Do kalibracji Fesem potrzeba chyba ELMa 327 bo na VAG KKL z przelacznikami nie wykonuje kalibracji.
Do kalibracji Fesem potrzeba chyba ELMa 327 bo na VAG KKL z przelacznikami nie wykonuje kalibracji.
eeee tam...ja swoim robię bez problemu.
Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
http://chomikuj.pl/danus77
a nie wyrzuca Ci błędów od świateł jakichś ? Układ masz w pełni sprawny ?
Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
http://chomikuj.pl/danus77
Dzisiaj sprawdziłem raz jeszcze spokojnie FESem i wygląda na to że nie ma sygnału z tylnego czujnika samopoziomowania.
Log ponizej.
Ten czujnik był niedawno wymieniany i wygląda na to ze chyba napięcie do niego nie zawsze dochodzi.
ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
1: B1021 - Sygnał czujnika tylnego
Check the following:
- Sensor faulty
- Connections faulty
- Wiring faulty
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU nie odebrało sygnału z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
KASOWANIE ZAPISANYCH KODÓW BŁĘDÓW...
AKTYWOWANIE REGULACJI...
Kalibracja systemu
WYKONANIE NIEUDANE
Złe warunki do wykonania testu!
Panowie a jaką wersję macie FES, że macie kalibrację? Ja mam 2.6 i nima![]()
@kamko i dla tego nie przechodzi testu. Prawdopodobnie czeka Cię to samo co mnie, czyli wymiana kabli i wtyczki. Kable miałem zgnite aż do bagażnika, musiałem je kłaść od nowa łącząc pod podstawą aku. Ja przez to że nie wymieniłem od razu uwaliłem dwa nowe czujniki i teraz jeżdżę bez nich, bo już nie mam do tego siły.
Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
http://chomikuj.pl/danus77
To żeś mnie danus pocieszył. Nie przyglądałem się jeszcze tym kablom, ale rozumiem że mówisz o przewodach i wtyczce od czujnika na wachaczu tylnim, do bagażnika-tam się łączą tak? Apropos to gdzie kupowałeś czujniki , bo na alledrogo nie ma a w serwisie to cena kosmos.
Tak mówię o tych kablach. Z tyłu musisz wytargać aku wraz z podstawą i tam ciąć i lutować kable, ponieważ nie mają żadnego złącza, a wchodzą prosto w grubą wiązkę. To samo proponuje zrobić z przodem, bo ja przez to że nie wymieniłem wtyczki od razu, to zgnił czujnik.
A co do czujników, to używanych nie proponuję, a nowe jedynie od Taniegofiata z allegrosza.
U mnie jest za to ciekawy objaw, bo przedniego czujnika wogóle nie mam (zdemontowany leży w garażu), na tylni wogóle nie reaguje, a światła nie opadły ani o milimetr i po włączeniu zapłonu wykonują test i pełen ruch dół - góra.
Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
http://chomikuj.pl/danus77
Kiedyś pojechałem na odgrzybianie klimy i przy okazji chciałem wyregulować światła, ponieważ dzień wcześniej wymieniłem postojówki i rano zauważyłem, że silniczki źle wpiąłem. Panowie zaczęli majstrować przy plastikach, żeby dobrać się do silniczka, upuszczali klucze, najpierw zaczęli kręcić właśnie poziomem, potem już na silniczkach. Bawili się również czujnikiem z przodu i w końcu doszli do tego, że muszą silniczek wyciągnąć i sprawdzić, czy był wpięty. Męczyli niemiłosiernie te lampy i stwierdzili, że już dobrze ustawili, ale widziałem, że prawej strony nie ustawili. Pomęczyli się jeszcze trochę i jakoś im się udało... Na koniec dostałem pouczenie, że niewolno wyjmować tych silniczków podczas wymiany żarówek. Stwierdziłem, że nie ma innej możliwości, bo przetwornicę trzeba wyciągnąć, ale usłyszałem, że już robili takie rzeczy w Alfie i niewolno. Ubaw miałem po pachy obserwując trzech mechaników walczących z tak prostą wydawałoby się czynnością. Ostatecznie okazało się, że skrzywili mi grzybek od silniczka. Nie polecam serwisu ALFA (to nie od specjalizacji w tej marce)z Siemianowic Śląskich.
Odpaliłem FESa i nie było problemu z testem silniczków i z kalibracją. Tylko po co robi się kalibrację? Myślałem, że podczas tej procedury zacznie mi dostosowywać wysokość świateł, a tu nic.