Strona 11 z 16 PierwszyPierwszy ... 2345678910111213141516 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 110 z 160

Temat: szarpie przy 1,5 tys obrotów

  1. #101
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar xdj1
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 2,4jtdm, AR GT 1,9jtd
    Postów
    316

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    OK, co ze świecami żarowymi?
    Sprawdziałem - są dość nowe około 6 miesięcy iwszystkie mają 1,3 Ohma bez wykręcania.

    I inne moje dane na zimnym zaraz po odpaleniu pomiar 20s.:
    - otwarcie regulatora ciśniania (DRV) - jest stałe i wynosi 0%
    - otwarcie elektrozaworu przpustnicy - jest równe i wynosi 5%
    - zmierzone ciśnienie paliwa jest takie jakpowinno byc ale dopiero po około 8 sekundach od odpalenia
    - otwarcie regulatora ciśniania (MPROP) od 0% do 40,3%

    korekty wtrysków na zimnymsilniku zaraz poodpaleniu
    cyl.1 od -0,01 do +1,52
    cyl.2 od 0,00 do +2,60
    cyl.3 od -1,17 do +0,57
    cyl.4 od -2,04 do 0,00
    cyl.5 od -1,82 do 0,00

    Pomiary podczas jazdy do max 3600obrotów bez nagłego gazowania

    - EGR pracuje w przedziale 4% -41,35%
    - doładowanie i przepływka w normie
    - wtryski
    cyl.1 od -1,47 do +1,01
    cyl.2 od -1,29do +1,15
    cyl.3 od -1,10 do +0,66
    cyl.4 od -0,64 do +1,25
    cyl.5 od -0,89 do +1,34

    korekty wtrysków na wolnych obrotach po nagrzaniu wszystkie w granicach -0,35 do +0,35


    Dzwoniłem do Carserwisu to powiedzieli żeby sprawdzić czujnik temperatury silnika. Czy to jest ten czujnik w termostacie???
    I jeszcze zostało do spawdzenia (tylko nie wim jak) czujnik ciśnienia w pompie CR - jakieś sugestie???


    Już mi ręce opadają.
    Ostatnio edytowane przez xdj1 ; 24-08-2012 o 13:36

  2. #102
    Użytkownik Świeżak Avatar Damianosl
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    Giulietta QV Rosso Competizione
    Postów
    164

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Regulator ciśnienia na pompie wtryskowej.

    wymiana tylko, czy może jakieś czyszczenie pomoże?

    jeśli tak, to do zrobienia we własnym zakresie przez osobę bez doświadczenia?

    dzięki za podpowiedź.

  3. #103
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar xdj1
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 2,4jtdm, AR GT 1,9jtd
    Postów
    316

    Domyślnie

    Cytat Napisał xdj1 Zobacz post
    Sprawdziałem - są dość nowe około 6 miesięcy iwszystkie mają 1,3 Ohma bez wykręcania.

    I inne moje dane na zimnym zaraz po odpaleniu pomiar 20s.:
    - otwarcie regulatora ciśniania (DRV) - jest stałe i wynosi 0%
    - otwarcie elektrozaworu przpustnicy - jest równe i wynosi 5%
    - zmierzone ciśnienie paliwa jest takie jakpowinno byc ale dopiero po około 8 sekundach od odpalenia
    - otwarcie regulatora ciśniania (MPROP) od 0% do 40,3%

    korekty wtrysków na zimnymsilniku zaraz poodpaleniu
    cyl.1 od -0,01 do +1,52
    cyl.2 od 0,00 do +2,60
    cyl.3 od -1,17 do +0,57
    cyl.4 od -2,04 do 0,00
    cyl.5 od -1,82 do 0,00

    Pomiary podczas jazdy do max 3600obrotów bez nagłego gazowania

    - EGR pracuje w przedziale 4% -41,35%
    - doładowanie i przepływka w normie
    - wtryski
    cyl.1 od -1,47 do +1,01
    cyl.2 od -1,29do +1,15
    cyl.3 od -1,10 do +0,66
    cyl.4 od -0,64 do +1,25
    cyl.5 od -0,89 do +1,34

    korekty wtrysków na wolnych obrotach po nagrzaniu wszystkie w granicach -0,35 do +0,35


    Dzwoniłem do Carserwisu to powiedzieli żeby sprawdzić czujnik temperatury silnika. Czy to jest ten czujnik w termostacie???
    I jeszcze zostało do spawdzenia (tylko nie wim jak) czujnik ciśnienia w pompie CR - jakieś sugestie???


    Już mi ręce opadają.
    No widać, że zapodałem za bardzo poważne dane

  4. #104
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Cytat Napisał Damianosl Zobacz post
    wymiana tylko, czy może jakieś czyszczenie pomoże?

    jeśli tak, to do zrobienia we własnym zakresie przez osobę bez doświadczenia?

    dzięki za podpowiedź.
    Swego czasu temat czyszczenia regulatora przerabiałem w 156, w 159 regulator jest podobny. Wykręć regulator i spróbuj pędzelkiem przemyć sitko regulatora(cienka końcówka reg. - zabrudzenia najlepiej widać pod mikroskopem lub porządnym szkłem powięk.). Najlepiej dać do czyszczenia w wannie ultradżwiękowej - taki zabieg czasami pomaga, przed wymianą na nowy warto spróbować . Jak sprawdzałeś regulator - ja podpinałem lapka i porównywałem ciś. paliwa żądane przez ECU z ciś. rzeczywistym pod różnym obciążeniem silnika, jeżeli ciś te były mocno rozbieżne (przy różnicach ok.100bar silnik gasł) to czyściłem, czasami pomagało. Bywało, że czekając na nowy reg. w starym ucinałem sitko (pierwsze reg. w 156 nie miały sitka), ponownie czyśćiłem i chodził.

  5. #105
    Użytkownik Świeżak Avatar Damianosl
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    Giulietta QV Rosso Competizione
    Postów
    164

    Domyślnie

    dzięki za info, w takim razie najlepiej oddać na czyszczenie w wannie ultradźwiękowej.

    Ciekawe czy w Legnicy znajdę kogoś ktoś ma taki sprzęt

  6. #106
    BURATINO
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Damianosl Zobacz post
    dzięki za info, w takim razie najlepiej oddać na czyszczenie w wannie ultradźwiękowej.

    Ciekawe czy w Legnicy znajdę kogoś ktoś ma taki sprzęt
    Predzej w Ulesiu u goscia ktory zajmuje sie wtryskami

  7. #107
    Użytkownik Znawca Avatar IamICEman
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Wągrowiec
    Auto
    czekam na używaną Giulie;) była 159 i GT
    Postów
    1,169

    Domyślnie

    odświeżam temat...
    gdy kupiłem swoja alfe rok temu w maju lekko mi poszarpywała na obrotach 1500/2000 gdy od startu bardzo delikatnie dawałem gazu. Gdy dusiłem na pedał gazu dośc gwałtownie wszystko było ok. Przeczytałem ten temat i zacząłem od wyczyszczenia EGR. Problem niby zniknął... ale właśnie powrócił. Co zauważyłem dzieje się to częściej na włączonym AC, a zawsze jak na dworze jest ok 18stopni w górę. Zimą wszystko było ok. Teraz gdy przyszły ciepłe dni auto znowu szarpie. Dodam że mój EGR nawet wtedy nie był brudny.. :/ co może być przyczyną? całą zime było super. A teraz mnie to znowu wkurr... dzieje sie to tylko jak jade na 1500/1800 obrotów albo jak startuje i pomiędzy 1500 a 2000 wciskam bardzo delikatnie pedał gazu.



    SZUKASZ NOWYCH OPON? NAPISZ PRZYGOTUJE OFERTĘ.
    DYSPONUJE DUŻĄ ILOŚCIĄ OPON NOWYCH JAK I UŻYWANYCH!!
    Felgi nowe i używane! dystanse każdy rodzaj !


  8. #108
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    To, że EGR nie jest brudny nie znaczy, że się nie może przycinać Na próbę zaślep go pełną blachą i przetestuj.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #109
    Użytkownik Znawca Avatar IamICEman
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Wągrowiec
    Auto
    czekam na używaną Giulie;) była 159 i GT
    Postów
    1,169

    Domyślnie

    Co do zaślepienia. . . Podobno w mojej alfie nie idzie wykodowac-usunąć egr. Nie znam się zbytnio na tym. I dlaczego szarpie tylko jak jest ciepło na dworze?...



    SZUKASZ NOWYCH OPON? NAPISZ PRZYGOTUJE OFERTĘ.
    DYSPONUJE DUŻĄ ILOŚCIĄ OPON NOWYCH JAK I UŻYWANYCH!!
    Felgi nowe i używane! dystanse każdy rodzaj !


  10. #110
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał IamICEman Zobacz post
    Podobno w mojej alfie nie idzie wykodowac-usunąć egr
    Idzie idzie Myślę, że zmień chip tunera Ale żeby to przetestować nie musisz od razu wyprogramowywać go z softu. Wyświetli się "check", ale nie wpłynie to na pracę silnika.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. [156] do 3 tyś obrotów, szarpie. 2.0 TWIN SPARK
    Utworzone przez patrykalfa w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 16-01-2015, 18:26
  2. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 16-01-2013, 11:14
  3. [155] szarpie przy nagłym przejściu z niskich obrotów
    Utworzone przez bodziok26 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 14-10-2012, 19:10
  4. Alfa 147 jtd szarpie od 2500 obrotów
    Utworzone przez prezes2124 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-09-2012, 19:23
  5. problem z Alfą. szarpie przy 1,8-2 tys obrotów
    Utworzone przez botticelli w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-07-2011, 12:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory