Strona 8 z 13 PierwszyPierwszy 12345678910111213 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 124

Temat: [147 TS 105 CV] diagnostyka 147 ts 1.6 105 CV rok produkcji 2006 na postoju.

  1. #71
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    - czekamy aż sonda (lub dwie sondy) post-cat, za katalizatorem pokażą zejście do zera wolt. . - po skonczeniu pomiarów pliki *.txt oraz *.CSV z katalogu domowego FEs-a załączamy na forum, nie zrzuty z tych pomiarów tylko pliki np. w formacie *.rar.
    brak plików *.TXT z katalogu domowego..... cos chyba jest żle z sonda post-cat.

  2. #72
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bercik
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Silesia
    Auto
    Alfa 147 1.6 105PS Distinctive "Grigio Platino"
    Postów
    99

    Domyślnie

    Dodałem plik txt. jest w załączniku
    Czyli sonda prawdopodobnie niesprawna?
    FESExp_1208151407_ALFA 147 1.6 TS 16V 105CV_File1.rar

  3. #73
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    Kod:
     Nap.lambda 1 na pocz.: 0,460 V Nap. lambda 1 na koncu: 0,460 V
    lambda na początku, statyczne sa dobre...... czemu nie chcesz logowac poaramerów i trochę z tym logoaniem pojeździć, wtedy widac jak działa lambda..... parametry statyczne są dobre na początek..... akumulator słaby, czujnik pedału hamulca chyba do wymiany.....

  4. #74
    Użytkownik Ogier Avatar pewu
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Rawa Mazowiecka
    Auto
    AR 147 1.6 TS 120KM 5D 2001r.
    Postów
    182

    Domyślnie

    Czyli u mnie prawdopodobnie jest to samo z sondą post-cat.Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	sondy0108.jpg
Wyświetleń:	68
Rozmiar:	136.4 KB
ID:	6668001.08.rar

  5. #75
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bercik
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Silesia
    Auto
    Alfa 147 1.6 105PS Distinctive "Grigio Platino"
    Postów
    99

    Domyślnie

    Cytat Napisał euroscan Zobacz post
    Kod:
     Nap.lambda 1 na pocz.: 0,460 V Nap. lambda 1 na koncu: 0,460 V
    lambda na początku, statyczne sa dobre...... czemu nie chcesz logowac poaramerów i trochę z tym logoaniem pojeździć, wtedy widac jak działa lambda..... parametry statyczne są dobre na początek..... akumulator słaby, czujnik pedału hamulca chyba do wymiany.....
    Bardzo dziękuję za wskazówki, a czy mógłbyś podpowiedzieć jakie parametry załadować i jak operować
    gazem podczas testu tej lambdy? Bo nigdy tego nie robiłem. (np czy do odcinki, czy normalnie itp)
    Czujnik pedału hamulca owszem zgadza się jest do wymiany,
    Co mnie najbardziej dziwi to akumulator który jest nowy (4miesiące)
    Z góry dziękuję za odpowiedź
    Pozdrawiam

  6. #76
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    wez te same parametry i pokręć się na logowaniu po dzielnicy, potem log z tego pokaż na forum..... możesz także log zrobić także z parametrami jak miał kolega pewu, im wiecej danych tym diagnoza dokładniejsza..... tylko jak bedziesz jezdził to sie nie patrz non stop na ekran, bo cię milicja drogowa zwinie.....

  7. #77
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    logi z FES-a , przejazd z RPM=2000, 3000 obr/min.... log z postoju z programu Scan XL Pro.... widac, że long =+2%, short oscyluje pomiedzy +/- 3 %....
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	RPM2000.jpg
Wyświetleń:	100
Rozmiar:	155.4 KB
ID:	66965   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	RPM3000.jpg
Wyświetleń:	139
Rozmiar:	162.7 KB
ID:	66966  
    Attached Files Attached Files

  8. #78
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - kolejna alfa 147 TS 1.6 105CV.
    - przebieg: 212 Kkm.
    - wtryskiwacze nie czyszczone, brak danych,
    - brak danych na temat wymiany sond lambda ( przebieg graniczny pracy sondy lambda < 160 Kkm ?)
    - brak danych na temat terninu wymiany świec.
    - problemy
    1. brak mocy, większe spalanie paliwa, odór z rury wydechowej.
    - pomiary diagnostyczne pakazują parametr Long Term == + 23 %, norma to +/- 10 %.
    - ogólne warunki na parametr long w tabelce
    - duża dodatnia wartośc parametru Long, czyli mieszanka zbyt uboga możliwe przyczyny:
    1.- nieszczelności kolektora dolotowego
    2. - nieszczelności układu dolotowego na drodze między przepływomierzem a przepustnicą.
    3. - za małe ciśnienie paliwa , zablokowany filtr paliwa,
    4.- uszkodzony wtryskiwacz - za mały przepływ paliwa
    5. - uszkodzony lub zuzyty czujnik tlenu, sonda lambda.

    - mała wartość wartośc ujemna parametru Long, czyli mieszanka zbyt bogata możliwe przyczyny:
    6.- uszkodzony przepływomierz, MAF.
    7.- ciągłe otwarcie zaworu w układzie odprowadzania par paliwa, EVAP.
    8.- zbyt duże ciśnienie paliwa, zablokowany przewód przelewowy.
    9,- uszkodzony lub zużyty czujnik tlenu, sonda lambda.
    10. - nieszczelny zawór, nie domykająca się iglica ( w domyśle chodzi chyba o wtryskiwacz, cieknący wtryskiwacz).
    Zalecenia:
    1. wymiana świec W.N.
    2. czyszczenie wtryskiwaczy.
    3. kolejna diagnostyka sprawdzająca.

    - prosze zwrócić uwage że w tych warunkach nic nie mówimy o tym że sonda post-cat nie zostaje nagrzana w odpowiednim czasie (czas odczytany z wykresu to > 360 sekund.).
    - do tego problemu z sondami wrócimy wtedy, jeśli parametr Long Term będzie w pobliżu normy.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	147 TS 105 - jazda - sonda lmbda.jpg
Wyświetleń:	119
Rozmiar:	143.6 KB
ID:	67074   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	147 ts 105 - start zimnego silnika.jpg
Wyświetleń:	112
Rozmiar:	136.9 KB
ID:	67075   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	long FT11- mar.jpg
Wyświetleń:	87
Rozmiar:	99.4 KB
ID:	67076   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	short FT1- jazda.jpg
Wyświetleń:	78
Rozmiar:	118.8 KB
ID:	67077  
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 25-08-2012 o 15:57
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #79
    Użytkownik Ogier Avatar pewu
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Rawa Mazowiecka
    Auto
    AR 147 1.6 TS 120KM 5D 2001r.
    Postów
    182

    Domyślnie

    Dzisiaj spróbowałem ponownie, jednak zapomniałem zrobić print screena a nie chce mi fesa załadować pliku CSV. Tak czy siak w pliku .rar spakowane są obydwa pliki. Jeżeli możecie jeszcze raz zerknąć i upewnić mnie, że sonda post-cat nie żyje to bardzo proszę. Nie wiem też czy do wymiany nie będzie termostat bo na postoju wszystko jest ok ale jak zaczynam lekko jechać to temp. spada do kreski pomiędzy 50 a 90.

    Dla porównania kilka postów wyżej też dodałem logi z ostatniej próby.

    Plik: 147,120km,15.09.rar

  10. #80
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    - dość długo sonda post-cat odpowiada, ale bym nie twierdził że jest zła. - ja bym jeszcze zrobił wykres pracy termostatu, taki aby było widać że termostat sie otwiera. - czyli takie dwa tiki temperatury. - z termostatem to może byc także wina pompy wody lub zamulowej chlodnicy.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	termostar+ar147.jpg
Wyświetleń:	138
Rozmiar:	140.0 KB
ID:	69584  
    Ostatnio edytowane przez euroscan ; 15-09-2012 o 16:26

Podobne wątki

  1. [155] 20 rocznica produkcji
    Utworzone przez tomi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 147
    Ostatni post / autor: 15-05-2012, 22:58
  2. [159] Koniec produkcji
    Utworzone przez KRS w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 81
    Ostatni post / autor: 05-11-2011, 13:03
  3. Zakończenie produkcji 159
    Utworzone przez fiergloo w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post / autor: 10-09-2011, 13:07
  4. 155 1.8 ts 8v sport rok produkcji 95
    Utworzone przez samul w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 03-10-2007, 20:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory