Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 55

Temat: Nierówna praca, szarpanie. Uszkodzona cewka? V6

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Sanok
    Auto
    alfa 155 1.8 wersja formuła . alfa 166 2.5 v6 .Obecnie alfa 156 q4 crosswagon
    Postów
    46

    Domyślnie

    a wiec pomierzyłem wszystkie cewki uzwojenie pierwotne na każdej pokazywało 0,60 Ohm natomiast wtórne na pięciu pokazuje 2,94do2,96Mohm a na jednej 2,90 co można z tego wywnioskować ???

  2. #12
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piotrek155 Zobacz post
    a wiec pomierzyłem wszystkie cewki uzwojenie pierwotne na każdej pokazywało 0,60 Ohm natomiast wtórne na pięciu pokazuje 2,94do2,96Mohm a na jednej 2,90 co można z tego wywnioskować ???
    Pomiar omomierzem jest mało wiarygodny, (tylko w przypadku uszkodzenia uzwojenia pierwotnego eliminuje cewkę) sam walczyłem z uszkodzeniami cewek (zazwyczaj są to przebicia międzyzwojowe na uzwojeniu wtórnym nie do zmierzenia), jedyna możliwość odszukania uszkodzonej cewki (miałem cztery dodatkowe) to test na zdjętej pokrywie przedniego bloku i obserwacja po ciemku jakie są przebicia (uszkodzona cewka daje jasne wyładowania do rdzenia) w ten sposób wybrałem 3 cewki bez przebić i zamontowałem je na głowicy pod kolektorem z pozostałych wybrałem 3 najlepsze na przednia głowicę.
    Wyjaśniam, że praktycznie wszystkie jonizują powietrze w postaci bladej poświaty a te uszkodzone objawiają sie silnymi jasnymi wyładowaniami.
    Mam nadzieję, że tym sposobem odnajdziesz i wymienisz uszkodzone cewki.
    Odnośnie czyszczenia przepustnicy - odchylając ręcznie przepustnicę nie jesteś w stanie nic rozkalibrować, ustawienia uchylenia przepustnicy są mechaniczne i tego nie zmienisz, oczywiście nie wolno uchylać ręcznie przepustnice przy załączonym zapłonie bo wtedy pracuje silniczek krokowy. Rozbierałem wiele przepustnic tam jest zwykła przekładnia z kołami zębatymi z tworzywa i napęd silnikiem krokowym oraz potencjometr sygnału do ECU.
    Po czyszczeniu przepustnicy trzeba tylko zrobić reset sterownika silnika (odłączyć akumulator na 5 min, podpiąć ponownie, załączyć zapłon bez uruchamiania silnika na 30 sek (nie dotykać pedałów gazu, hamulca i sprzęgła) wyłączyć zapłon na 40 sek. następnie uruchomić silnik na biegu jałowym do osiągnięcia temp. nominalnej - w czasie tych operacji nie wolno dotykać pedału gazu.
    Ostatnio edytowane przez stanlizak ; 29-08-2012 o 06:54

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Sanok
    Auto
    alfa 155 1.8 wersja formuła . alfa 166 2.5 v6 .Obecnie alfa 156 q4 crosswagon
    Postów
    46

    Domyślnie

    [QUOTE=stanlizak;953842]Pomiar omomierzem jest mało wiarygodny, (tylko w przypadku uszkodzenia uzwojenia pierwotnego eliminuje cewkę) sam walczyłem z uszkodzeniami cewek (zazwyczaj są to przebicia międzyzwojowe na uzwojeniu wtórnym nie do zmierzenia), jedyna możliwość odszukania uszkodzonej cewki (miałem cztery dodatkowe) to test na zdjętej pokrywie przedniego bloku i obserwacja po ciemku jakie są przebicia (uszkodzona cewka daje jasne wyładowania do rdzenia) w ten sposób wybrałem 3 cewki bez przebić i zamontowałem je na głowicy pod kolektorem z pozostałych wybrałem 3 najlepsze na przednia głowicę.
    Wyjaśniam, że praktycznie wszystkie jonizują powietrze w postaci bladej poświaty a te uszkodzone objawiają sie silnymi jasnymi wyładowaniami.
    Mam nadzieję, że tym sposobem odnajdziesz i wymienisz uszkodzone cewki.
    Dopiero dzisiaj będę coś działał przy aucie jak przyjdą świece , a z tego co piszesz uszkodzonych może być kilka cewek ??

  4. #14
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Tak, ja miałem uszkodzone 2 cewki, dlatego wszystkie testowałem na przedniej głowicy (wiadomo dostep) i najlepsze zamontowałem na tylną głowicę jak na razie po 6 miesiącach jest spokój.

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    jak coś to mam klika cewek w dobrych cenach
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Sanok
    Auto
    alfa 155 1.8 wersja formuła . alfa 166 2.5 v6 .Obecnie alfa 156 q4 crosswagon
    Postów
    46

    Domyślnie

    a wiec zamontowałem świece , wcześniej były z jedną elektrodą a teraz są z czterema czy ma to jakieś znaczenie ? A co do cewek to tylne dałem na przód i obserwowałem po ciemku ta co wcześniej"klikała" sobie pod kolektorem do dawała mega jasne światło druga też miała jakieś przebicia ale to takie prawie nie widoczne natomiast trzecia nie zabłysnęła ani raz , no to teraz pozostaje wymienić cewkę. A tak w ogóle po tym całym zabiegu zaświeciła się kontrolka wtrysku , czy ona zniknie po wymianie cewki czy trzeba będzie na kompa jechać ??

  7. #17
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piotrek155 Zobacz post
    a wiec zamontowałem świece , wcześniej były z jedną elektrodą a teraz są z czterema czy ma to jakieś znaczenie ? A co do cewek to tylne dałem na przód i obserwowałem po ciemku ta co wcześniej"klikała" sobie pod kolektorem do dawała mega jasne światło druga też miała jakieś przebicia ale to takie prawie nie widoczne natomiast trzecia nie zabłysnęła ani raz , no to teraz pozostaje wymienić cewkę. A tak w ogóle po tym całym zabiegu zaświeciła się kontrolka wtrysku , czy ona zniknie po wymianie cewki czy trzeba będzie na kompa jechać ??
    Konrtolka zgaśnie sama ale dobrze jest sprawdzić jakie błędy zostały zapisane w ECU.
    Polecam zwykły kabelek VAG i program ECUscan i samemu sprawdzać i kasować błędy sterownika silnika i innych - wydatek zwraca się po dwóch użyciach bo w warsztatach chcą zawsze 50,-zł za każdym razem.

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Odnośnie tego testu w ciemnościach to normalnie zdejmujesz dekiel, odpalasz silnik i patrzysz? Czy na zdjętej cewce to się robi? Kojarzę też że w FESie jest coś takiego jak tryb testowania cewki...
    moja była Bella...

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Sanok
    Auto
    alfa 155 1.8 wersja formuła . alfa 166 2.5 v6 .Obecnie alfa 156 q4 crosswagon
    Postów
    46

    Domyślnie

    Cytat Napisał yoozef Zobacz post
    Odnośnie tego testu w ciemnościach to normalnie zdejmujesz dekiel, odpalasz silnik i patrzysz? Czy na zdjętej cewce to się robi? Kojarzę też że w FESie jest coś takiego jak tryb testowania cewki...
    tak dokładnie ściągasz dekiel i patrzysz na cewki na odpalonym silniku , no a jak ściągniesz cewkę to ci nic nie zobaczysz ponieważ ona nie będzie pracować

  10. #20
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Polska, Mazowieckie
    Auto
    166 V6 3.0
    Postów
    779

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piotrek155 Zobacz post
    tak dokładnie ściągasz dekiel i patrzysz na cewki na odpalonym silniku , no a jak ściągniesz cewkę to ci nic nie zobaczysz ponieważ ona nie będzie pracować
    Uwierz ze bedzie jeszcze pracować jak ją do góry podniesiesz, tylko nie rób tego gołymi rękami

Podobne wątki

  1. Nierówna praca 156 3.0
    Utworzone przez pasqd w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 17-01-2015, 14:36
  2. Nierówna praca
    Utworzone przez Paulos76 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 27-08-2013, 13:24
  3. 2.0 TS nierówna praca
    Utworzone przez Zet w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-01-2010, 18:27
  4. [164] nierówna praca
    Utworzone przez kasza85 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 18-10-2009, 10:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory