Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 25 z 25

Temat: Jak jeżdzicie swoimi 156 1.9 JTD ?

  1. #21
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    BMW E46 330i
    Postów
    220

    Domyślnie

    Jazda powolna-ekonomiczna, jednocześnie nie szkodliwa dla silnika, sprzęgła, dwumasu ani innych podzespołów 1750-2200 i pozdrawiam tych co jeżdżą na 1500... Mało że to nie jedzie to jeszcze dźwięk silnika jakby płakała czemu ją ktoś tak męczy, a już w tych okolicach pojawiają się lekkie wibracje. No panowie (i panie) nie przesadzajmy, na 4, 5 czy 6 biegu przy poniżej 1800 obrotów? To chyba hamując...

  2. #22
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    Owszem jest to niezdrowe dla silnika, ale wibracje czy jakiś płaczący dźwięk silnika? Może w 1,9JTD, bo w 2,4 nie ma z tym problemu

  3. #23
    Użytkownik Świeżak Avatar jarzyn
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    166 3.0 03, była 156 SW jtd
    Postów
    244

    Domyślnie

    Dziwna dyskusja i dziwne porady.. No dobra, o ile z temperaturą się zgodzę, bo wiadomo, że olej musi się do wszystkich elementów zdążyć "przykleić" i tym samym zmniejszyć tarcie, zanim zacznie się szaleć.. Szokiem jest dla mnie widok odjeżdżających z pod Polibudy studentów, którzy zaraz po odpaleniu, żeby się popisać ofc, startują z piskiem i na pierwszym do odcinki:/ I to wydział transportu, gdzie wydawać by się mogło ludzie trochę się znają..

    ..o tyle jeżeli chodzi o prędkość obrotową i bieg na którym się powinno jechać, to już zależy indywidualnie od motoru i jego specyfiki, która jak wiadomo z czasem się zmienia (czyt. czasem pogarsza) i u jednego przy 1500 rpm autko bez stresu i wstrząsów w razie potrzeby przyspieszy a u drugiego (nawet z tym samym silnikiem) zacznie się dusić i ksztusić. Trzeba silnik poznać i wiedzieć jak się zachowuje w jakich warunkach i się do tego dostosować. Wszystko zależy też od warunków na drodze, np. w czasie wyprzedzania okazuje się, że jednak auto z przeciwka jedzie szybciej niż nam się wcześniej wydawało, to nie zmienisz z 3 na 4 przy 2500 rpm, tylko, żeby przeżyć będziesz ciągnął dalej:p Albo podjeżdżając pod wzniesienie nie wrzucisz 5, bo na 4 masz 2100 albo 2200 rpm, tylko będziesz tak jechał, bo wtedy silnik ma na tyle mocy, żeby dać sobie z górką radę, a jak już miniesz szczyt i zaczniesz się staczać to możesz sobie 5 wciepnąć mając nawet 1300 rpm i alfka się nie obrazi, bo przynajmniej silnik nie będzie jej hamował gdy nie będziesz dodawał gazu.
    Podsumowując, jeździj tak, żeby silnik nie cierpiał, licz spalanie, testuj różne warianty jazdy, wyciągaj wnioski.

  4. #24
    Użytkownik Znawca Avatar kobe83
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 170KM/ 156 1.9 JTD115KM była
    Postów
    1,469

    Domyślnie

    Moze troche zle wczesniej to sformulowalem, ale jazda np po miescie jednostajnie z predkoscia 60 km/h na 4 biegu przy obrotach 1500 mysle ze niczemu nie szkodzi. Jednak biegi warto zmieniac przy obrotach pozywej 2000 RMP.

    Sent from my GT-I5700 using Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez kobe83 ; 26-08-2012 o 10:39
    Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.

  5. #25
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Cytat Napisał SaVrO Zobacz post
    Jak jeżdzicie swoimi 156 1.9 JTD ?
    szybko i ostro

Podobne wątki

  1. [146] Na jakim ciśnieniu w oponach jeżdzicie?
    Utworzone przez Xander w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 03-07-2011, 08:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory