiozłem to mowił ze na panewce zatarta , a co do używek to wiadomo jak się uda to bedzie jezdziło,a jak sie kupi nie lepsza od swojej.
    Dzisiaj jezdziłem i już działa wszystko nalezycie ,nic nie wyje,nie szumi,musiała być pewnie zapowietrzona,bo stary płyn spuszczałem ze wszystkich przewodów i zalewałem tutelą.Także teraz chyba tylko cieszyc sie jazda

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    no u mnie tez nagle sie zatarła i nie wiadomo dlaczego, zadnych objawow nie bylo pewnie przez to ze to panewka

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Kurczę - faktycznie dziwna sprawa - jeżeli panewka jest smarowana olejem to praktycznie nie ma siły żeby się zatarła - nigdy takiej pompy nie rozbierałem, ale może jest tam jakiś kanał doprowadzający olej, który się zatyka i wtedy się zaciera. :|?:

Podobne wątki

  1. Awaria pompy wody
    Utworzone przez loloplay w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 04-07-2015, 12:38
  2. [145] Awaria wspomagania
    Utworzone przez deevee w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-05-2013, 23:20
  3. awaria pompy wspomagania
    Utworzone przez viper w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-06-2009, 19:14
  4. awaria wspomagania
    Utworzone przez dotie166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-02-2009, 19:58
  5. awaria pompy paliwa AR 146 1.6 boxer
    Utworzone przez paty w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 13-05-2007, 18:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory