Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 28 z 28

Temat: Motor 1.8 TS 140 KM - jak dobrze sprawdzić?

  1. #21
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - wtrące swoje 3 -grosze.
    - nie zawsze jak silnik ma sprężanie to jest reszta też dobra.
    - jeśli silnik nie ma sprężania, to reszta też do bani.
    - znane sa mi przypadki jak silnik miał spreżanie a na pierścienach olejowych luz 1.2 mm
    Dokladnie jak kolega wyżej napisał.Silnik żłopiący olej na potęgę potrafi mieć wzorcowe cisnienie.Z tym demontażem pokrywy o której pisałem to rzeczywiscie problem.Ale naprawdę widok dużo powie.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  2. #22
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Silnik żłopiący olej na potęgę potrafi mieć wzorcowe cisnienie.
    akurat tu się nie zgodzę,na pewno będzie trochę niższe ale nigdy wzorcowe.


    moja druga ulubienica...

  3. #23
    rolex83
    Gość

    Domyślnie

    Użytkuje 1.8 TS (już drugi). W poprzednim przekręciła się panewka. Panewka korbowodowa na czwartym cylindrze. Częsta przypadłość zwłaszcza wersji 2.0 i 1.8. Dziad pali 9-10l/100km. Oczywiście nie mówię o ecodrivingu tylko o NORMALNEJ jeździe. Ja robię ponad 20kkm rocznie jakbym mógł jeździć tyle co Ty to się nie zastanawiam tylko biorę V6. Dużo mniej problemów a frajda jest nawet jak silnik jest zgaszony i możesz zajrzeć pod maskę.

  4. #24
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Domyślnie

    Oj chłopie, robisz mi tylko ochotę na tę V6-stkę. Powiedz mi jeszcze, przy jakim przebiegu zdarzyła Ci się ta awaria, może auto miało już trochę wcześniej nabite km i poprzedni właściciel zawinił?

    Jakbym kupił V6 to narzeczona chyba by mnie zostawiła, a teściu - zapalony skodziarz (namawia mnie na Golf'a IV 1.6 lub Octavię 1.6) chyba by padł!

    Głupio tu się przyznawać, ale myślałem, nawet oglądałem już VW Golf'a IV i Octavię... chciałem zakupić wersję 2.0 benzyna (115 KM), znam ten silnik od Jetty kumpla (Jetty = Vento, tyle że on w USA mieszka) i motor nie do zajeżdżenia... ale raz - kocham włoską motoryzację i nie wyobrażam sobie motoryzacji bez makaronu, dwa ja w smutnym VW... depresja murowana. Powiedziałem, że Sieną będę jeszcze 10 lat jeździł dopóki nie znajdę swojego, zadbanego egzemplarza.
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  5. #25
    rolex83
    Gość

    Domyślnie

    Awaria miała miejsce przy niecałych 200 tyś. Trudno powiedzieć czy to jest prawdziwy przebieg. Większość 10-cio letnich 156 na Allegro ma ok. 140 tyś LOL. Alfka nie wygląda na 300 tyś a zrobiłem nią 22 tyś bez najmniejszych problemów.

  6. #26
    krugles
    Gość

    Domyślnie nowszy motor w starszej AR

    Witam, nie wiem czy w dobrym miejscu się podpinam ale mam takie pytanie posiadam AR 156 1.8 TS 144 KM 1999r., niestety silnik się zatarł i mam zamiar kupić i mam na oku silnik 1.8 TS 140KM 2003 r. i tu pytanie czy po włożeniu tego nowszego silnika nie będzie problemów, czy moja wersja AR z 1999 roku będzie kompatybilna z tym nowszym silnikiem 2003 r. ? Z góry dzięki za odp i ewentualne rady.

  7. #27
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Są różnice w tych silnikach jak choćby inne tłoki,wydech i wtrysk inny ale sama jednostka powinna być adaptowalna w całości
    Panewki idą i tu i tu więc w okolicach 200tyś można miske odwiedzić

  8. #28
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Warto dodać, że np. uszczelka pod głowićą w starszym CF2 ma jakieś 1.6mm a w nowym 0.6mm .... Więc trzeba uważać na pierdoły które mogą narobić sporo szkody. Bezpieczniej będzie swapować na taki sam jak masz.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-02-2014, 22:17
  2. [159] jak sprawdzić a może gdzie sprawdzić turbine?
    Utworzone przez loco145 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 26-06-2013, 11:31
  3. Jak to dobrze...
    Utworzone przez fiergloo w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-10-2008, 18:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory