Strona 2 z 10 PierwszyPierwszy 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 93

Temat: Eco driving w dieslu

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Podstawą ekonomicznej jazdy jest myślenie za kierownicą i przewidywanie pewnych sytuacji. Przykład - rozpędzanie się przed wzniesieniem zamiast piłowania auta pod górę, nie przyspieszanie gdy widzimy, że przed nami zapala się czerwone światło itp. Jest tego sporo. Czasem ludzie jeżdżą jak emeryci a i tak nie mają małego spalania - prosty powód - zaślepieni pewnymi głupimi teoriami wrzucają najwyższy bieg i cisną gaz do oporu żeby jako tako przyspieszać i dziwią się że auto nie idzie. Z założenia jak ktoś chce ekonomiczną jazdę w alfie to kupuje właśnie silnik diesla 1.9 ewentualnie jeździ 1.6 z LPG (np. ja). Jednak nawet przy silnikach o dużej pojemności i mocy można spalanie ograniczać myśląc za kierownicą i wykorzystując zakres w którym silnik ma moment na odpowiednim poziomie żeby nie trzeba było dociskać gazu zbyt mocno.

  2. #12
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Cannabis
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 156 1.6 TS 99' AR 156 2.5v6 02'
    Postów
    262

    Domyślnie

    Dobry cytat "Eco driving? No, thenks. I drive Alfa Romeo." litr w tą czy tamtą co za różnica. Do tego wszystkiego można by dodać jeszcze aby nie jeździć na "luzie" po pierwsze niebezpiecznie po drugie więcej pali.



  3. #13
    ViP Alfa i Omega Avatar rdk_
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    [ Płock ]
    Auto
    AR 159 [2.4 JTDm 20v]
    Postów
    382

    Domyślnie

    Pali tyle ile wleje Ogolnie Turbo Gwizda do kilku chwil wytracenia prędkości tuz przed zgaśnięciem

    Pzdr
    Anonima Lombarda Fabbrica Automobili


    Alfa Romeo 156 [1.8 T.S 16v 144HP 2001r ] SPORTPACK / Berilna / 2008-2011r
    Alfa Romeo 156 [2.4 JTD 10v 136HP 1999r ] SPORTPACK / Berilna / 2011 - .....
    Alfa Romeo 159 [2.4 JTDm 20v 200HP 2007] SPORTWAGON / 2018-.....

  4. #14
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    Marcin_M temat dotyczy DIESLA

    Ojtamojtam

  5. #15
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar solek
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Oseredek/Susiec
    Auto
    159 SW 2008 2,4 JTD 210KM GRIGIO TITANIO MET
    Postów
    276

    Domyślnie

    Ja jazdę EKO traktuję jako zabawę i jeżeli mam na nią ochotę to się bawię, a jeżeli jest potrzeba to przyciskam i śr spalanie wzrasta za zwyczaj nie przekraczam 5,5 l/100 w trybie mieszanym. Z ciekawostek to VW Phaeton 6,0 B 430 KM mojego "bossa" w zależności od techniki jazdy spala od 9 l do 25 l/100 km więc rozpiętość jest spora i można spokojnie jeden i drugi wynik utrzymać.
    Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcin_M Zobacz post
    Ojtamojtam
    Nie bardzo rozumiem sens Eco Drivingu w przypadku v6 Busso. No chyba że ktoś kompletnie nie słyszy...
    Podobnie rzecz się tyczy Benzynówek jak np JTS gdzie jednak dźwięk silnika podnosi bicie serca.

    Co innego diesle, w których podniesienie obrotów powyżej 3 tyś może co najwyżej powodować ból głowy...
    I w ten sposób, swoim JTSem Eco mówię "nie dziękuje" i czy miasto czy trasa, spali 10-11litrów.
    Dieslem w tych samych pozamiejskich warunkach schodzę do 5 litrów... I tu Eco jak najbardziej

    Jtd 16v/20v można ładnie rozpędzać w przedziale 1,8-2,3 tyś obr. Wyżej nie ma sensu kręcić, jeśli chodzi o Eco
    A do utrzymywania stałej prędkości nawet 1,5 tyś wystarczy - byleby nie starać się przyśpieszyć z tych obrotów.

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar Izane
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mysłowice- Śląskie
    Auto
    Alfa 159 1.9JTDm, MiTo 1.4 155KM Były: Alfa Romeo Giulietta QV TCT,Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    1,888

    Domyślnie

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Nie bardzo rozumiem sens Eco Drivingu w przypadku v6 Busso. No chyba że ktoś kompletnie nie słyszy...
    Podobnie rzecz się tyczy Benzynówek jak np JTS gdzie jednak dźwięk silnika podnosi bicie serca.

    Co innego diesle, w których podniesienie obrotów powyżej 3 tyś może co najwyżej powodować ból głowy...
    I w ten sposób, swoim JTSem Eco mówię "nie dziękuje" i czy miasto czy trasa, spali 10-11litrów.
    Dieslem w tych samych pozamiejskich warunkach schodzę do 5 litrów... I tu Eco jak najbardziej

    Jtd 16v/20v można ładnie rozpędzać w przedziale 1,8-2,3 tyś obr. Wyżej nie ma sensu kręcić, jeśli chodzi o Eco
    A do utrzymywania stałej prędkości nawet 1,5 tyś wystarczy - byleby nie starać się przyśpieszyć z tych obrotów.
    Amen!

    ps dodam tylko od siebie, że w 2.4 JTD powyżej 3 tyś też bardzo fajnie mruczy jak na diesla
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150@190 KM
    Alfa Romeo MiTo 1.4 T.B. 155KM
    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT '16

    Alfa 156 2.4 JTD CF2 136@175 KM 370 NM Sportpack

    "Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Im więcej cylindrów tym lepsze brzmienie i kultura pracy silnika, co przecież też wpływa na dźwięk.

    Ale, są też i złe strony...
    Od ECO, zapiekają się łopatki zmiennej geometrii w turbinie, więc nie dajmy się zwariować tej oszczędności.

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar SocikZero4
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Pszczyna
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.6 Boxer/ Alfa Romeo 147 1,9 JTD 2002r
    Postów
    673

    Domyślnie

    Ja na co dzień używam zakresu obrotów od 1k do 4,5k Bo chyba od tego są wiadomo ze najpierw silnik rozgrzewam. a najmniej pali jak go trzymam miedzy 2 a 3k. wskazania komputera pokazuja wtedy okolo 1l wiecej. a jak go zamulam do 2 max 2,5 to pali jakis litr wiecej niz na kompie wtedy pokazuje;p

  10. #20
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    159 SW 2.4 JTDm
    Postów
    297

    Domyślnie

    Dzisiaj się bawiłem w eco - obroty 1,8-2,5k, aż trafiłem na jakiegoś dziadka zwiedzającego okolicę z prędkością patrolową (i raczej o patrol rowerowy chodzi). Trafiła się jakaś zatoczka z prawej, uruchomiłem teleport i całą ekonomię trafiło. A generalnie, to w mieście, bez korków, trochę świateł ~20km i 7,5l/100

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-11-2011, 08:55
  2. Eco-driving
    Utworzone przez Siafal89 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 93
    Ostatni post / autor: 20-08-2010, 22:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory